12-18-2008, 16:42 | #1 |
İşte Bürokrasiyi TUŞ Eden Site!
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''e-Devlet Kapısı'' Projesi'nin, vatandaşın her yerde, her işlem için, TC Kimlik Numarasından başka bir ihtiyacı olmadan bilgiye erişmesi, işlemlerini yapabilmesi ve sonucu elde etmesini amaçladığını, bunun için hazırlandığını söyledi.
SİTEYİ ZİYARET ETMEK İÇİN TIKLAYIN Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulacağı ''e-Devlet Kapısı Projesi, www.türkiye.gov.tr''nin açılış töreni Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla MEB Şura Salonu'nda gerçekleştirildi. Törene, Erdoğan ve Yıldırım'ın yanı sıra Devlet bakanları Mehmet Şimşek ve Mehmet Aydın, Azerbaycan Rabıta ve Enformasyon Teknolojileri Bakanı Ali Abbasov, AK Parti Manisa Milletvekili Bülent Arınç, bürokratlar ve diğer davetliler katıldı. Ulaştırma Bakanı Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, kamu hizmetlerinin tek kapıdan etkin ve şeffaf şekilde sunulacağı proje kapsamında başlangıçta 22 pilot hizmetin verileceğini söyledi. Kamu kurumlarının elektronik hizmet konusunda istekli olmalarının projenin yaygınlığını ve başarısını önemli ölçüde etkileyeceğini belirten Yıldırım, ''e-Devlet Kapısı''nın açılışıyla Türkiye'nin bilgi toplumuna geçiş sürecinde önemli bir adım atıldığını dile getirdi. Bilgi toplumunda vatandaşların elektronik ortamda devlete erişebildiğini, ticari işlemlerini elektronik ortamda yapabildiğini anlatan Yıldırım, ''Kısaca vatandaş eğitimden sağlığa, belediyeye, 7 gün 24 saat bütün işlerini elektronik ortamda ne kadar yapabilirse o kadar bilgi toplumuna erişen bir ülke olabiliriz'' dedi. Yıldırım, Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla oluşturulan ''e-Dönüşüm İcra Kurulu''nun, Türkiye'nin bilgi toplumuna gidiş sürecinde sivil toplum kuruluşlarının görüşlerini aldığını anımsatarak, kurul tarafından hazırlanan 111 eylem planından birinin de bu proje olduğunu kaydetti. Türkiye'de yaklaşık 8 bin kamu kurumunun elektronik ortamda vatandaşı bilgilendirdiğini belirten Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Ancak bu gelecek için çok büyük bir tehlike taşıyor. Hizmetlerin farklı kapılardan verilmesi, 'bürokrasiden kurtulalım' derken yeni bir bürokrasi yaratır. Bu nedenle tüm hizmetlerin verilebileceği tek bir kapı oluşturuldu. Bu projenin açılışıyla her işin bittiğini asla ve asla söylemek istemiyoruz. Asıl iş şimdi başlıyor. Bu alt yapıya bütün bakanlıkların, kuruluşların ve tüzel kişiliklerin gerekli hizmetlerini koyması gerekir. Bunun için zihniyet dönüşümü gerekli. Eski alışkanlıkların silinip yenilerinin yerleştirilmesi gerekli.'' -''HUKUKİ DÜZENLEME ŞART''- Bakan Yıldırım, elektronik ortamda kamu hizmetlerinin yaygınlaşması için hukuki düzenlemeler yapılması gerektiğine işaret ederek, ''Bizim kamu sistemimiz sanal ortamda hizmet vermeye uygun olmayan bir mevzuat alt yapısına sahip. Bu nedenle düzenlemeler yapılmalı. Tek bir esas belirlenmeli. Vatandaş her yerde, her işlem için TC Kimlik Numarası dışında başkaca bir ihtiyaç olmadan bilgiye erişmeli, işlemlerini yapabilmeli ve sonucu eline verilmeli. e-Devlet Kapısı'nın amacı budur, bunun için hazırlanmıştır'' diye konuştu. Projenin zamandan tasarruf, vatandaşın yaşam kalitesinde ve devletten memnuniyetinde artış hedeflediğini belirten Yıldırım, çalışmanın aynı zamanda devlet yönetiminde de zihniyet dönüşümünün en önemli aşamasını oluşturduğunu söyledi. Yıldırım, e-Devlet Kapısı'ndan 2013'e kadar vatandaşların en az yüzde 50'sinin hizmet almasını amaçladıklarını da dile getirdi. Milli Eğitim Bakanlığı ile yürüttükleri okullarda internet erişimi ve bilgi teknoloji sınıfları çalışmalarının önemli oranda başarı sağladığını ifade eden Yıldırım, bu çalışmalarla elektronik hizmet alt yapısına destek verdiklerini kaydetti. Yıldırım, Başbakan Erdoğan'dan, bakanlıkların ve kurumların projeye katılım sağlayarak, e-Devlet Kapısı'ndan hizmet sunmaları konusunda destek istedi. Yıldırım, ''Kurumlar hizmet sunmalı ve bilgi paylaşımında kıskanç olmamalı'' dedi. TÜRKSAT A.Ş Genel Müdürü Özkan Dalbay da törende yaptığı konuşmada, projenin bilgi toplumu olma yolunda atılmış önemli bir adım olduğunu ifade etti. Projenin hazırlanma sürecine ilişkin bilgi veren Dalbay, vatandaşların ''www.türkiye.gov.tr'' portalının ''devlet'', ''iş'', ''vatandaş'' bölümlerinden bilgi edinebileceklerini, şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza ile de hizmet alabileceklerini söyledi. Dalbay, proje kapsamında ilk etapta 22 kamu hizmetinin sunulacağını daha sonra ise yeni hizmetlerin verileceğini belirtti. Bir süre sonra portalda ''e-askerlik'' ve ''e-tüketici'' gibi hizmetlerin de verilmeye başlanacağını bildiren Dalbay, ''Bu, tüm Türkiye'ye hizmet edecek, Türkiye'nin projesidir. Çok başarılı çalışmalara imza atan kurumlar, bununla çok önemli bir olanağa sahip olacak'' diye konuştu
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
12-18-2008, 19:58 | #2 |
Çok güzel ve faydalı bir site olmuş.Yapanların ve emeği geçenelrın ellerine sağlık...
|
|
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
brükrasi, e-devlet, site |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|