|
03-02-2009, 15:37 | #1 |
Yerel seçim tahmin yap, hediye kap!
29 Mart Yerel seçimleri yaklaşırken, kampanyaların en etkili iletişim araçlarından olan internet etkinliğini artırmaya başladı. oykullanturkiye.com sitesi seçim tahminine hediye veriyor.
29 Mart 2009 Yerel seçimleri yaklaşırken, adayların tanıtım kampanyaları da gün geçtikçe artıyor. İnsanlara ulaşmada en etkili yollardan biri olan internet, bu noktada da acaba yeterince kullanılıyor mu? Bir önceki yerel seçimin yapıldığı 2004 yılına göre dünyada ve Türkiye’de artık çok şey değişti. 1999–2002 döneminde 450 bin kişi olan internet kullanıcı sayısı, 2004 yılında % 999’luk gibi rekor bir artışla 4 milyon 900 bin kişiye çıkmıştı. Fakat bu artışa rağmen o yıllarda dünyada ilk 10’a giremeyen Türkiye’deki internet kullanıcısı nüfusun ancak % 7’sine karşılık geliyordu. Türkiye’de İnternet Kullanıcısı 26 Milyon Mayıs 2008’de eBay tarafından gerçekleştirilen “Turkish Internet Sector Overview” başlıklı Türkiye’de internet sektörüne yönelik yapılan araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’nin internet kullanıcısı sayısı 26 milyon. Bu sayı ile Türkiye, dünyanın 11. en büyük internet popülâsyonu haline geldi. ADSL abone sayısı Mayıs 2007 itibariyle 3 milyon civarındayken, bugün 6 milyon’a yakın abonesi bulunan TTnet, 2009'un ilk yarısında 7 milyon aboneye ulaşmayı hedefliyor. Türkiye e-devlet uygulamaları açısından da hızla ilerliyor. Dünya sıralamasında %43,5 ile şimdilik 9. sırada yer alıyor. Bu alanda liderliği Güney Kore elinde tutarken, Amerika 4. sırada yer alıyor. Türkiye internet kullanıcılarının % 45 gibi büyük bir bölümü 16-24 yaş aralığında. %32’si ise 25-34 yaş aralığında. Bunun yanında internet kullanıcılarının % 66’sı erkek, % 34’ü kadın. Kullanıcıların % 22’si üniversite mezunu, % 68’i bekâr, % 45’i çalışıyor, %39’u İngilizce biliyor, %52’sinin evinde bilgisayar var, kullanıcılar günlük olarak ortalama 2,5 saat internete bağlı kalıyorlar. Rapora göre 2010 yılında Türkiye’de 32-36 milyon internet kullanıcısı olacak. Barrack Obama’nın Teknoloji Zaferi Amerika’daki başkanlık seçiminde, adaylar özellikle genç seçmenlerine ulaşabilmek için teknolojinin bütün imkânlarını seferber ettiler. Barrack Obama'nın zaferiyle sonuçlanan seçim kampanyaları görülmemiş bir teknoloji yarışına da tanıklık etti. Adaylar, genç seçmenlere ulaşmak ve seçimlere Amerikalı gençleri de çekmek ve kendileri için avantaj sağlayabilmek internet stratejileri geliştirdiler. Pew Research Center’ın ABD’de 2008 başkanlık seçimleri ile ilgili olarak yaptığı bir araştırma, seçimleri internetten izleyenlerin ve oylarını buna göre verenlerin sayısının, 2004’deki başkanlık seçimlerine nazaran 2 kat arttığını gösteriyor. Araştırmanın diğer bir sonucu tüm yaşlardaki Amerikalıların % 42’sinin seçimle ilgili gelişmeleri internetten takip ettiğini gösteriyor. Bu rakamın 2004 seçimlerinde % 13 ve 2000 seçimlerinde % 9 olduğu belirtiliyor. Türkiye’de Durum Ne? Amerikan seçimleri ile Türk seçimleri arasındaki en önemli bir fark, politikacıların internete seçmenlerinden çok daha uzakta olmaları. ABD seçimlerinde kampanyalar, normal hayattaki ile aynı ağırlıkta internet üzerinden düzenlendi. Düzenli mailing yaptılar ve web siteleri üzerinden seçmenleri ile sürekli temasta kaldılar. Ülkemizde ise adayların internetle yakınlığı yok. Oysa kendilerine oy verecek olanlar, sayıları büyük bir hızla artan ve gittikçe daha genç olan kişiler, yani internet gençliği. İnternet üzerinde yapılacak kampanyaların genç kesimi etkileyeceği gerçeğine rağmen; ülkemizde ABD benzeri interneti bilinçli kullanan politikacı ve danışman sayısı yok denecek kadar az. Bu yüzden internet üzerinde bilinçli kampanya ya da propaganda çalışmalarına pek rastlanmıyor. Hiç kuşkusuz başkan adaylarının kendi isimlerine yaptırdıkları web sitesi sayılarında oldukça artış görülüyor. Fakat bu çalışmaları bilinçli yapan, sitelerine yapılan ziyaretleri takip eden, sürekli güncelleyen, ziyaretçi sayısını artırmaya yönelik girişimlerde bulunan aday sayısı oldukça sınırlı. Bir önceki seçimlerle, bugünün şatlarını iyi görüp kıyaslayan ve teknolojinin imkânlarını kullanan, sadece kendilerini meydanlarda dinlemeye gelenlere değil, internet dünyasında da seslerini duyurmayı başarabilen adaylar seçimlerde daha başarılı olacak. OY KULLAN TÜRKİYE! 29 Mart seçimleri öncesi, gerek adaylara gerekse seçmene yönelik hazırlanan internet siteleri oldukça arttı. Bunlardan biri de www.oykullanturkiye.com ve kullanıcılara sunduğu farklı özellikleriyle dikkat çekiyor. Türkiye’nin bütün il ve ilçelerinde, tercih edilen adaya oy kullanabiliyor. Kullanıcılar “Serbest Kürsü”de adaylar ve partiler hakkında düşüncelerini paylaşabiliyor. Adayların “Seçmen Defter”lerine yorumlar yazabiliyor. Adaylar, seçmene kendi sayfalarından seçim mesajlarını iletebiliyor ve seçmenle sürekli iletişim halinde olabiliyor. Sitede birden fazla oy kullanılabiliyor Tercih edilen seçim bölgesinin dışında kullanılan oylar “misafir oy” olarak değerlendiriliyor. Böylece adaylar, seçim bölgelerinin dışındaki hemşerilerinin de tercihlerini öğrenme imkânı bulabiliyor. Kullanılan oyların değiştirilmesi de mümkün Sitede oy kullandığınızda istediğiniz zaman oyunuzu değiştirebiliyorsunuz. Seçmen tercihlerindeki değişikliklerin hedeflendiği bu özellik oldukça dikkat çekici. 2004 Sonuçları Oykullanturkiye’nin oldukça güzel ve kullanışlı özelliklerinden biri de 2004’teki sonuçların karşılaştırmalı olarak görülebilmesi. Bir önceki yerel seçimlerine ait Türkiye’nin tüm il ve ilçelerindeki sonuçlar, sade, anlaşılır ve kolay kullanılabilen bir tasarımla site ziyaretçilerine sunulmuş. Tahmin yap, Hediye kap! Oldukça yoğun ilgi gören sitede, 16 Büyükşehir’de seçimi kazanacak adayların tahmin edilmesine yönelik, hediyeli bir yarışma da düzenlenmiş. Yarışmaya katılmak için herhangi bir ücret ödenmiyor. R
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|