![]() |
#31 |
![]() bugünkü alevilerin alevilikle laksı yok.Zaten çoğu komunist.Ali-siz aleviliği savunuyorlar
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
![]() Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdullatif Şener Ehl-i Beyt Kültür ve Dayanışma Vakfı tarafından Hatay'da düzenlenen "Hz. Ali Gadiri Hum Bayramı ve Kardeşlik" adlı konferansta yaptığı konuşmada, "Buradan ilan ediyorum: Benim dinim ve mezhebim, Hz. Ali'nin dini ve mezhebidir. Açıkçası hepimiz Aleviyiz. Hepimiz, ülkemizin gelişmesi için Hz. Ali'nin çizdiği yoldan, verdiği mesajlardan yararlanmalıyız" dedi.
bakin daha gecen aylarda sayin sener ayni istikamette konustu..bizim demek istedigimiz biz hz alinin yanindayiz, biz hz ali taraftariyiz, biz onun tabii olduguna tabiyiz bu kadar basit ;) |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() islam dininin gereklerini uzaktan yakindan yapmayan, islam dinini tam olarak benimseyen, onun rasülünü benimsemeyen kisiler hz alinin resimlerini duvarlara asmakla, kilicli kolyeler tasimakla, ali ismini cocuklarina vermekle hz ali taraftari olacaklarini saniyorlar..
size bir anektodumu anlatayim ömer diye bir arkadasimla yine bunlarin sohbetinde bulunmustum arkadasin ismini duyunca bayagi bozulmuslardi sebebini sordum nedendir diye.. iste hz ömer ve hz ebubekir güya hz alinin elinden halifeligi almislar o yüzden onlara karsi kinleir var ayni sekilde camel vakasi nedeniyel hz ayseyede kinleri var.. yine bir aleviye siz niye camiiye gelmezsiniz diye sordum hz ali camiide sehit edildi o nedenle deyince dini bilgilerinin ne kadar kit olduguna karar verdim ;) |
|
![]() |
![]() |
#35 |
![]() Teşekkürler Anektod İçin Arkadaşım. :D
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
![]() alevilik kitaplarda zaten yoktu ki! alevilerin kitabı nedir, her dinin bir kitabı var eğer KURAN-I KERİM' se kitapları o zaman HZ. ALİ, HZ. MUHAMMED'den önce gelir nasıl derler. Hangi mezhep te camii ye girilmez. Bizim öğrendiğimiz 4 tane mezhep var ve alevilik bunların içinde değil. Her mezhep te namaz var oruç var ama aleviler bunu kabul etmiyor. Eğer müslümanlıktan ayrı başka bir dinse kitapları nedir. Gerçekten merak ediyorum...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() gecen gun bır yerde okumustum o haberı bulmadım ekleyecektım ama :-[ arkadaslar dın dersınde alevılık ıslenecekmıs bu yıl temell bılgıler ve genel kultur baslıkları altında yayınlanackmıs dın kıtaplarında
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() farklı bır forumdakı konuyu dırek eklıyorum arkadaslar
![]() Yıllardır bitmek tükenmek bilmeyen ve tek adım atılmayan tartışmalardan sonra, Alevilik din dersi kitaplarına girdi. İşte kitaptan bölümler.. Alevilik, onca tartışmanın ardından bu yılki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabına ilk kez girdi. Alevilik "Kur'an ve Yorumu İslam Düşüncesinde Yorumlar" ünitesinde işlenecek. Alevilik artık ilköğretimde ders konusu olarak anlatılacak. Yeni Şafak, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni müfredata göre hazırladığı yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarındaki değişikliği açıklıyor. Alevilik ilköğretim 8. sınıfın yeni ders kitabında "tasavvufi yorum" olarak öğrencilere anlatıldı. Devlet düzeninin bozulduğu dönemde Aleviliğin toplumu bir arada tuttuğu belirtildi. ALEVİLİK TASAVVUFİ YORUM Milli Eğitim Bakanlığı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarını