|
07-25-2008, 00:50 | #1 |
Tasavvuf seni senden alir,seni sana sensiz verir..
[b][font=Comic Sans MS]
ALLAH (cc) Resûlü sallALLAHu aleyhi ve sellem buyurdu: "Öfke şeytandandır. Şeytan ise ateşten yaratılmıştır. Ateşi söndüren de sudur. Onun için, biriniz öfkelenince hemen abdest alsın!" Ebû Vail radıyALLAHu anh. Ebû Dâvud. Tasavvuf seni senden alır, seni sana sensiz verir." Bir insan meşâyih olmazsa, meşâyihi bilmez. Meşâyih olmak için kemâle ulaşmak lâzım. -Nasıl ulaşacak kemâl'e? -Her şeyden geçecek. Terk-i dünya, terk-i cisim, terk-i terk olacak. Kâmil İnsan olunca, insan ruhu küllî irâdeye geçer. -Bu nedir? -Fenafişşeyh mecazdan hakikate geçer. Noksan sıfattan kemâl sıfata geçer. Ruh o zaman kâmillerin seyrânı oluyor. Her kim ki tuttu destini Soyundu Varlık postunu Dest : El. Kim tutarsa El'i, varlığından kurtuldu. -Bu varlık nedir? -Mal mülk, eşyalar... Bunlardan geçer. Âhiretten de geçer. Çünkü hakikatin perdesi vardır. Bunları da geçerek hakikate ulaşır. En son kendi varlığından da kurtulur. Buldu hakikat dostunu Bildi bu dunya fanidir -Hakikat dostu kimdir ? -ALLAH (cc)'tır. İnsanların dünya muhabbetini gönlünden atması için ancak yine bir meşâyihe ihtiyaç vardır. Mâsivânın illetinden pâk edip bu gönlümü Kıl tarîk-i Nakşibendi hadimi ALLAH (cc) için Tarik-i Nakşibend : Nakşibendi tarîkatıdır. Tarikatların sayısı çoktur. Sayısını ALLAH (cc) bilir. Bir Hadis-i Şerifle şöyle buyuruluyor: ALLAH (cc)'a giden yollar mahlûkatın nefesinin adedini, çokluğu kadardır. Çoktur ALLAH (cc)'a yollar. -Niye? -Çünkü Cenâb-ı ALLAH (cc)'ın binbir ismi vardır. Herbir isim için zikir yapılır. Onun için tarikatların sayısı çoktur. Veya bazıları 2-3 isimle, 2-3 esma ile zikir yaparlar. Onun için çok oluyor. Fakat Nakşibendi Tarikatında bir esrar var. -Nasıl bir esrar var? -Sair tarikatlarda bilhassa cehrî veya riyazet tarikatlarında insan dünyadan çekilir. Ölmeyecek kadar yer. ibadete kendilerini veriyorlar. Nefislerini terbiye ediyorlar. Ondan sonra kalblerinde aşk tecelli ediyor. İnsanın kalbinde aşk tecelli ederse, bu dünyayı da çıkarır. Âhireti de çıkarır. Cennet de bir arzu. İnsanlar ne için ibadet yapıyorlar. Cennete girmek için veya cehennemden kurtulmak için. Âhiret bakî, dünya fânidir. Dünyayı sevmek haramdır. Dünya insanı batırır. Âhiret haktır. Fakat insanların kalbinde aşk tecelli ederse, o zaman âhireti de çıkarır gönlünden. Sonra kendi cismini de sevmez. Canını da sevmez. Onun için diyor ki: Kıyamazsan başa cana ırak dur girme meydana Bu meydanda nice başlar kesilir hiç soran olmaz Eğer sen başından canından kokuyorsan bu meydana girme. Başından canından geçeceksen bu meydana gir. -O zaman ne olur? -Cananı bulursun. Canından geçmezsen cânân bulunur mu? Bir Leylânın mecnûnuyam cânân ilmin canıdır Bir dilberin meftûnuyam bu can anın kurbanıdır Her zaman her yerde söylenen bir Leylâ ile Mecnûn hikayesi