![]() |
#1 |
![]() Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem” buyurdu ki;
“İki farz namazı bir araya getirmek büyük günâhlardandır.” Yani, bir namazı vaktinde kılmayıp, vaktinden sonra kılmak büyük günâhtır. Bir hadîs-i şerîfte buyruldu ki, “Bir namazı vakti çıktıktan sonra kılan kimseyi, Allahü teâlâ seksen hukbe Cehennem’de bırakacaktır.” 1 Hukbe = 80 Ahiret yılı 1 Ahiret günü = 1000 Dünya yılı Yukarıda ki Hadis-i Şerif’ten anladıklarım doğruysa; 1 vakit namazı bile bile vaktinden sonra kılan veya hiç kılmayan için, 80 hukbe Cehennem azabı verilecektir. (Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir). Eğer bu böyle ise günde 5 vakit namazını kılmayan için 400 hukbe Cehennem azabı verilecek demektir (Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir). 1 vakit namazın cezası 80 hukbe; 1 hukbe = 80 Ahiret yılı 1 ahiret günü = 1000 dünya yılı (1 Ahiret yılının kaç günden oluştuğunu bilmediğim için, 1 ahiret yılını dünyada ki gibi 365 gün olarak aldım.) 365 Ahiret günü X 1000 Dünya yılı = 365 000 Dünya yılı. (yani 1 ahiret yılı 365 000 dünya yılına denktir.) 1 Hukbe 80 ahiret yılı ise; 365 000 dünya yılı X 80 Ahiret yılı = 29 200 000 Dünya yılı (yani 1 hukbe 29 200 000 dünya yılına denktir.) 1 vakit namaz için 80 hukbe Cehennem azabı verileceğine göre; 80 X 29 200 000 = 2 336 000 000 yıl sadece bir vakit namaz için Cehennem’de kalınacak olan süredir.(dünya yılı) Yani sadece bir vakit namaz ibadetimizi yapmadığımız takdirde 2 336 000 000yıl Cehennem’de azab çekeceğiz.(Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir) 5 vakit namazın cezası 80X5 = 400 hukbe; 1 hukbe = 29 200 000 dünya yılı ise 400 hukbe; 400 X 29 200 000 = 11 680 000 000yıl sadece bir günlük namaz ibadeti için Cehennem’de kalınacak olan süredir.(dünya yılı) Yani bir günlük namaz ibadetimizi yapmadığımız takdire 11 680 000 000 yıl Cehennem’de azab çekeceğiz! (Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir). Halbuki sizde bilirsiniz ki 5 vakit namaz için harcanan zamanı toplasak günde 1 saat bile etmez. Peki 1 saat için 11 680 000 000 yıl Cehennem’de kalmaya değer mi?
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Su nefıslerımız bir anlasa bunun önemini basını secdeden ayıramaz abim...Bu guzel paylasımlarınızla aramızda gormek mutluluk verıcı
![]() Suheda govdesi, bir baksana daglar taslar... O, ruku olmasa, dunyada egilmez baslar, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() saol cartman kardeşim..sizinle olmak dahada güzel..
![]() Farz namazı özürsüz vaktinde kılmamak büyük günahtır. Acele kaza etmek gerekir. Zaruri işler haricinde kaza etmeyi geciktirmek de büyük günahtır. (Berika) Nafile zaruri iş olmadığı için, nafile kılarak, terk edilen kazayı geciktirmek dört mezhepte de günahtır. Düşman karşısında, bir farz namazı kılmak mümkün iken, terk etmek, 700 büyük günah işlemek gibidir. (Umdet-ül islam, Cami-ül-fetâva) Namazı, şer’i özürsüz vaktinden sonra kılmak, büyük günahtır. Bu günah, kaza edince affolmaz. Kaza ettikten sonra, ayrıca tevbe de gerekir. (Dürr-ül Muhtar s.485) (Namazı kasten terk eden kimse kâfir olur.) [Taberani] (Küfrü imandan ayıran şey, namazı terk etmektir.) [Tirmizi] Namaz kılmamak büyük günahlardandır. Buna rağmen namaz kılmayan kişi kafir olmaz. Sadece günahkar olur. Allah dilerse onu affeder, dilerse cezalandırır. Namaz kılmak, imandan sonra gelen en büyük hakikattir. Bundan dolayıdır ki, Kur’ân-ı Kerimde yüze yakın yerde namazdan bahsedilmektedir. Hiçbir ibadete bu kadar ehemmiyet verilmemiştir. Çünkü namaz, mü’minin Rabbiyle olan en yakın münasebetidir. Namaz kılmayan insan bu münasebeti zayıflatmış, kendisini nefis ve şeytan gibi düşmanların arasına atmış olur ki, asıl büyük tehlike budur. Namazla ilgi bütün âyetler, hep insanları namaza teşvik ederler. Bu konuda bazı âyet meâlleri: “O mü’minler ki, gayba iman ederler, namazlarını kılarlar“, “Namaz ancak Allah‘tan hakkıyla korkanlara ağır gelmez”, “Mü‘minler namazlarını muhafaza ederler”, “Namaz insanı kötülüklerden ve kötü sözlerden alıkoyar”, “Benim mü’min kullarıma söyle, namazlarını kılsınlar.