![]() |
#71 | |
![]() Alıntı:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
![]() Ama bu hadisin bu şekilde anlaşılması hadiste yerellik ve evrensellik konusuna ters düşüyor. Mesela Peygamberimiz diş temizliğine çok önem verirmiş ve diş temizliğini o dönemde kullanılan erak ağacının dalı ya da kökünden elde edilen misvakla yaparmış. Şimdi burada sünnet olan misvak kullanmak değil diş temizliğini yapmaktır. Yani araçlar döneme göre değişir ama her dönemde diş temizliği çok önemlidir. Bu yüzden hadislerdeki mesajı iyi anlamak gereklidir.
( Ha misvağın dişlere çok iyi geldiği bugünkü macunların pek de sağlıklı olmadıklarının söylenmesi de olayın değişik bir boyutudur.) Ama hadislerin bağlayıcılığı verilmek istenen mesaja göredir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
![]() güzel bir konuda çığır açmak,adet çıkarmak hatta "uydurmak!" bidat olmadığına
bu güzel adeti yerine getirene ahiret günü niye kafandan güzellik uyduruyorsun?Denilmeyeceğine göre kutlu doğum "uydurma" da olsa,bu güzel adeti devam ettirmek boynumuzun borcudur Arap gelenekleri beni hiç ilgilendirmez.Beni Resul(sav.) ve onun öğretileri ilgilendirir. Şimdi putlaşır diye yıktıkları kutsal yerlerin hesabını versin bedeviler. Bizim ecdadımız İslamın doğruluğunu yanlışlığını bilemeyecek de..Arap adetlerinden mi öğreneceğiz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
![]() Dün gece hocaya mail atmıştım,cevap verdi,işte cevabı:
Sual: Kutlu doğumu, miladi yıla göre kutlamak caiz midir? CEVAP Dinimizde mübarek geceler, hicri yıl ile kutlanır. Bütün ibadetlerde ve dini faaliyetlerde kameri aylar esas alınır. Hac, oruç, kurban ve bayram günleri kameri aylara göre tespit edilir. Haccı Allahü teâlânın bildirdiği zilhicce ayında yapmayıp da, miladi bir ayda, mesela hep ocakta yapmak, orucu, ramazanda değil de, hep şubatta tutmak, dini değiştirmek olur. Bütün mübarek geceler de, kameri aylara göre tespit edilir. Kadir gecesini ramazanda değil de, şubat ayında aramak, Berat Gecesini şaban ayında değil de, temmuz ayında kutlamak, Aşure Gecesini muharrem ayında değil de, eylül ayında kutlamak dini bozmak olur. Her Müslüman bilir ki, İslamiyet'te güneş yılının ayları içinde sayılı bir mübarek gün yoktur. Kutlu doğum, 12 Rebiul-evvelde olmuştur. Miladi her sene, başka tarihe denk gelir. Bunu 20 Nisana almak caiz olmaz. Dinimize aykırı bir husus için, (Niyetimiz iyi) demek veya (Herkes kutlu doğumdan bahsederken, susmak uygun olmaz) demek de, geçerli bir mazeret değildir. Haram bir iş, iyi niyetle de yapılsa haramlıktan çıkmaz. İçki içen de, zina eden de veya her türlü haramı işleyen de, iyi niyetle yapıyorum diyebilir. Böyle iyi niyet insanı kurtarmaz. (Cehennem iyi niyetlilerle doludur) buyurulmuştur. Bir kimse, iyi niyetle işlediği harama alışır, sonra bunu dinin emri zanneder. Hazret-i Ömer, (Dininizi doğru öğrenip, buna uygun yaşayın. Yoksa yaşadığınızı din zannedersiniz) buyuruyor. [email protected] :-* |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
![]() Alıntı:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
![]() Bu konu sayeside bayağı bişey öğrendim aslında...İyiki açılmış...
|
|
![]() |
![]() |
#78 |
![]() Evet ben de Süleyman Ateş hakkında artık farklı düşünüyorum.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
![]() Yalnız bir şeyin bidat olması için illa ki Dine zarar vermesi gerekmiyor bunada dikkat etmek lazım mesela Öğlen namazının farzı 4 rekat birisi çıksa ben 8 rekat farz kılcam dese bu adam da kendince Dine zarar vermiyor fazla ibadet yapıp fazla sevap alacağını düşünebilir...
Ama böyle yaparsa bidat çıkarmış olur günahtan başka bir şey kazanamaz... Çığır açmak ayrı bir şey yeni bir şey çıkarmak ayrı... Bir kuran kursu açtırırsan yeni bir çığır açmış olursun o kursa gidenler vesilesiyle sürekli sevap kazanırsın... Bidat demek Dinde olmayan bir şeyi çıkarmak demek ister iyi olsun ister kötü farketmez.. İmam-ı Rabbani hazretleri şöyle buyuruyor: (Bid’at ehli, yapacağı değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannederek bid'at çıkarıyor, bid'atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar. Bilmiyorlar ki din noksan değil, kâmildir. Dini noksan sanıp, tamamlamaya [çağa uydurmaya, çeşitli bid’atler çıkarmaya] çalışmak, Maide suresinin, (Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim. Üzerinize olan nimetimi tamamladım ve size din olarak İslamiyet’i vermekle razı oldum) mealindeki 3. âyetine inanmamak olur. (m.260) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
![]() Bostancı iyi diyorsun hoş diyorsun da öğle namazının farzını biri çıkıp 8 rekat kılacağım derse kanaatimce bu bidattır. Çünkü namazın nasıl kılınacağı Peygamber Efendimize Cebrail (as) tarafından öğretilmiş. Dolayısıyla Rasulullah kaç rekat kılmış ve nasıl kılmşsa biz de öyle kılmalıyız.
Sevap isteyenler nafile kılsınlar. Hakkında ayet, hadis ya da sünnet olan konularda çıkıp da eklemeler çıkarmalar yapamayız. Ayrıca kıyasla ve icmayla verilmiş hükümlerde de . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 13 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 13 Misafir) | |
|
|