|
![]() |
#1 |
![]() Ne meclise girdiklerinden beri nede kurulduklarından beri ÜLKE YARARINA TEK BİR PROJE ÜRETMEYEN, üretmediği gibide üretenleri durdurmaya milletin mevye veren bahçesini yakmaya kurutmaya çalışan, azgın azınlığın statükosunu korumaya çalışan Cumhuriyet Halk Seçmesin Partisine kararmış nuru kalmamış gönülleri verenler sağda solda buldukları 1-2 Ak Parti'l belediyenin yolsuzluğunu duyurmaya çalışıyorlar. Şimdi size 2 partinin liderinin arasındaki farkı net bir şekilde göstericem.. Bakın şimdi ;
Recep Tayyip Erdoğan'ın dediğine ve Ak Parti'nin yaptığına bakın ! ![]() Deniz Baykal'ın birde yaptığına bakın ! ![]() Ve Recep Tayyip Erdoğan'ın son Şaban Dişli hakkındaki iddialara dediği ; ![]() İşte onca zamandır değişmeyen çizgi ! Peki çakılı çivisi olmayan partisi ile ona gönül verenler Ak Parti'yi iftiralarla karalamaya çalışacaklarına HELE Bİ ŞUNLARIN HESABINI VERSİN ! ![]() ![]() ![]() Bu CHP usulü temizliktir arkadaşlar. Bunlar millete faydası olacak milli değerleri ölmemiş olanları ihraç ediyorlar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İŞTE BUDA SON HABER ------> http://www.akpartiforum.com/index.php?topic=63637.0 Herkes görsün asıl azgın soyguncuların kimler olduğunu ve kimlerin yolsuzluk yapanlara nasıl baktığını. Bu ülke için dikili bir ağaçları bile yok. Yaptıkları siyasette zaten azgın azınlığın iktidarını milletten koruma adına.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() güzel paylaşım olmuş emegğne sağlık
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() kac senedir iktidar olmayan bir parti nasıl calmıs bunları :O
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Yav bu zihniyet her iktidara gelenin çaldığını düşünüyorsa Atatürkünde çaldığını pekala düşünür
![]() Allah'ım şu mübarek ramazanda akıl ver şu kullarına. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
Ama olamazkiii... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Kayıp trilyon
CHP'den Kanaltürk'e aktarılan 4 trilyon liranın akıbetini araştıran Maliye, paranın büyük kısmını faturalandırılmadığını ve aradaki tutarın defterlere yansıtılmadığını tespit etti. CHP de, ödediği kadar hizmet aldığını ispatlayamazsa kapatılma riski taşıyor CHP'nin kasasından Kanaltürk Televizyonu'na aktarılan para, CHP'yi kapatılma tehlikesi ile yüzyüze getirdi. CHP'nin Kanaltürk'e 2004 ve 2005'te toplam 4 milyon 102 bin YTL ödemede bulunduğu, ancak CHP adına sadece 2005'te 1 milyon 180 bin YTL tutarlı 1 adet fatura düzenlediği tespit edildi. Geri kalan tutarsa kanalın 2005 açılış kayıtlarında yer almadı. “CHP'den alınan avans” olarak kayıtlara geçen para karşılığında CHP'nin de hizmet aldığını ispatlaması gerekiyor. Kanaltürk Televizyonu'nun hesabında CHP'nin 2005'te fatura kestiği 1 milyon 180 bin YTL'yi tespit eden vergi uzmanları, CHP'nin bunu Anayasa Mahkemesi'ne bildirdiği hesaplar arasında gösterip göstermediğini ve diğer ödemelerin ne surette yapıldığını tespit etmeye çalışıyor. CHP tarafından Kanaltürk'e verilen 4 milyon 102 bin YTL'yle ilgili gelişmelerin araştırılması için Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hukuki süreç başlatıldı. Bu sebeple Anayasa