bu yıl ilköğretim 4. sınıftan 8. sınıfa kadar yeniledi. Aleviliğe İlköğretim 8. sınıfın ders kitabında "Kur'an ve Yorumu İslam Düşüncesinde Yorumlar" başlıklı dördüncü ünitede yer verildi. İslam düşüncesinin yorum biçimleri "İnançla ilgili yorumlar, fıkhi yorumlar ve tasavvufi yorumlar" olarak 3 ana gruba ayrıldı. Aleviliğin ahlakla ilgili konular üzerinde yoğunlaştığı belirtilerek, tasavvufi yorum başlığı altında işlendi. Kitabın 82. sayfasında Alevilik kelimesi bir kez kullanılırken şöyle denildi: "Yesevilik, Mevlevilik, Alevilik-Bektaşilik ve Ahilik gibi oluşumlar, Anadolu'da hoşgörü kültürünün yayılmasına öncülük etmiş başlıca tasavvufi yorumlardır. Bu tasavvufi oluşumlar, Selçuklu ve Osmanlı devletlerinin kurulmasında, gelişip devam etmesinde önemli katkılarda bulunmuştur. Devlet düzeninin bozulduğu dönemlerde de toplumu bir arada tutarak insanların huzur ve mutluluk içerisinde yaşamasını sağlamıştır." HACI BEKTAŞ VELİ FOTOĞRAFI Kitapta Aleviliğin anlatıldığı bölümde bazı tasavvuf önderlerinin temsili resimleri başlığı ile Yunus Emre, Mevlana, Ahmet Yesevi, Ahi Evran ile birlikte Hacı Bektaş Veli'ye de yer verildi. "FARKLILIK ZENGİNLİKTİR" "Farklılık zenginliktir" denilen 20 sayfalık dördüncü ünitede öğrencilere İslam düşüncesindeki farklı yorumların ne gibi yararları olduğu da soruldu. Gökkuşağı renkleri örnek verilerek, "Gökkuşağındaki renkler nasıl bir zenginlikse din anlayışındaki farklılılar da zenginliktir. Böylece insanlar kendi şartlarına uygun olanı seçip uygulama şansı bulmuştur. Çünkü farklı şartlar ve farklı kültürel coğrafyada yaşayan insanlardan, aynı uygulamaları beklemek zorlama olur. İşte böyle durumlarda Kur'an'ın yoruma açık bıraktığı konularda farklı yorumlar yapılarak bu zorluklar giderilmiştir" denildi. ALEVİLİKLE İLGİLİ SORULAR Ünitenin değerlendirme kısmında da öğrencilere Alevilikle ilgili sorular yöneltildi. Boşluk doldurma şeklinde yapılan değerlendirmede "Yesevilik, Mevlevilik, Alevilik-Bektaşilik ve Ahilik gibi oluşumlar, Anadolu'da hoşgörü kültürünün yayılmasına öncülük etmiş başlıca ...... yorumlardır" denilerek öğrencilerden "tasavvufi yorum" bilgisi istendi. Eşleştirmeli bir soruda da Aleviliğin ahlak yorumu olduğu bilgisi soruldu. Laiklik din istismarını önlüyor Yeni kitapta Alevilik ile aynı ünitede başörtüsü ve laiklik konuları da işlendi. "Dinde zorlama yoktur" başlığı altında Atatürk'ün sözlerine de yer verilerek laikliğin asla dinsizlik olmadığı anlatıldı. Din istismarının herşeyden önce dine zarar verdiği belirtilirken, lakliğin bunun önüne geçtiği ifade edildi. Laikliğin bütün vatandaşların din, vicdan ve ibadet hürriyetini güvence altına aldığı belirtildi. Kitapta örtünme konusuna da girilerek şöyle denildi: "...Aynı dine inandıkları halde değişik coğrafi bölgelerde yaşayan toplumlar arasında kültür ve ortamın etkisiyle bazı farklılıklar meydana gelmiştir. Bu toplumların değişik kültürel ortamları, dini yaşamın çeşitli alanlarına farklı şekillerde yansımıştır. Örneğin Müslüman toplumlarda örtünme dini bir gereklilik olarak kabul edilmiştir. Ancak bu örtümnmenin şekli Kur'anı Kerim'de açık bir biçimde belirlenmemiştir. Bundan dolayı da her toplum , içinde bulunduğu kültürel ortam ve coğrafi koşullara uygun bir giyim anlayışı benimsemiştir." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 3 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 3 Misafir) | |
|
|