AK Gençliğin Buluşma Noktası
Kur'an-i Kerim Kur'an-ı Kerim, sureler, Ayetler ve faziletleri.



 
Stil
Seçenekler
 
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 10-11-2009, 23:56   #1
Kullanıcı Adı
NS
Standart Günahin Acigini da,Gizlisini de Terk Edin!
وَذَرُوا ظَاهِرَ الْاِثْمِ وَبَاطِنَهُۜ اِنَّ الَّذ۪ينَ يَكْسِبُونَ الْاِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِمَا كَانُوا يَقْتَرِفُونَ ﴿

“Günahın açığını da, gizlisini de terk edin. Muhakkak ki günahı kazananlar, mutlaka irtikab ettikleri şeyden dolayı cezalandırılacaklardır.”(el-En’âm, 6/120)

Bu âyet-i kerime, haram kılınan şeyler ve bunların tamamen terkedilmesi hususunda genel bir hüküm beyan eden cevâmiu’l-kelim bir ifadedir. Mana itibariyle bu âyete yakın diğer iki âyette ise şöyle buyrulmaktadır:


“De ki: RABBİM ancak kötülükleri, onlardan zahir olanı da, gizlice yapılanı da … haram kılmıştır.” (el-A’râf, 7/33)

“Ve kötülüklere, onlardan alenî olana da, gizlice olana da yaklaşmayınız…” (el-En’âm, 6/151)


En’âm sûresindeki bu âyet-i kerimeyle ilgili olarak Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “ALLAH'tan daha kıskanç (yani mü'minleri ALLAH'tan daha çok kötülüklerden koruyan) hiç kimse yoktur. Bu sebeple kötülükleri, onlardan açık olanı da, gizli olanı da haram kılmıştır. ALLAH'tan daha fazla methi (övülmeyi) seven kimse de yoktur. Bu sebeple kendisini (Kur'ân'da) medhetmiştir.” (Buhârî, Tefsir, 6/7)

ذَرُوا Bu kelime terk etmek, bırakmak manasına gelmektedir.

الْاِثْمُ “İsm” kelimesi lügatte, çirkin görülen şey manasına gelmektedir. Şer-i şerifte ise, ister büyük ister küçük olsun, mutlak manada günah, şeriate uymayan her türlü kötü fiil manasına gelir.

Rasûlullah (s.a.v.), ‘ism’i şu şekilde tarif etmiştir: “…İsm (yani günah) ise, göğsünde (yani kalbinde günah olabilmesi bakımından sıkıntı ve) tereddüt uyandıran ve başka-larının ona muttali olmasından (bilmesinden) hoşlanmadığın şeydir.” (Müslim, el-Birru Ve’s-Sılatu Ve’l-Âdâbu, 5)

Bu âyette ise “ism” kelimesi; günahı gerek¬tiren her şey manasına gelmektedir.

ظَاهِرَ الْاِثْمِ وَبَاطِنَهُۜ Bilmelidir ki, “gizli ve açık” gibi tabirler kullar için sözkonusudur. ALLAH (c.c.) için bu gibi tabirler ve sınırlardan bahsedilemez, muhaldir. O’na, her şey ayan beyan açıktır. ALLAH (c.c.), bu tabirleri kullar için kullanmıştır.

 

NS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
 


Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi