AK Gençliğin Buluşma Noktası
Araştırmalar Araştırılmış yada araştırılmasını istediğiniz konular buraya.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 02-06-2010, 23:37   #1
Kullanıcı Adı
SSS
Standart Hoş Geldin HIZLI TREN !

NOT: Bu yazı Hızlı Tren İşletmecişiğinin başladığı 13.03.2009 tarihinde yazılmış, blogcu.com ve milliyet blogda ( doğrumu rumuzu ile ) yayınmanmıştır.

Bu gün 13 Mart 2009 Demiryollarımız için dönüm noktası.
Hızlı tren çağı başlıyor.
Hızlandırılmış tren değil, hızlı tren.
Konuya biraz uzak olanlar ikisi arasında fark var mıdır, diye düşünebilirler.
Evet var, hem de çok var.

Hızlandırılmış tren demiryolu teknolojisinde yeri olmayan, teknolojiye ve fizik kurallarına aykırı bizim Demiryollarımıza özel, uyduruk bir uygulama idi. Ve hiç ülkede örneği yoktu.
Alt yapı ve üst yapı yani, yol ve demiryolu araçlarının tahammül edeceği azami hız fizik kurallarına aykırı olarak zorlama ile arttırılmış idi.
Yanlıştı ve sonucu görüldü.
Daha büyük felaketlerden Allah korudu ve vazgeçildi.

Hızlı tren ise bu olaydan çok farklıdır.
Araçlar uygulanacak en yüksek hıza göre imal edilir.
Bunun dışında alt yapı yani yolunda hıza uygun olarak inşa edilmesi gerekir.
Yol açısından hızı sınırlayan üç konu vardır. Yolun eğimi ( rampa- meyil ) ve kurplar. ( virajlar, dönemeçler ) Ve tabii ki yolun kalitesi yani standardı.
İşte hızlı tren teknolojisinde bu hususlar dikkate alınır.
Eğimsiz yol veya çok düşük eğim, ile geniş yani büyük yarı çaplı virajlar. Bunu sağlamak içinde çok yüksek alt yapı maliyetlerini göze almak gerekir. Sonuçta Büyük ve uzun tüneller, yarmalar (tepelerin yüksekliklerin yarılarak yol inşası ) dolmalar ( çukurlukların doldurulak üzerine yol inşaası ), viyadükler, köprüler, hemzemin geçitleri kaldırabilmek için alt ve üst geçitler inşası gerekir.
Birde yüksek standartta kaliteli ve yüksek hıza uygun malzeme ile yol inşası…
Bitmedi; çok dikkatli yol ve araç bakımı, revizyonu, tamiratı.
Tüm bu anlattıklarımın sonucu olarak bir kilometre hızlı tren yolu inşası için yapılan masrafla, 3-4 kilometre normal yol inşa edilebilir.

Hızlı tren işletmeciliğinde tüm işletmecilik ve trafik yönetimi otomatik yani bilgisayar kontrolünde olur. Teknik olarak emniyet tedbirleri yüksek seviyede gerçekleştirilmiştir. Ama tabii ki sonuç yine insanın elindedir. Bu yüksek teknolojiye de kullanacak yani uygulayacak insandır.
Hızlı tren hızını uçağa yakın olarak düşünmek gerekir. Nasıl ki, tüm dünyada uçak pilotları ve personeli özel personel rejimi ve ücretlendirme sistemine tabi ise, hızlı treni çalıştıracak personeli de bu kapsamda düşünmek gerekir.
Bu da bu günkü kamunun ücret rejimi ile mümkün görünmüyor.

Tabii ki, yenilikler güzeldir ve bir yerden başlamak gerekir.
Memleketimiz için hayırlı olsun.

Hoş geldin hızlı tren !

 

SSS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla

Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim
hızlı tren


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi