11-10-2014, 00:49 | #1 |
Aksaray-Yenikapı Metrosu Hizmette
Aksaray-Yenikapı Metrosu hizmette
Avrupa ve Asya yakasında bulunan raylı ulaşım sistemini birleştiren ve Atatürk Havalimanı - Kartal metro ulaşım süresini 81 dakikaya düşüren sistemin açılışı Aksaray’daki metro girişinde yapıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, bugün işletmeye aldıkları Aksaray-Yenikapı metro hattının ve açılan yeni istasyonun Atatürk Havaalanı, Marmaray ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman metrosu bağlantılarıyla adeta bir kayıp halkanın inşası olduğunu belirterek, "Bu anlamlı bağlantı metrolarda ve Marmaray'da seyahat eden günlük 900 bin insanımıza doğrudan hitap ediyor" dedi. Elvan, Aksaray-Yenikapı metro hattı açılış töreninde yaptığı konuşmada, tıpkı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu gibi 100 bin kişilik bakanlık ailesi olarak Türkiye'nin, İstanbul'un rüyalarını gerçekleştirmek için sevdayla çalıştıklarını, Marmaray'ın, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin, Avrasya Boğaz Geçiş Tüneli'nin, İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü'nün, İstanbul'a yapılacak 3. havaalanının, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün bu sevdanın ürünü olduğunu söyledi. İstanbul banliyö hatlarının Marmaray, yüksek hızlı tren, İstanbul metrolarıyla entegre edilecek şekilde modern hale getirilmesinin, yüzeysel metroya dönüştürülmesinin bu sevdanın ürünü olduğunu dile getiren Elvan, İstanbul'a ne gerekiyorsa yapmanın Bakanlık olarak bu ülkenin görev tevdi edilen bir evladı olarak boyunlarının borcu olduğunu ifade etti. "Levent-BÜ metro hattını yıl sonunda tamamlayacağız" Elvan, "Türkiye'de bugün itibariyle metro, hafif raylı sistem, banliyö olmak üzere 492 kilometre kent içi raylı sistem ağı bulunuyor. 133 kilometrelik kent içi raylı sistemin ise inşası devam ediyor. 54 kilometrelik kısmın proje çalışması, 58 kilometrelik kısmının ise ön aşama projelendirme çalışmaları devam ediyor. 14 büyükşehiri kapsayan bu veriler içerisinde ise ağırlığı İstanbul teşkil ediyor" diye konuştu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olarak bir yandan 64 kilometrelik banliyö sistemini metro standardına getirirken bir yandan da İstanbul'daki mevcut metro ağını geliştirdiklerini ifade eden Elvan, Levent-Boğaziçi Üniversitesi (BÜ) metro hattının inşasına devam ettiklerini, bu yıl sonuna kadar bu hattı tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi. Elvan, Bakanlıkça yapımı üstlenen Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı ve Kaynarca-Sabiha Gökçen Havalimanı metrosunun ihale sürecinin devam ettiğini, aralık ayı sonu itibariyle ihaleleri bitirmeyi planladıklarını kaydederek, Bağcılar'ı, Başakşehir'i ve Bahçelievler'i metrobüse, Marmaray'a, İDO iskelesine bağladıklarını aktardı. İstanbul'un ulaşım altyapısı için 17 milyar lira Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, sözlerini şöyle sürdürdü: "İstanbul'un yoğun yerleşimli ve ulaşım sıkıntısı çeken bölgelerini şehrin kara, deniz ve demiryolu bazlı toplu ulaşım modlarına bağlıyoruz. Sabiha Gökçen Havaalanı'nı raylı sistemle en kestirme yoldan ulaşılabilir hale getiriyoruz. Bugün için İstanbul metrolarına yönelik toplam yapmış olduğumuz toplam yatırım tutarı 6,3 milyar liradır. Yani 6,3 katrilyonluk harcama gerçekleştirdik Bakanlık olarak. Şu anda tam 7 katrilyonluk yatırım projemiz İstanbul için devam ediyor. 4 katrilyonluk projemiz ise projelendirme, 2 katrilyonluk kısmı ise ihale aşamasında. Yani kısaca özetlemem gerekirse İstanbul'un ulaşım altyapısı için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız tam 17 katrilyon lira ayırmış durumda. Ve bunun da önemli bir kısmını gerçekleştirmiş durumda. Bugün işletmeye aldığımız 700 metrelik bağlantı ve açılan yeni istasyon Atatürk Havaalanı, Marmaray ve Taksim metrosu bağlantılarıyla adeta bir kayıp halkanın inşasıdır. Bu anlamlı bağlantı metrolarda ve Marmaray'da seyahat eden günlük 900 bin insanımıza doğrudan hitap ediyor." Topbaş: "Çok kısa ama çok özel bir hat" Açılışta konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da yönetici olarak yaşamanın da ayrı bir sorumluluk ve mutluluk getirdiğini belirterek, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile başlayan hizmet anlayışını sürdürmekten mutlu olduklarını söyledi. Dünya kentlerinin birinci öncelikli sorununun ulaşım olduğunu ve artan şehirleşmenin bu sorunu körüklediğini dile getiren Topbaş, doğru adımlar atılmadığında da şehirlerde ulaşımın ciddi problemlere sebep olacağına işaret etti. Topbaş, şöyle devam etti: "Göreve geldiğimizde 2004'te İstanbul'daki günlük hareketlilik 11 milyon civarındayken günümüzde ise 23 milyon seviyesine çıktı. Bu hareketliliği bireysel araçlarla karşılamak mümkün değil. Bir şehrin medeniyet ölçüsü o şehirde yaşayan insanların toplu taşıma araçlarını kullanma oranlarına bağlıdır. Toplu taşıma araçlarını kullanması için de insanlarımızın kaliteli konforlu hızlı ve güvenli sistemler oluşturulması gerekmektedir. Göreve geldiğimizde şehrin ulaşım master planlarını yapmıştık. Ve o yaptığımız planları şimdi bir bir hayata geçiriyoruz. Bugün açılışını yaptığımız hat çok özel. Belediye olarak 32,5 milyar sadece ulaşıma yatırım yaptık ama daha alacağımız çok yol var ve kendimizi daha işin başında sayıyoruz. Bugün burada açacağımız çok kısa ama çok özel olan bu hat İstanbul'a önemli bir rahatlık getirecek. Bu açacağımız hat ile birlikte İstanbul’daki kesintisiz ulaşımın önemli bir ayağını oluşturmaktadır. Bu çalışmamız uzun sürdü çünkü Yenikapı’daki çalışmalarımız sırasında arkeolojik kalıntılara ulaştık. Bu münasebetle de İstanbul’un tarihi yeniden yazıldı. Bu açacağımız hatla birlikte 13 ilçemiz birbirine bağlanmış olacak." Kaynak AK Parti 09.11.2014
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|