03-07-2012, 01:24
|
#13
|
|
Alıntı:
Garibüzzaman Nickli Üyeden Alıntı
Kesintili eğitim
Bir diğer husus da şudur: İlk 4-5 yıldan sonra çocukların eğilimi, yeteneği, ileride neler yapabileceği üç aşağı beş yukarı belli oluyor. Bu aşamadan sonra çocuklar ağırlıklı olarak yeteneklerini geliştirebilecekleri, müfredatları o doğrultuda oluşturulmuş okullara yönlendirilse fena mı olur? Niçin yeteneklerine ve eğilimlerine bakmadan bütün çocukları -torna tezgâhından geçirir gibi- aynı müfredata tabi tutalım ki? Söz gelimi bir çocuğun el becerileri ileride hat, tezhip gibi sanatlara yönelebileceğinin işaretlerini veriyorsa, yahut beden yapısı, hareketleri, çevikliği, dengesi... ileride iyi bir sporcu olabileceğini anlatıyorsa, bu çocuğa hayatta kendisine hiç lazım olmayacak fizik, kimya... gibi dersleri dayatarak bıktırmanın, yıldırmanın anlamı var mıdır?
Kaynakça
|
Zaten yapılacak olan da budur. İlk 4 yıllık öğrenimden sonra 2. 4 yıllık öğrenime başlanırken çeşitlilik olacak. İkinci 4 yıla başlanırken isteyenler meslekî öğrenime, isteyenler normal öğrenime devam edebilecekler. Müfredatta çeşitlilik olacak; tüm öğrencilere tek tip müfredat dayatılmayacak.
|
|
|