Mahkemesi ve İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'na başvuran Maliye, CHP tarafından Kanaltürk'e verilen paraların mahiyetinin araştırılması ve bu paraların CHP'nin kayıtlarında yer alıp almadığının tespit edilmesini istedi. CHP'deki usulsüzlüğün dökümü Anayasa Mahkemesi, CHP'nin 1998 yılına ait kesin hesap incelemesinde, posta işletmesi alındıları üzerinde yapılan tahrifat yoluyla gider gösterilen 35 milyar 386 milyon 533 bin 328 lira tutarındaki parti mal varlığının Hazine'ye gelir kaydedilmesine ve sorumlular hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulmasına karar verdi. Anayasa Mahkemesi'nin, CHP'nin 1998, 2004, 2005 ve 2006 yıllarına ait mali denetim kararları Resmi Gazete'de yayımlandı.Yüksek Mahkeme, CHP Genel Merkezi ile il örgütlerinin 1998 yılı gelirlerinin; 2 trilyon 243 milyar 92 milyon 242 bin 977 lira, giderlerinin 2 trilyon 58 milyar 121 milyon 512 bin 483 lira ve 1999 yılına devreden nakit mevcudunun 184 milyar 970 milyon 730 bin 494 lira olduğunu, gelir toplamı ile gider ve nakit devir rakamlarının toplamının birbirine denk olduğunu belirledi. 2820 sayılı Yasa'nın 70. maddesinde; ''Bir siyasi partinin bütün giderleri, o siyasi parti tüzel kişiliği adına yapılır'' hükmünün yer aldığı anımsatılan kararda, 21 Aralık 1998 tarih ve 527 numaralı yevmiye ile Erdem Elektronik Ltd. Şirketine, bir açıklama yapılmaksızın ve gerekçe gösterilmeksizin fatura aslı yerine, ilgili firma tarafından onaylanmamış fotokopisine dayanılarak 1 milyar 648 milyon 985 bin lira ödeme yapıldığının görüldüğü kaydedildi. 2820 sayılı Yasa'nın 70. maddesinde beş bin liraya kadar olan harcamaların makbuz veya fatura gibi bir belge ile tevsik edilmesi zorunlu olmadığı belirtildiğinden bu miktarı aşan harcamaların makbuz veya fatura gibi geçerli bir kanıtlayıcı belgeye dayanması gerektiği anımsatılan kararda, bu nedenle, bir gerekçe olmaksızın fatura fotokopisine dayanılarak kaydedilen giderin, Kanun'un öngördüğü anlamda belgeye dayandırılmış olduğunun kabul edilmediği bildirildi. Kararda, seyahat harcamalarından parti adına yapıldığını gösteren bilgi ve belge bulunmayan 147 milyon 100 bin liralık kısmının, parti amaçlarına uygun ve parti tüzel kişiliği adına yapılmış bir harcama olarak kabul edilmediği belirtildi. Parti görevlilerinin yurt dışı seyahatleri sırasında yaptıkları bahşiş ödemelerinin gider yazıldığının görüldüğü ifade edilen kararda, bu ödemeler belgesiz denilerek gider makbuzları ile yapılmış ve gider makbuzlarını da ödeme yapılan kişiler değil seyahati yapan Parti görevlilerinin imzaladığı belirtildi. Parti görevlilerince, bir hizmet karşılığı olmaksızın kişi ya da kuruluş elemanlarına gider makbuzları ile bahşiş adı altında ödeme yapılmasının, parti tüzel kişiliğinin faaliyet amacıyla bağdaşmadığı gibi bu ödemenin Parti tüzel kişiliği adına yapıldığının da kabul edilemeyeceği vurgulandı. Almanya, Hollanda, İtalya ve Belçika seyahatlerinde verilen 35 milyon 349 bin 800 lira tutarındaki bahşişin gider yazılamayacağı bildirildi. Gecikmeli yatırılan vergiler ve elektrik bedelleri ile ilgili olarak ödenen gecikme zam ve faizlerinin de gider olarak yazıldığı