06-09-2009, 02:37 | #1 |
Nuri'ye göre iki duble rakı haram değilmiş !
Şahane var olanı da elinden aldı! 'Şarap dışındaki içkiler az içilmesi kaydıyla haram değil'. Bu sözler, karısını Şahane isimli danışmanıyla aldatan Yaşar Nuri Öztürk’e ait… Şahane isimli danışmanıyla basıldığı için karısıyla araları açılan Yaşar Nuri Öztürk Hanefi mezhebindeki fıkıhlara göre "şarap dışındaki içkilerin sarhoşluk kaydıyla haram" olduğunu öne sürdü. Fatih Altaylı'nın Habertürk'teki Teke Tek programına katılan Öztür,k İslam’da fıkıhların öneminden bahsetti ve İmam-ı Azam'ın devrim niteliğindeki fikirlerinden birini anlattı. İmam-ı Azam'a göre, Hanefilerde şarap dışındaki içkilerin sarhoşluk kaydıyla haram olduğunu söyledi. 10 KADEH İÇTİM 11.DE SARHOŞ OLDUM Öztürk fıkıh ve kelam bilgini İmam-ı Azam'ın hocası ırak fıkhının babası sayılan İbrahim El Nehaiye'nin bir anısını şöyle aktardı: "Nehaiye'ye soruyorlar: " 'Nebiz (şarap dışındaki sarhoş eden içkilerin tümü) içtim' diyor, '10 kadeh içtim, hiçbir şey olmadı. 11. kadehte sarhoş oldum. Şimdi ben 11. kadehten mi sarhoş olacağım, o beni sarhoş eden son kadehten mi?' "O son kadehten' diyor..." İBN-İ ABBAS DA AYNISINI SÖYLÜYOR Yaşar Nuri Öztürk aynı anlatıma İbn-i Abbas'ta da rastladığını söyledi ve orada yazılanları da şöyle anlattı: " Bu benim garibime gitmişti. İbrahim El Nehaiye gibi muhteşem bir fakih bunu neden söylüyor? Şaka da olsa söylemez! demiştim. Dün İbn-i Abbas-ı okuyordum. İbn-i Abbas'ı biliyorsun, sahabenin hocası... İbn-i Abbas'ın nebizlerle ilgili fikrini okudum. İbrahim El Nehiye'nin bu tabiri kelimesi kelimesine yazıyor. Orada 10-11 yerine kadeh olarak 9-10 diyor yalnızca. Sahabi gelmiş İbn-i Abbas'a sormuş. "9 kadeh içtim 10. da sarhoş oldum" Demiş ki İbn-i Abbas "Hamr yani şarap Kuran'da ismen haram olduğu için azı da çoğu da haramdır. Şarap dışındaki içecekler nebizgillerdir. Bunlar sarhoşluk kaydıyla haramdır" ÖZTÜRK: BEN BU FİKRE KATILMIYORUM Ancak Yaşar Nuri Öztürk hem Nehaiye'den hem de İbn-i Abbas'tan alıntı yaparak anlattığı bu fikre katılmadığını da sözlerine eklemeden edemedi: "Bana sorarsan sen bu fikre katılıyor musun? diye... Ben katılmıyorum. Ben şöyle karşı çıkıyorum: İllete bakıyorum. Hanefilik burada kıyası kullanmamış. Hanefiler Nisa suresinden "sarhoş olduğunuzda namaza durmayınız" ayetinden yola çıkıyor. SARHOŞ OLMADAN İÇİYORUM DİYENE İSLAM AÇISINDAN KIZAMAM Ama biri çıkar da bana "iki tek rakı içiyorum, ama sarhoş olmuyorum. Ben Hanefiyim. Hanefi fikhının bu fetvasına saygım var" derse, ben bu adamı İslam açısından sorgulayamam, ona kızamam. Bin yıllık fıkıh ortada. İNTERNETHABER ALDATAN NURİ CANLI YAYINDA ÇILDIRDI-TIKLAYINIZ habervaktim
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
06-09-2009, 07:50 | #2 |
Gerçekten çıldırtacak birisi ya... Ama alışkanlık mı yaptı nedir, kendisini artık hiç tınlamıyorum , söylediklerinin hiç bir değeri ve gerçeklik payı olamaz...
|
|
06-09-2009, 09:33 | #3 |
Daha önce başka bir konuya yazdım yorumu buraya da aktarmak istiyorum.
Hanefi mezhebine göre şarabın iki yönü vardır. Alkol olduğu için diğer alkollü içecekler gibi haramdır. Fakat şarabın diğer bir özelliği daha vardır; o da şarabın pis olmasıdır. Zina nasıl pisse, şarapta pistir ve bu yüzden cezayı gerektirir. Yani alkol olduğu için değil pis olduğu için kırbaçlanır. Oysa hurma, arpa gibi şeylerden yapılan içkiler, sadece haramdır. Alkol, haram olduğu halde, rakı, bira içip, şarap içmeyen hanefilere rastlamışsındır. İşte bunun sebebi, hanefilerin şarabı pis kabul etmesinden kaynaklanır. Peygamber Efendimizin şarap içeni cezalandırması konusunda, hanefiler şarabın pis olmasını gösterirler. Çünkü eğer alkol için cezalandırılmış olsaydı, hurmadan, baldan yapılan içkileri tüketip hadlerini aşmayanlarda cezalandırılmalıydı. Oysa onlar, hadlerini aşmadıkları sürece cezalandırılmıyordu. Şafiler ise bunu kabul etmez ve alkol içtiği için cezalandırıldığını söyler. Çünkü Peygamber Efendimizin bir rivayete göre "Sarhoş eden her içki şaraptır" dediği söylenir |
|
06-09-2009, 10:10 | #4 |
oldu olacak içelim gitsin ya ne haramı ....
hey Allahım yarabbim ya.. |
|
06-09-2009, 10:13 | #5 |
Kur'anda yazılanın aksini iddia etmek bununki resmen ve Allahın haram dediğine helal helal dediğinede haram demek kurallarını yok saymak yada zırttını söylemek direk dinden çıkarır insanı.....
Tabi inancı VARSA... |
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|