“ Hadis-i şeriflerde de aynı hususları görmemiz mümkündür. Namazla ilgili hadisleri gözden geçirdiğimizde, hep namaz kılmanın fazilet ve sevabından bahsedildiğini göreceğiz. Fakat ”İnsan ile şirk ve küfür arasında namazı terk etmek vardır“, “Münafıklarla bizim aramızdaki ahid namazdır” meâlindeki hadisleri İslâm âlimleri, “namazın farziyetini inkâr eden, namaz kılmamayı helâl sayan” şeklinde izah etmişlerdir. İbni Âbidîn ise Reddü’l-Muhtar isimli eserinde namaz bahsinin baş taraflarında, “Namazın farziyetini inkâr eden kâfir olur. Umursamayarak, yani tembelliğinden dolayı kasden terk eden kimse ise fasık, günahkâr olur” demektedir.Yani namaz kılmamak büyük günahlardandır. Büyük günahları işleyenin kâfir olacağını sadece bâtıl bir mezhep olan Mutezile mensupları söylerler. Fakat “Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol vardır” gerçeğinden hareket ederek devamlı sûrette namaz kılmayan insanın zaman içinde îmanının tehlikelerle karşılaşacağını da belirtmek lâzımdır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() ana fütüv dönmüş :D
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
ama şunu ilave etmeden geçemeyeceğim dönme kelimesine itirazım var.. ;) ağzına biber sürerim haaa..ne demek dönmek.. ![]() başka tarafa dönmedik şükür.. bi kere döndük şükür ki döne döne başımızı döndürmedik..biraz ayrı kaldık o kadar.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() hoşgeldin diyelim..hep deli ederdim seni öncelerden hatırladım şimcik :D
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Alıntı:
bakıyorumda politikayı bırakmamışsın halaa.. en koyusundan bi resim daha görüyorum.. ;) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Namazı terketmek, kılmamak büyük günahtır.
Peygamberimiz, kıyamet gününde hesabı sorulacak ilk amelin namaz olacağını bildirmiştir (Tirmizî, “Salât”, 188). Namaz kılmak, Müslümanlığın dışa yansıyan temel göstergelerinden biri sayıldığı için İslâm bilginleri farziyetini inkâr etmeksizin namazı terkeden kimse için, mevcut bazı rivayetleri de kendi anlayışlarına göre değerlendirerek, bazı müeyyideler öngörmüşlerdir. Gayet tabiidir ki namaz ve diğer ibadetler Allah rızâsı için ve içten gelerek yapıldığında anlamını ve amacını gerçekleştirmiş olur. Bunun dışında birtakım zorlamalarla veya gösteriş için kılınan namazların bir değeri olmadığına göre, namazı terkedenler için fakihlerin kendi zamanlarına göre öngördükleri müeyyideleri kamu düzeni ve genel ahlâk ilkesi açısından değerlendirmek gerekir. Esasen bu müeyyidelerin dayandırıldığı hadislerin büyük çoğunluğu, namazın terkedilmesinin müeyyidesini değil, İslâm dininde namaz ibadetinin önemini gösterme amacına yönelik bulunmaktadır. Kimsenin kimseyi zorla müslüman etme hak ve yetkisi bulunmadığına göre, bu dine mensup olanlar kendi özgür iradeleriyle bu dini seçmiş olacaklar ve bu dinde oldukça önemli bir yeri bulunan namaz ibadetinden haberdar olacak ve bunu zevkle yerine getireceklerdir. Hayrettin Karaman ve ali bardakoglu ISAM Ehl-i sünnet âlimleri buyuruyor ki: En büyük günahı işleyen de kâfir olmaz. Tembellikle namaz kılmayana kâfir denmez. Fakat namaz, çok önemli olduğu için, namaz kılmayanın imanla ölmesi kolay değildir. Namaz kılmayanın kalbi kararır, diğer günahları işlemesi kolaylaşır. Günahlar da insanı küfre sürükler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Bırakırmıyım hiç başbakanlığa kadar devam ondan sonrada devam..pek yakışmış değilmi resmim
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|