![]() |
#1 |
![]() İstanbul, çirkin siyasetin kurbanı
Dünya incisi, bu güzelim şehir, elbette ki çeşitli tarihlerde iş başına gelmiş yetkililer marifetiyle bu hale getirildi. Hatırlayınız; hemen her seçim öncesi İstanbul’da tüm belediye kontrolleri durdurulur ve şehir; şehir yağmacılarının insafsızlığına terk edilirdi. Şehir bütün varoşları üç, bilemediniz beş gün (gece) içinde gecekondu ile kaplanırdı. Seçimle iş başına gelen iktidarın da ilk yapacağı iş, bu tür gecekondulara af çıkarmaktı. Siz, istediğiniz kadar dürüst vatandaş olun. Kılı kırk yarın; devlet-millet hakkını gözetin. El oğlu hem de sürüsüyle, devletin malını işgal ediyor ve bu yaptığı kanunsuzluk, aymaz politikacılarımız yüzünden yanına kâr kalıyor! Yılmaz ile Ecevit koalisyonu... Yine hatırlayın sevgili okuyucularım; Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan 90’lı yıllarda İstanbul’da Büyükşehir Belediye Başkanı idi. Merkezi idarede de Mesut Yılmaz ile Bülent Ecevit’in koalisyon hükümeti vardı. İstanbul’un trafik problemine neşter vuran Erdoğan bir dizi faaliyeti, hummalı bir şekilde yürütüyordu. O arada, Kartal-Harem arasındaki karayolunun kenarında raylı sistem yapmak istedi. O yol (E-5) Karayolları’na, dolayısıyla Bayındırlık Bakanlığı’na bağlı idi. Sırf Tayyip Erdoğan başarı göstermesin diye; merkezi hükümet bu izni vermedi. Halbuki; Tayyip Erdoğan’ın şahsında İstanbullu dövülüyordu! Ama, gelin görün ki, aynı İstanbullu o Mesut Yılmaz’ın ve o Bülent Ecevit’in partilerine oy vermeye devam etti. Sorumsuz siyasetçi örneklerinin daniskası görülen İstanbul, senelerin ihmali sonunda bu hale getirildi. Şimdilerde trafik öyle bir hal aldı ki, öyle bir babayiğit bu marazın altından kalkamaz. Her geçen gün de daha kötüye gitmektedir. Çünkü aynı yollara, her gün yüzlerce araç daha ekleniyor. Şimdiki haliyle İstanbullu, bir dakikada gidebileceği yere en az onbeş dakikada gidebilmektedir. Bir semtten başka bir semte gidişte, otomobilinizle en az kırkbeş dakika trafikte durarak beklemek zorundasınız. Hele sabah ve akşam saatlerinde trafik yoğunluğunda duran araçların durduk yerde yaktığı petrolün yıllık maliyeti iki milyar dolardır! İstanbul’un trafik problemi kısmen düzeltilebilir. Tamamen düzeltilmesi adeta imkansızdır. Kim, ben düzeltirim diyorsa yalan söylüyordur. Çünkü, dünyanın bütün metropollerinde trafik bir derttir. Hele, ekonomik ortam daha da iyileşip halk, daha ziyade araç sahibi olacak ki, o vakit durum şimdikinden daha da korkunç olacaktır. 700-800 bin nüfusu barındıran... Tekrar etmekte fayda var. Öncellikle yapılması gereken husus, trafik akışını temin etmektir. Bunun için de, ana arterlerden, kenardaki yerleşim yerlerine dönüş yolları Avrupa’daki gibi ihtiyaca cevap verecek sayıda ve genişlikte olmalıdır. İstanbul’da öyle semtler var ki; 700-800 bin nüfusu barındıran bu yerlere ana arterden geçiş için tek arabalık bir-iki yol ancak var! Bu daracık yollar, istiabı nasıl kaldırır? Kaldıramıyor ve saatlerce trafikte kalıyorsunuz. Çerçeve Fuat Bol
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|