|
09-17-2007, 22:22 | #1 |
Dünyanın en değerli markaları
Interbrand'ın yaptığı araştırma ile 2007 yılı için dünyanın en değerli markaları belirlendi.
İşte Interbrand'e göre 2007'nin en değerli markaları... Coca-Cola Dünya içecek devi Coca-Cola, en değerli markalar listesinde ilk sırayı bırakmıyor. Geçtiğimiz yıl da birinci sırada olan şirket, bu yılın da birincisi. Marka değeri geçen seneye göre yüzde 3 azalarak 65.3 milyar dolara inmesine karşın zirvedeki yerini korudu. Microsoft Bilgisayar devi Microsoft bu yıl da ikinci sırada yer aldı. Şirketin marka değeri geçen yıla göre yüzde 3 artarak 58.7 milyar dolara çıktı. IBM Bir diğer bilgisayar sektörü devi IBM listede üçüncü sırada bulunuyor. Marka değeri 57 milyar dolar olan Şirket geçen sene de üçüncüydü. NOKIA Finlandiya'nın cep telefonu sektöründeki gururu olan Nokia, bu sene bir basamak yükselerek 33.7 milyar dolarla en değerli markalar listesinin beşinci sırasına oturdu. TOYOTA Otomotiv sektörünün dev ismi Toyota, markalar sıralamasında da üst sıralarda bulunuyor. Dünyanın en çok satan araçlarından biri olan Toyota'nın marka değeri 32 milyar dolar. Intel Bilgisayar ekipmanları üreticisi Intel, beşincilikten yedinciliğe geriledi. Marka değeri de yüzde 4 düşüşle 31 milyar dolara indi. Mc Donald's Fast food devi Mc Donald's 29.4 milyar dolar marka değeri ile 8'inci sırada bulunuyor. Disney Medya sektöründe faaliyet gösteren Disney, marka değerini yüzde 5 artırarak 29.2 milyar dolara çıkardı. Ancak sıralamada sekizincilikten dokuzunculuğa indi. Mercedes Benz Mercedes Benz, dünyanın en değerli 10'uncu markası konumunda bulunuyor. Şirketin marka değeri tam 23.5 milyar dolar. Citigroup ABD'nin finans sektöründeki en büyük kuruluşu Citigroup, marka değerini bir yılda yüzde 9 artırmasına karşılık sıralamada halen 11'inci sırada bulunuyor. Şirketin marka değeri 23.4 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Hewlwtt Packard Bilgisayar ekipmanları üreticisi Hewlwtt Packard, dünyanın en değerli şirketleri sıralamasında 12'inci. Şirketin marka değeri 22.2 milyar dolar olarak hesaplanıyor. BMW Lüks araba deyince akla gelen ilk markalardan olan Alman devi BMW, sıralamada iki basamak birden yükselerek 13'üncülüğe tırmandı. Şirketin marka değeri 21.6 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Marlboro Sigara sektörünün en büyük ismi Marlboro, 12'incilikten 14'üncülüğe geriledi. Şirketin marka değeri 21.3 milyar dolar olarak hesaplanıyor. American Express Finansal hizmetler sektöründe faaliyet gösteren American Express sıralamada 15'inci sırada. Şirketin marka değeri 20.8 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Gillette Kişisel bakım sektörünün önde gelen ismi Gillette 16'ıncı sırada yer alıyor. Şirketin marka değeri 20.4 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Louis Vuitton Türkiye'de daha çok pahalı çantaları ile tanınan Fransız Louis Vuitton, listede 17'inci sırada. Şirketin marka değeri 20.3 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Cisco Systems Bilgisayar sektöründe faaliyet gösteren Cisco Systems, geçen sene olduğu gibi bu sene de 18'inci sırada. Şirketin marka değeri 19.1 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Honda Japon otomotiv üreticisi Honda listeye 19'uncu sıradan girdi. Şirketin marka değeri 18 milyar dolar olarak hesaplanıyor. İnternet ile ilgilenen herkesin ismini ezbere bildiği Google, tam 4 basamak birden yükselerek 20'inci sıradan listeye girdi. Şirketin marka değeri 17.8 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Samsung Tüketici elektroniği alanında faaliyet gösteren Kore'li Samsung, listenin 21'inci sırasında. Şirketin marka değeri 16.8 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Merrill Lynch ABD'li finans devi Merrill Lynch listede 21'inci sıradan 22'inci sıraya geriledi. Şirketin marka değeri 14.3 milyar dolar olarak hesaplanıyor. HSBC İngiltere'nin finans sektöründeki en büyük temsilcisi HSBC, beş basamak birden yükseldi ve 23'üncülüğe tırmandı. Şirketin marka değeri 13.5 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Nescafe İsviçreli içecek devi ve hazır kahveye ismini veren marka olan Nescafe, 13 milyar dolarlık marka değeri ile 24'üncü sırada bulunuyor Sony Japon elektronik devi Sony, listede 25'inci sırada. Şirketin marka değeri 12.9 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Pepsi İçecek sektörünün iki numaralı ismi Pepsi, 12.9 milyar dolarlık marka değeri ile 26'ıncı sırada yer alıyor. Oracle Yazılım sektörünün öncü isimlerinden Oracle, listenin 27'inci sırasında. Şirketin marka değeri 12.5 milyar dolar olarak hesaplanıyor. UPS Ulaştırma sektöründe hizmet veren UPS, dünyanın en değerli 28'inci markası. Şirketin marka değeri 12 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Nike Listenin 29'uncu sırasında yer alan Nike'ın marka değeri 12 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Budweiser Alkollü içecekler sektöründe faaliyet gösteren Budweiser 30'uncu sırada. Şirketin marka değeri 11.6 milyar dolar olarak hesaplanıyor. habertürk.com
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
09-22-2007, 02:55 | #2 |
Dünyanın en değerli markaları
hımm bilgilendirme için teşekkürler gönül isterdi orada Türk markalarının da olmasını ama o günler de gelecek ama listede de kaliteli markalar var japon ve alman markaları güzeller kalitelidir ama buradaki markalara rakip Türk markaları çıkacaktır tekrar bilgilendirme için teşrkkürler
|
|
09-22-2007, 03:01 | #3 |
Dünyanın en değerli markaları
teşekkürler bizimle bunları paylaştıgın için... ;)
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|