vardır. Fakat çok mecnunlar olmuştur. Burada Leylâ mürşittir. Mecnûn ise mürittir. Müridin mesâyihe olan sevgisidir. Burada aşk mecazîdir. Ama hakikate ulaşacaktır. Aşk, hakikate ulaştıracak aşk, bir evliyaullahın aşkıdır. Bir kıza âşık olmak mecazî aşktır. Evliyaullahı sevmek, ona âşık olmak haktır. Cenâb-ı ALLAH (cc) 'ın emridir. Bir dilberin meftûnuyam bu can anın kurbanıdır -Tasavvufa girip de, tarikata girip de meşâyihini sevenler ne oluyorlar? -ALLAH (cc)'ı seviyorlar. Çünkü meşâyih sevgisi ALLAH (cc) sevgisidir. Bunlar meşâyihlerini o kadar çok seviyorlar ki, o sevgi bunların her şeyini yok ediyor. -Kepenekteki arzu nedir? -Ateşe atıp kendisini yakmaktır. O da öyle âşık olmuş. Ateşe alıp, yakıyor kendisini. Aşk u muhabbet hanesi alem A´nin divanesi Hep cümle hüsnün ânesi bir Yusuf-u Kenan'ıdır Hep güzelliklerin anası. Kepenek aşkının arzusu için kendisini ateşe atıyor, insanın kalbinde de türlü arzular vardır. Onların hepsi birer kepenektir. İşte illet odur. Kalbin derdi odur. -Onları yakan ne oluyor. -Aşk... Meşâyih aşkı. Peygamber aşkı. ALLAH (cc) aşkı. Şems-i Hüdâ pervanesi Bu alemin kübrasıyam -Bilenler onun divânesi. -Niye divanesi? -Çünkü onda o kadar güzellik var ki, bu güzelliği görenler, o güzellik kimlere aksetmişse, ne olmuşlar? -Divane olmuşlar, kendilerinden geçmişler. Fakat divanenin anlamı akıldan divane değil. ALLAH (cc)'a vermiş kendisini. ALLAH (cc)'a verdiğinden dolayı herşeyi unutmuş. Buna da divâne deniyor. Bir kelâm daha: "Sebül-Mesânî"dir yüzü..." "Sebul-Mesânî": Fatiha suresi. Evliyaullahın yüzünde Fatiha suresi yazılıdır. Bu okuyana. Okumayana değil. Okuyamayan için aynı senin benim gibi yüzü vardır. Evliyaullahın manevî yüzünü, Fatiha suresini okuyor. Fatiha suresini okuyunca ilmin merkezine dalıyor. İlmin noktasına dalıyor, ilim bir noktadır. O nokta da aşk, ALLAH (cc) aşkı. Bu ALLAH (cc) aşkı da, ALLAH (cc) sevgisi de meşâyih vasıtasıyla geliyor insana. Aşk-ı mecazlar var aşk-ı hakikat var. Aşk-ı hakikat Evliyaullaha olan sevgisidir. Bütün Kur'an-ı Kerîm'in manası "Fatiha'nın" içerisinde mevcut. -Fatiha'nın manası nedir? -O Bismillah'ın içerisinde mevcut. -Bismillah'ın manası nedir? -Oda bir nokta mevcuttur ki, o bir nokta nedir? -ALLAH (cc) aşkıdır. Kimin kalbinde ALLAH (cc) aşkı tecelli ediyorsa ilmin noktasını okuyor. -Bu ALLAH (cc) aşkını insanlar nereden alıyor? -Cenâb-ı Hakk her maksada bir kapı tayin elmiş. Bu meşâyih kapısıdır.
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
07-25-2008, 00:59 | #2 |
Tasavvuf seni senden alir,seni sana sensiz verir..
Meşayih; Kendinden geçmek, geçilende kendini bulmak, öze varmak, hamd' e tutunmak, hıçkırıklarda buluşmak, sonda kavuşmak olsa gerek ...
Teşekkürler, Duygu ... (+) |
|
07-25-2008, 01:25 | #3 |
Tasavvuf seni senden alir,seni sana sensiz verir..
eyvAllah abi..
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|