![]() |
#1 |
![]() Bu ne biçim otobüs?
İçinden otomobil geçen "şekilsiz otobüs" sene sonunda Çin yollarında ![]() Türkiye’de arızalanan metrobüsler, vatandaşlar tarafından itilerek harekete geçmeye çalışırken, Çin’de bir şirket, içinden otomobil geçen, üstü otobüs olarak kullanılan ilginç bir araç üretti. Çin’de Shenzen Hashi ParkMalzemeleri şirketi, sene sonunda Pekin’de kullanılmaya başlanacak olan otobüse ilginç bir isimde buldu. ‘Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs’ olarak tanıtılan yeni aracın yüksekliği 4.5 metre, eni 6 metre. Şekilsiz taşıt iki kattan oluşuyor. Alt kat, iki ucu açık bir metro gibi tasarlanmış. Bu bölgeye trafikte giren araçlar giriyor ve üstlerini örten şekilsiz taşıtla trafikte ilerleyebiliyorlar. Sürücülerin avantajı, trafikte beklememek, yol kenarlarına park edilen otomobillerin arasına takılmamak. Yol kenarında yaşayan insanların avantajı ise, daha az egzoz kokusu ve daha az karbonlu bir hava. Ayrıca, şekilsiz otobüs, otomobilli geçişlerde yüzde 30 enerji tasarrufu sağlıyor. Aracın üst katı ise, otobüs olarak hizmet veriyor. Kata çıkabiliyor. Şekilsiz otobüs, bin 200 ile bin 400 arasında yolcu taşıyabiliyor ve saatte ortalama 40 ile 60 kilometre arasında hız yapabiliyor. ![]() RAYLAR DAHA HIZLI DÖŞENİYOR Şekilsiz otobüs için yolun iki tarafına ikişer ray sistemi döşenmesi gerekiyor. Bu rayların yapım süresi, metro raylarınınkinden daha hızlı. Şekilsiz otobüs raylarının 40 kilometresi bir senede,metronunki ise üç senede yapılabiliyor. Çinliler, kısa bir süre önce de, hareket halindeki lokomotife vagon ekleme çıkarma yöntemiyle çalışan hiç durmayan tren planıyla kendinden söz ettirmişti.
![]() Konu Hüdaverdi tarafından (08-18-2010 Saat 01:25 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Helal olsun mu diyelim Allah akıl fikir versin mi diyelim bilemiyorum ama değişik bir buluş olmuş ancak tutacağını düşünmüyorum. Büyük bir demir yığını yerden en az 3 m yukarda yerde tekerkeri mi rayı mı artık ne olursa ondan var pek anlamam bu işlerden ama fiziksel olarak zor bir iş gibi geliyor. Metrobüs, Metro, Trenler daha mantıklı ve bence daha hesaplı ;)
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Gayet şekil olmuş ismet kardeş.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|