ifade edilen kararda, parti görevlilerinin yükümlülüklerini zamanında yapmamalarından parti tüzel kişiliğinin sorumlu utulamayacağını, bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğu vurgulandı. Toplam 98 milyon 978 bin 528 liranın bu kapsama ödenen gecikme zammı olduğu girdiği belirlendi. GİDERLERİN İNCELENMESİ Denetimde Parti Genel Merkezi giderlerinin 31 milyon 580 bin 359 YTL, 93 YKr olarak gösterildiği görüldü. Bunun 801 bin 312 YTL, 24 YKr'si 2005 yılından devreden borçlar, 4 milyon 600 bin 623 YTL 98 YKr'sin 2007 yılına devreden alacaklar, 2 milyon 613 bin 39 YTL, 65 YKr'si personel giderleri, 2 milyon 824 bin 836 YTL, 46 YKr'si yönetim giderleri, 2 milyon 652 bin 817 YTL 37 YKr'si seçim, tanıtım, propaganda giderleri, 3 milyon 993 bin 872 YTL 15 YKr'si demirbaş alım giderleri, 8 milyon 91 bin 734 YTL, 8 YKr'si bina inşaat giderleri ve 6 milyon 2 bin 124 YTL'sinin ise il örgütlerine yapılan yardımlardan oluştuğu görüldü. Parti Genel Merkezi'nin 2007 yılına devreden nakit mevcudu ise 2 milyon 398 bin 629 YTL 72 YKr oldu. Genel Merkez'in 2006 yılı defter kayıtları ve gider belgeleri üzerinde yapılan incelemede, belirtilenler bazı giderlerin dışında kalanların SPK'ya uygun olarak gerçekleştirildiği belirtildi. Bunun dışında Parti görevlilerinin yurt dışı seyahatleri sırasında yaptıkları 206 YTL 3 YKr bahşiş ödemesinin gider yazıldığı belirtilerek, parti görevlilerince, bir hizmet karşılığı olmaksızın kişi ya da kuruluş elemanlarına bahşiş adı altında yapılan ödemeler, parti tüzel kişiliğinin faaliyet amacıyla bağdaşmadığı, bu ödemelerin parti tüzel kişiliği adına yapıldığının da kabul edilemez olduğu ifade edildi. Denetimlerde bazı parti yöneticilerinin de aralarında bulunduğu kişiler adına düzenlenmiş seyahat harcamalarına (uçak, tren ve otobüs bilet bedelleri) ilişkin belgelerin gider yazıldığı belirtilerek, 5 bin 411 YTL 75 YKr'lik seyahat harcamasının Parti adına yapıldığını gösteren bilgi ve belge bulunmadığından, bu harcamalar Parti amaçlarına uygun ve parti tüzel kişiliği adına yapılmış bir harcama olarak kabul edilmediği kaydedildi. Denetimde 28 bin 542 YTL 82 YKr'lik vergi, sigorta primi, elektrik ve telefon gecikme zammı ve faizleri ile para cezalarının gider yazıldığına işaret edilen kararda, ''Parti görevlilerinin yükümlülüklerini zamanında yapmamaları ve gerekli özeni göstermemeleri sonucu oluşan gecikme zammı ve faizi ile kişilerin şahsi kusurları dolayısıyla tahakkuk eden para cezalarından Parti tüzel kişiliğini sorumlu tutma imkanı bulunmamaktadır. Bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğu açıktır. Kişisel sorumluluk kapsamında olup gider yazılan 28 bin 542 YTL 82 YKr Yasa'ya uygun kabul edilmemiştir'' denildi. Parti tüzel kişiliği adına ve amacına uygun yapılmayan 2 bin 45 YTL 77 YKr'lik harcamanın gider yazıldığı belirtilen denetimde, parti adına düzenlenmemiş olan faturalar ile Parti tüzel kişiliğinin faaliyet amacıyla bağdaşmayan harcamaların Parti tüzel kişiliği adına yapıldığının kabul edilemeyeceği kaydedildi. Bu faturalar arasında konaklama, yemek, nakliye, akaryakıt giderleri ile uyku tulumu ve şemsiye alımına ödenen bedeller yer aldı. Partide ücret karşılığı çalışmakta iken kendi istekleri ile emekli olan personele kıdem tazminatı ödenirken, ihbar tazminatı ile ihbar tazminatına isabet eden sosyal yardımlar da hesaplamaya dahil edilerek ödeme yapıldığı belirtilen kararda, şöyle denildi:''Fesihten söz edebilmek için sözleşmenin sona erdirilmesine yönelik bir irade beyanı olmalıdır. Partiye verilen dilekçelerde bu kişiler 16 Ocak 2008 tarihi itibariyle emekli olacaklarından bahsederek kendi istekleri ile işten ayrılmak istediklerini belirtmişlerdir. Dilekçe içeriğinden feshi işçilerin yaptığı anlaşılmaktadır. İş akdini Parti feshetmediğine ve işçiler emekli olacaklarını bildirerek ayrılma talebinde bulunduklarına göre bu kişilere ihbar tazminatı ödenmesi 4857 sayılı Kanun'a aykırılık oluşturur. Kanuna aykırı olarak yapılan 45 bin 716 YTL 74 YKr tutarındaki ödemenin Parti adına gider yazılması kabul edilmemiştir.'' Denetimde bin 135 YTL tutarındaki giderin, bir açıklama yapılmaksızın ve gerekçe gösterilmeksizin Ülken Ticarete ait faturanın aslı yerine fotokopisine dayanılarak yapıldığı belirlenerek, gerekçesiz olarak fatura fotokopisine dayanılarak kaydedilen giderin, SPK'nın öngördüğü anlamda belgeye dayandırılmış olduğu kabul edilmediği kaydedildi. Genel Merkez gider belgeleri üzerinde yapılan incelemede, fatura veya serbest meslek makbuzu ile belgelendirilmesi gerektiği halde tutanak, yazı, para makbuzu ve hesaba yapılan havaleye ait dekont gibi tek başına geçerli bir kanıtlayıcı belge niteliği taşımayan belgelere dayanan veya herhangi bir kanıtlayıcı belgeye dayanmayan 20 bin 994 YTL tutarındaki giderin SPK'nın öngördüğü anlamda belgeye dayandırılmış parcama kabul edilemeyeceği belirtildi.Ceypa Matbaacılık Ltd. Şirketine ait gider yazılan 635 YTL tutarın 870 YTL olarak gider kaydedildiğinin fazladan gider yazılan 235 YTL'nin yasaya uygun bulunmadığı belirtildi. alıntı |
|
![]() |
![]() |
#7 |
![]() BAHŞİŞ ADI ALTINDA YAPILAN ÖDEMELER
Mali denetimde, partinin 2004 yılı il örgütlerinin kesinhesap çizelgelerinin gelir bölümünde yapılan incelemede, gelirlerin 2820 sayılı Kanun'a uygun olduğu da saptandı.Parti Genel Merkezinin 2004 yılı defter kayıtları ve gider belgeleri üzerinde yapılan incelemede de belirtilenler dışında kalan giderlerin 2820 sayılı Yasa'ya uygun olarak gerçekleştirildiği sonucuna varıldı. İlgili yasa hükümleri gereği alınan bir mal veya hizmetin tutarının gider kaydedilebilmesi için esas olan belgenin fatura olduğunu vurgulayan Yüksek Mahkeme, 2820 sayılı Kanun'a göre, bir siyasi partinin bütün giderlerinin, o siyasi parti tüzel kişiliği adına yapılacağını hatırlattı.Parti görevlilerinin yurt dışı seyahatleri sırasında yaptıkları ve ayrıntısı gösterilen 243 YTL 57 YKr'lik bahşiş ödemelerinin gider yazıldığını saptayan Anayasa Mahkemesi heyeti, parti görevlilerince, bir hizmet karşılığı olmaksızın kişi ya da kuruluş elemanlarına bahşiş adı altında yapılan ödemelerin, Parti tüzel kişiliğinin faaliyet amacıyla bağdaşmadığı gibi bu ödemelerin Parti tüzel kişiliği adına yapıldığının da kabul edilemeyeceği vurgulandı. Kararda, yurt dışı bahşiş giderlerine ait tabloya da yer verildi. PARTİLİLERİN