AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-20-2007, 14:11   #1
Kullanıcı Adı
LüGaT
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu


Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğünün (TCDD) İspanya'dan satın aldığı, saatte 250 kilometre hız yapabilen hızlı tren, Kapıkule'ye ulaştı.

TCDD'nin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattında kullanmak üzere İspanyol CAF firmasından satın aldığı iki hızlı tren setinden ilki, sabah saatlerinde Kapıkule Gar Sınır Kapısı'na geldi.

Bulgaristan'ın Svilengrad Garı'ndan bir lokomotifle Kapıkule Gar Sınır Kapısı'na getirilen hızlı tren, TCDD'ye ait elektrikli lokomotife bağlandı. Hızlı trenin ön kısmı yıkanarak, gazetecilerin görüntü alması sağlandı.

Kapıkule Garı'nda hızlı trenin gelişinde hazır bulunan TCDD yetkilileri, trenin ülkeye sigorta şirketi tarafından getirildiğini ve henüz teslim alınmadığını belirterek, trenin içinden görüntü alınmasına müsaade etmediler.

Fransa'nın Handea kentine TIR'larla taşınan tren, buradan demiryoluna indirilerek İsviçre, Avusturya, Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan güzergahından Kapıkule Gar Sınır Kapısı'na geldi.

Kapıkule Garı'nda işlemleri tamamlanan Türkiye'nin ilk hızlı tren seti, Sirkeci istasyonuna hareket etti. Feribotla Haydarpaşa İstasyonu'na geçirilecek tren, demiryoluyla Ankara'ya götürülecek.

Hızlı tren seti, yapımı tamamlanan ancak elektrifikasyon ve üst yapı çalışmaları süren Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında önce test sürüşlerinde kullanılacak.

Hızlı tren seti, gelecek yılın ilk yarısından itibaren yolcu taşımaya başlayacak. Böylece Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye'nin ilk hızlı trenini, San Sebastian'da düzenlenen törenle 18 Kasım 2007 tarihinde teslim almıştı.

HIZLI TRENİN ÖZELLİKLERİ

Türkiye'nin ilk hızlı treninin üretiminde son teknolojiler kullanıldı. Saatte 250 kilometre hız yapabilen tren, 17,5 milyon avroya mal oldu.

Dağıtılmış 8 motor tarafından çekilen tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek. Trende, işletmeyi temsil eden kurumsal renkler olan mavi ve kırmızı renkler yer alıyor. 6 setten oluşan vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi.

Business vagonların oturma düzeni 2 artı 1 şeklinde, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 koltuk şeklinde sağlandı. Tek seferde Toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya için monte edildi. Business bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplandı. Business bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerine 4 ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şekilde LCD ekran görsel yayın sistemleri konuldu. Taşınabilir bilgisayarlar için güç kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım için ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi.

Yolculukta maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi yükseltildi. Bu sayede dışarıdan düşük gürültü gelmesi sağlandı. Tünellerde ve karşılıklı tren geçişlerinde yolcuların basınçtan etkilenmemesi için basınç dengeleme sistemi kuruldu. Bu sayede yolcuların olası kulak rahatsızlıkları önlenecek.

Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği vagonda, çağrı butonları, vakumlu tuvaletler bulunuyor.

''HADİSE KAYDEDİCİ'' KONULDU

Hızlı tren, olası kazalara karşı maksimum güvenlik önlemleriyle donatıldı. Hız ve mesafe kontrolü için iki sinyal ekipmanı konulurken, olası kazalarda vagonların üst üste tırmanmalarını önleyen dizayn kullanıldı.

Makinistlerin bulunduğu bölüm de dahil olmak üzere 16 kameranın yerleştirildiği trene, uçaklardakine benzer şekilde ''hadise kaydedici'' konuldu. 4 kamerayla trenin dışından da görüntü toplanacak.

Makinistlerin bayılması ya da ani ölümlere karşı treni durduran ''Totman'' cihazı konulurken, arızaları anında tespit edecek SICAS bilgisayarı monte edildi. Tren hareket ettikten sonra giriş kapılarını otomatik olarak kilitleyen sistem, kızaklama önleme sistemi, acil durum freni, arıza ve bilgi aktarımı için GPRS modülü, giriş kapılarında sıkışmayı önleyen engel tespit sistemi, yangın tespit sistemi, trendeki diğer donanımlar arasında yer alıyor.
Cihan
20 Kasım 2007, Salı

 

  Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 11-20-2007, 14:37   #2
Kullanıcı Adı
Meftun
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu
hayırlara vesile inşallah
Meftun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-20-2007, 14:40   #3
Kullanıcı Adı
Yavuz_ErTürk
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu
Btüütn Türkiye için hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin. Paylaşımınız için teşekkürler.+1
Yavuz_ErTürk isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-25-2007, 01:23   #4
Kullanıcı Adı
LüGaT
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü (TCDD), gelecek yıl, ülkenin doğudan batıya hızlı tren ağlarıyla örülmesini içeren projeleri için çalışacak.

Ankara-İstanbul hızlı tren projesi sürdürülürken Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Konya, Sivas-Kars ve Halkalı-Bulgaristan hızlı tren projelerine işlerlik kazandırılacak.

AA muhabirinin Ulaştırma Bakanlığının 2008 yılı yatırım programından yaptığı derlemelere göre, Türkiye'de demiryolu ulaşımını geliştirme hedefi doğrultusunda, 2008 yılında 6 güzergahta hızlı demiryolu inşaatı sürdürülecek.

Ankara-İstanbul arasındaki süreyi 3 saate indirecek Ankara-İstanbul hızlı tren projesiyle bu güzergahta saatte 250 kilometre hız yapabilen yeni trenlerle konforlu ve güvenli bir yolculuk sağlanacak. Proje tamamlandığında Ankara-İstanbul arasında karayolu ağırlıklı yolcu taşımacılığı demiryolu lehine değişmesi ve demiryolunun yüzde 10 olan yolcu payının yüzde 78'e yükseltilmesi hedefleniyor.

Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin Sincan-İnönü kesiminin Esenkent-Eskişehir bölümünde Ekim sonu itibariyle yüzde 97 gerçekleşme sağlanarak altyapının geçici kabulü yapıldı. Esenkent-Hasanbey arasında test sürüşleri 23 Nisan 2007 tarihinde başladı. Sincan-Esenkent ve Eskişehir-İnönü hat kesimlerinin altyapı inşaatlarına 2006 yılında başlandı ve geçtiğimiz ay itibariyle Sincan Esenkent kesiminde yüzde 80, Eskişehir-İnönü kesiminde ise yüzde 45 tamamlandı.

Projenin Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü kesimlerinin ihaleleri 8 Ağustos 2005 tarihinde gerçekleştirildi. İnönü-Vezirhan arası 610 milyon ABD Doları ve Vezirhan-Köseköy arası 660 milyon ABD Doları bedelle ihale edildi. Projenin Ankara-Estkişehir etabında 2008 yılında yolcu taşımacılığına başlanması planlanıyor.

-ANKARA'DAN KONYA VE İZMİR'E HIZLI TREN-

Ankara-Konya hızlı tren projesinin tamamlanmasından sonra Ankara-Konya arasındaki 10 saat 30 dakikalık seyahat süresi 1 saat 15 dakikaya, İstanbul-Konya arasındaki 12 saat 25 dakikalık seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya inecek.

Ankara-Konya altyapı inşaat işlerinin ihalesi iki etaba ayrıldı. İkinci etap 15 Aralık 2005, birinci etap ise 7 Ağustos 2006 tarihlerinde ihale edildi. Birinci bölümün inşaat işlerine Ocak-2007'de, ikinci bölümün inşaat işlerine ise Nisan-2006'da başlanıldı.

İnşaat işlerinde Ekim-2007 itibariyle birinci kesim altyapı işlerinde yüzde 45 ve ikinci kesim altyapı işleri ise yüzde 63 tamamlandı.

Ankara-Konya Hızlı Tren hattının üst yapı inşaat işlerinin tamamlanmasının ardından 2009 yılı sonunda deneme işletmesine açılması planlanıyor.

Öte yandan Ankara-Konya Hızlı Tren hattında 6 adet Hızlı Tren seti çalıştırılması planlanıyor ve 2008 yılı içerisinde bu hatta çalıştırılacak tren setlerinin ihalesine çıkılacak.

Nüfus yoğunluğu olarak üçüncü büyük kent olan İzmir'i Başkente yüksek standartlı bir demiryolu ile bağlanmak amacıyla planlanan Ankara-İzmir hızlı demiryolu projesinin etüt proje işleri tamamlandı. Hükümetin 2008 yılı yatırım programında yer alan Ankara-İzmir hızlı demiryolu projesinin kamulaştırma ve yapım ihalesi çalışmalarına 2008 yılında devam edilecek.

Proje ile Ankara-İzmir arası 824 kilometreden 623 kilometreye düşürülerek, 14 saat olan seyahat süresi 3,5 saate inecek.

Ankara-Sivas arasını 602 kilometreden 466 kilometreye, seyahat süresini 12 saatten 3 saate indirmeyi amaçlayan Ankara-Sivas hızlı demiryolu hattının uygulama projeleri tamamlandı ve ihale hazırlıkları devam ediyor. Projeye işlerlik kazandırılmasına ilişkin YPK onayı da alındı.

Fizibilite ve etüt işi 3 bölüm halinde ihal1e edilen Sivas-Kars hızlı demiryolu projesinin ise 2007 yılı sonunda tamamlanması öngörülüyor.

