![]() |
#1 |
![]() Toplantı yapmak; bilgi alışverişini sağlamak, görüş bildirmek, problemleri tartışmak ve çözümleri birlikte aramak için vazgeçilmez bir yöntemdir.
Toplantısız bir iş yaşamı düşünülemez. Ama inkar edilemez bir gerçek daha var ki, o da kötü toplantılarla istenilen başarıya ulaşılamayacağıdır. Önemli olan yalnızca iyi toplantılar düzenlemektir. Nasıl mı? Bu programda sizlere verilen püf noktalarını kullandığınızda etkili bir toplantı yöneticisi, planlayıcısı veya katılımcısı olmak için gereken başlangıcı yapmış olacaksınız. Yapılan her başarılı toplantıyla üç harika fırsatı da elde edersiniz. Birincisi uygulanması gereken şeyleri yaptırma, ikincisi liderlik yeteneğinizi gösterme ve geliştirme, üçüncüsü ise dikkatleri üzerine çekme becerisidir. Konu Başlıkları Ne zaman toplantı yapmalı? Katılımcılar kimler olmalı? Gündemin tespiti Mekan seçimi Toplantı öncesi, sırası, ve sonrasında yapılacak işler Kullanılacak ekipmanlar Görsel malzemeler Kişisel beceriler Genel format Strateji önerisi Olumsuz gelişmelerin aktarılması Potansiyel problemlerin saptanması Bir ürün, fikir veya hizmetin satışı Problemlerin belirlenmesi Alternatif bir kararın önerilmesi Katılımcıların sayısı Başarılı toplantıların sırları Toplantılarda zamanın etkin kullanılması Toplantı yönetiminde kritik noktalar Örnekler ve uygulamalar Kazanımlar Gündemi dağıtma alışkanlığı kazanmak. Toplantının görsel ve sözlü olarak başarılı içerik hazırlamak. Prova yapma alışkanlığı kazanmak. Toplantı mekanını ve techizatları kontrolünü unutmamak. Toplantının amacını belirlemek Toplantıya katılan kişiler ve katılım nedenleri hakkında bilgi vermek Toplantıda katılımın desteklenmesi sağlamak Soru yöneltirken, alacağınız cevabın evet veya hayırla sınırlamayan türden olmasına dikkat etme alışkanlığı kazanmak Katılımcıların, aynı şeyleri düşünmelerini sağlamak için, örnekler vermek Olumsuzluklar karşısında soğukkanlı olmak. Toplantı amacı uzak olan tartışmalar yapıldığında, gündemdeki maddeleri yeniden hatırlatmak. Eğer bir tartışma ortamı doğmuşsa ve tek kişinin katılımı söz konusuysa, diğerlerinin de konuşmamalarına izin vermesini sağlayacak bir taktik izleme becerisi kazanmak. Yapılan toplantıdan çıkan sonuçları ve toplantının esas amacını belirtmeyi unutmamak. Toplantı neticesinde yapılacak girişimleri belirlemek (kimin neyi, ne zaman yapacağı gibi...) Kuşkulu ve alıngan davranışlardan uzak durmak, kendinize ve diğer kişilere cesaret vermek Tartışmayı kendi tekelinize almamak, yalnızca akışına yardımcı olmak Kimseyi katılımcılar önünde küçük düşürmemek. Toplantıdan önce, konuya iyice hazırlanma alışkanlığını kazanmak Insanlara, “Bu, uzun zamandan beri katıldığım en iyi toplantıydı...” dedirtmek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|