SEYAHAT HARCAMALARI Aralarında parti yöneticileri Önder Sav, Cevdet Selvi, Kemal Kılıçdaroğlu'nin de bulunduğu bazı partililer adına düzenlenmiş seyahat harcamaları, uçak, tren ve otobüs bilet bedelleri, konaklama bedellerine ilişkin belgelerin gider yazıldığını belirleyen Anayasa Mahkemesi heyeti, 4 bin 918 YTL 20 YKr'lik seyahat harcamasının Parti adına yapıldığını gösteren bilgi ve belge bulunmadığından, bu harcamaları Parti amaçlarına uygun ve parti tüzel kişiliği adına yapılmış bir harcama olarak kabul etmedi. İncelemelerde, 27 bin 612 YTL 38 YKr vergi, sigorta primi ve kira bedelleri gecikme zammı ve faizleri ile para cezalarının gider yazıldığını belirleyen Yüksek Mahkeme, parti görevlilerinin yükümlülüklerini zamanında yapmamaları ve gerekli özeni göstermemeleri sonucu oluşan gecikme zammı ve faizi ile kişilerin şahsi kusurları dolayısıyla tahakkuk eden para cezalarından Parti tüzel kişiliğini sorumlu tutma imkanı bulunmadığını kaydetti. Bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğunun açık olduğunu vurgulayan heyet, kişisel sorumluluk kapsamında olup gider yazılan 27 bin 612 YTL 38 YKr'yi Yasa'ya uygun kabul etmedi. Anayasa Mahkemesi, yapılan incelemede ayrıca parti adına kayıtlı olmayan bir cep telefonu faturalarının parti bütçesinden ödendiğini de belirledi. Binnaz Gürbüz adına kayıtlı ve toplam tutarı 2 bin 398 YTL 30 YKr olan cep telefonu faturaları bedellerinin gider yazılmasının, parti tüzel kişiliğinin faaliyet amacıyla bağdaşmayacağını kaydeden Anayasa Mahkemesi, bu ödemenin parti tüzel kişiliği adına yapıldığının da kabul edilemeyeceğine hükmetti. BELGESİZ GİDER YAZILAN AVANSLAR Yapılan incelemede, 2 bin 629 YTL tutarındaki avansın, herhangi bir harcama belgesi olmaksızın 31 Aralık 2004 tarihli mahsup fişinde 15 Aralık 2004 tarihli Genel Sayman Mahmut Yıldız imzalı avans listesine istinaden gider yazılıp kapatıldığı tespit edildi. Parti Muhasebe Müdürü tarafından sunulan 28 Mayıs 2008 tarihli yazıda, söz konusu tutarın listede adı geçenlerce Parti adına muhtelif tarihlerde yapılan ancak belgelendirilemeyen masraflar olduğu belirtildi. 2 bin 629 YTL tutarındaki avans, herhangi bir belgeye dayanmaksızın gider yazıldığından Kanun'a uygun kabul edilmedi. Belgesiz olarak gider yazılan avansın, Altan Öymen, Bülent Boratalı, Eşref Erdem, Hükümet komiseri, Nihat Matkap gibi isimlere verildiği, bu tutarın bin 458 YTL'sinin ise Genel Başkan Deniz Baykal için harcandığı belirlendi. alıntı |
|
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Emek güzel olmuş . Dokunulmazlık kalksın ve gerek cezalar verilsin .
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sayın Baykal başkalarının yolsuzluklarını düşüneceğine kendi çatısı altında dönen onca şeyi görse zaten şimdiye kadar baya yol katedecekti ama o başkaları ile uğraşmayı daha uygun buldu.
Bakalım bunlarada verecek cevabı olacakmı diye soracaktım ama olacağını biliyorum... ![]() İktidar olmadan Türkiye'yi batırdı iktidar olursa sonumuz ne olur düşünmek bile istemiyorum... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Alıntı:
![]() |
||
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|