İstanbul Halkalı ile Bulgaristan sınırı arasında inşa edilen Halkalı-Bulgaristan hızlı demiryolu hattının etüt proje işleri ihale edildi. Proje çalışmaları 20 Aralık 2007 tarihinde tamamlanacak.

-3 GÜZERGAHTA YENİ DEMİRYOLU-

Tekirdağ-Muratlı arasına yapımı planlanan demiryolu ile Tekirdağ limanının mevcut demiryolu ağına bağlanarak Derince ve İstanbul limanlarındaki sıkışıklığın önlenmesini, Bandırma-Tekirdağ feribot taşımacılığı sayesinde öncelikle Ege Bölgesinin Avrupa'ya bağlantısı noktasında yaklaşık 600 kilometre yolun kısalması ve boğaz trafiğinin azaltılması planlanıyor. İhalesi yapılan Tekirdağ-Muratlı demiryolu inşaatına 14 Nisan 2007 tarihinde başlandı. Projenin 2008 yılında tamamlanması planlanıyor.

Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesinin yoğun yük taşımacılığına hizmet vermek amacıyla bölgeyi Manisa/Turgutlu-İzmir/Kemalpaşa hattına bağlayacak demiryolu inşaatına 11 Nisan 2007 tarihinde başlandı. TCDD projeyi 2008 yılında tamamlayacak.

Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan arasında doğrudan demiryolu hattı yapımı amacıyla planlanan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu inşaatının yapımı, Gürcistan ve Azerbaycan ile mutabakata varılarak planlandı. Projenin, yeni inşa edilecek kısmının 76 kilometresi Türkiye sınırlarının içinde 29 kilometrelik bölümü ise Gürcistan sınırları içerisinde yer alıyor. Projede hattın Türkiye'de kalan kısmı için, 20 Eylül 2007 tarihinde yapılan ihalenin sonuçlandırılmasına yönelik çalışmalar devam ederken Gürcistan etabının temeli ise 21 Kasım 2007 tarihinde atıldı.

-ESKİŞEHİR-ANTALYA ARASINA HIZLI TREN-

TCDD Genel Müdürlüğü'nün fizibilite etütleri ve etüd projelerini ihale ettiği projeler arasında Eskişehir-Antalya arasına hızlı demiryolu yapılması da bulunuyor. Bu proje ile Antalya, Ankara'ya Eskişehir üzerinden hızlı tren ile bağlanacak.

TCDD, yolcu ve yük taşımacılığına büyük katkılar sağlayacak Bandırma-İzmir, Konya-Mersin, Bandırma-Bursa-Osmaneli, Kayseri-Şefaatli ve Şanlıurfa-Mürşitpınar, Çarşamba-Terme-Ünye demiryolu hatlarının fizibilite etütleri ve etüt projelerini de ihale etti.

Kırşehir, Nevşehir, Tokat, Şanlıurfa, Bartın, Aydın (Çine) illeri ile Güllük, Karasu ve Bartın limanlarının mevcut demiryoluna bağlantılarının sağlanması amacıyla yapılan etüt ve proje çalışmalarının da 2007 yılı sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.

  Alıntı ile Cevapla
Alt 11-25-2007, 01:38   #5
Kullanıcı Adı
LüGaT
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu
Birileri komiklikten öte gitmeyen, korku tacirliğinin sermayesi olan iddalarını (şeriat geliyor, padişahlık hortluyor, Malezyaya dönüyoruz, hedef cumhuriyet vs vs..) boyayıp yağlayıp gündemin tam ortasına haftalarca otururken biz tartışılmaz derecede yararlı, bizim bile "bu da olacak mıydı birgün?" diye şaşakaldığımız, çok değil 5-10 yıl önce ütopya saydığımız somut hizmetleri ne yazık ki kamuoyununun dikkatine etkili bir biçimde sunamıyoruz !..

Artık saçma tezlere antitez üretmektense bizim tezlerimizin/hizmetlerimizin konuşulmasını sağlamamız gerekmez mi? Siyasi iktidar olan biziz ama başkalarının söylemleri değer buluyor.

İşte bir devrim daha ama kamuoyunda hiçbir çalkantı hissedilmiyor, yazık ...

Sorun bizden mi kaynaklanıyor emin değilim ama yapacak birşeyler olmalı

Bu da özeleştiri olsun, turşumuzu iyi satamıyoruz ;)
  Alıntı ile Cevapla
Alt 11-25-2007, 12:03   #6
Kullanıcı Adı
romakudüs
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu
hayırlara vesile olur inşallah
romakudüs isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-25-2007, 12:15   #7
Kullanıcı Adı
subcomandante
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu
aman ikinci bir felaket olmasında...
subcomandante isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-25-2007, 13:01   #8
Kullanıcı Adı
ak sevdalı
Standart Türkiye, İlk Hızlı Trenine Kavuştu
hayırlı olsun
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi