![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
Arkadaşlar cidden diyorum gördünüz mü?Bu türbelere giden insanlar Allah'a ortak koştuklarının ve en büyük olan günahı - şirk - işlediklerinin farkında değiller mi? Neymiş efendim?: "ÖSS için elimizden geldiği kadar hazırlandık. Şimdi Allah’ın izni ile sınavdan başarılı çıkmak için arkadaşlarla birlikte dua etmeye geldik." Bu sözleri söyleyen bir Müslüman olamaz herhalde.Arkadaşlar böyle şeylere gelmeyin.Bunlar tamamen yanlış şeylerdir.O türbe de Hz.Muhammed bile yatsa dua edilmez.Allah'a başkasını kullanarak ulaşmaya çalışmaktır bu.Daha doğrusu şirk koşmaktır.En büyük günahı işlemektir bu.Ne yani türbede dua edince Allah seni daha mı iyi duyuyor?Türbelere sadece o kişinin ruhuna dua etmek için gidin.Allah'tan bir şey istemek için sakın gitmeyin.Allah'tan bir şey istiyorsanız açın iki elinizi dua edin Allah sizleri her yerde duyar, hiç ama hiç merak etmeyin. Bu sizlere uyarımdır arkadaşlar.Lütfen daha dikkatli olalım. ![]() Saygılar...
![]() Konu Red_Neck tarafından (06-14-2009 Saat 00:01 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Şimdi sapla samanı karıştırmamak lazım. Ben de alıntıladığım yerleri veriyorum..
Evet, halk birçok alanda yanlışlıklar yapabilir, eksiği, noksanı, hataları olabilir... Nitekim yapılan kabir ziyaretlerinin pek çoğunun, dinimiz açısından ele alındığında ne maksada, ne de usûl ve âdâba uygun olduğu görülür... Doğrudan Allah’tan başka hiçbir şeyden, hiçbir kimseden herhangi bir istekte bulunulmaz. Bu doğru... Her şeyi veren de alan da hakikatte Allah’tır. İbadetin her nev’i/türü de sadece Allah için yapılır; buna kesilen kurbanlar da dahil... Ancak dinimizde bir de “tevessül” denilen kavram var. Yani, Allah’ın yardımını dilerken araya bir vasıta koyarak, “yâ Rabbi, filan kulunun (peygamberin, evliyanın, şeyhin,...) hatırı, yüzü suyu hürmeti, nezdindeki makamı-mertebesi için bana şunu ver, lûtfet, şu dileğimi kabul buyur...” demek... Buna da meşru değildir, şirktir diyemeyiz. Dinimizdeki bu uygulamayı göz ardı edemeyiz. Yardım Allah Teâlâ’dan istendiğine göre, verecekse araya aracı/vasıta koymadan da verebileceğine inanıldığına göre, “dileklerin kabulünde faydalıdır” inancı ile araya, Hakk’ın sevgili kullarından birini koyup, “onun hatırı için” demek, elbette ki şirk olmaz. Tam tersine bu davranış, Allah Teâlâ’nın, zatına yaklaşmaları için mü’minlerden uymalarını istediği bir usûlün yerine getirilmesi olur. O bakımdan İslâm âlimlerinin pek çoğuna göre, özellikle de tasavvuf erbabınca Peygamber Efendimiz (s.a.v.), diğer peygamberler (aleyhimüsselâm), ashâb-ı kiram (r.anhüm), velîler (k.esrarahüm), hatta salih ameller vasıta kılınarak Allah’a dua edilmesi, ondan yardım istenmesi meşru görülmüş, hatta teşvik edilmiştir. Bu konuda diriler için caiz olan ölüler için de caizdir. Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz “Kabirleri ziyaret ediniz; çünkü ziyaret ölümü hatırlatır”(Müslim, Sahîh, 3, 65.) buyurmuşlardır. Ölümü hatırlamak ise, nefsin ihtiraslarını frenler ve insanın doğru yolda devamını temin eder. Konu Feride tarafından (06-14-2009 Saat 00:55 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|