![]() |
#1 |
![]() Bazı sayın ve isimlerinin önlerinde Profesör, Doktor, Doçent gibi ünvanları da bulunan zatlar; dini konularda televizyon programlarında dinleyicilerinin, bazı gazetelerde de okuyucularının sorularına cevap veriyorlar: ''Bu konuda doğru ...... mezhebine göre şöyledir, ....... mezhebine göre şöyledir, ....... mezhebine göre böyledir... '' Her hangi bir konuda ve dini konularda bir çok doğru olmaz. Doğru bir tanedir. Bu doğru da dini konularda Kur'an'da belirlenen veya Kur'an hükümlerine ve ruhuna uygun hadislerdedir. Bunları araştırıp bulmak gerekir.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Peki mezhepin yeri nedir hocam.. yani sünneti farkli yorumlamak ve ona göre ictihatlar öngörmek farkli mezhepleri ortaya cikarmistir..
Kimisi kadin eli degdigi icin, kimiside kan aktigi icin abdest bozuldu gibi detaya inan yorum farkliliginda bulunurken bunu cok büyük ayrilik varmis gibi göstermek bence cok sakincalidir.. Sonucta bunlar teferruat olup nijeryadaki bir müslümanla, rusyadaki bir müslüman ortak bir cemmat olusturmada cok sorun olmuyor!.. ancak son yillarda ayrimcilik o kadar detaya indirgendiki cemaatlar arasinda bile yorum farkliliklari olusmakta ve buda insanlarin zihinlerini oldukca bulandirmakta.. mesela Basörtüsü, kurban, hac, mehdilik gibi konularda farkli kisilerden cok farkli yorumlar duyabiliyoruz.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() İslam'ın başlangıcında mezhep yoktur. Kur'an'da da dayanağı yoktur. Peygamberimizin uygulamalarında yoktur.
Mezhep İslamın kişisel yorumlarıdır. Dinde farklı yorum ve uygulamaları Kur'an tefrika olarak yorumlamakta ve sıcak bakmamaktadır. Mezhepcilik yüzünden İslam tarihinde de çok kan dökülmüştür. Hala da dökülmektedir. Bu konu başlı başına bir olaydır ve çok çok geniştir. İlerde girebiliriz. Selamlar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Evet ilk ayrismalar cemal vakasina kadar dayaniyor ki onlar Peygamberimizin en yakininda olan kisilerdi hatta dünyadayken cennetle müjdelenen Talha a.s ve Zübeyr a.s gibi büyük sahabelerde var..
Ancak bu mezheb olayi cok derin simdi bir insanin mezhebi nasil belli oluyor, isteyen istedigi zaman mezhep degistirebiliyor mu ve dahada önemlisi neden 4 büyük mezhep olarak sinirlandirilmis.. gerci birde olayin sia, vahhabi gibi boyutlari varki olaya ehli sünnet boyutundan bakarsak kimileri sialarin ehli sünnet olmadigini bile idda ediyor hatta isim vereyim Cübbeli ahmet hoca efendi.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() *****
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() *****
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() *****
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Güncelleme
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Abi , mezhep kültürü olmadan Kutsal kitabın yaşanmasına imkan olanak yoktur, bu yöndeki görüşüm bu yönde.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Alıntı:
Mezhep kültürü dediğiniz, bir mezhep imamının dini yorumudur. Bir yorum bir tek pencereden bakmaktır. Bir evin tek bir penceresi olması ile, bir çok penceresi olması aynı şey midir ? Çok pencerden eve daha çok ışık girer ve ortam daha aydınlık olur. Selamlar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|