![]() |
#31 | |
![]() Alıntı:
Hedef Konstantiniyye. Yalnizca Osmanli degil...Sahabe döneminden baslayarak Fatih'e kadar , sayisizca Islam akinlarinin baslica hedefi Istanbuldur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
![]() Alıntı:
Fatih Sultan Mehmet, benim en çok değer verdiğim liderlerden birisidir lakin o da bir insandır. Dolayısı ile hata yapması çok normaldir yani her tercihinde hata ihtimali vardır. Peygamberlerde bile sürçme olmuş ve ALLAH tarafından düzeltilmişler. Belki örnek olarak yaşanılmış o olaylar. Neticede her insan için hata durumu oluyor. Fatih Sultan Mehmet'in o kararı da hatalı olabilir. Bence hatalıdır. İSLAM düşmanlıklarının uzantısı olarak Osmanlı'ya düşman olanların saldırıları da, İSLAM dostluklarının uzantısı olarak Osmanlı'ya dost olanların savunmaları da bilimsel olmuyor. Birinci grup zaten önemli değil. İkinci grup da şartları anlatarak, haklı çıkartmak istediği kişiyi kötünün iyisi mantığı ile aklamaya çalışabiliyorlar. Yani yaptığının kötü olduğunu ama daha kötüyü engellediğini söylüyorlar. Biz müslümanız. Bizim kitabımız KUR'AN. KUR'AN şartlara uymaz, şartları kendisine uydurur. Yani neden o şartlara göre kendimizi sınırlıyoruz. Tabii ki dünyada bir süreç var. Bir anda şimdiki seçim sistemine geçilemezdi ama Gönülden hanımın ifade ettiği gibi sistem farklılaştırılabilirdi ki o dönemden çok daha önceleri bile daha başarılı sistemler kurulabilmişti. Peygamber Efendimiz dönemi de onlardan birisidir. Benim naçizane kanaatim, kardeş katlinin her türlü kıtal gibi KUR'AN'a uygun olmadığıdır. Fatih Sultan Mehmet'i çok seviyoruz ve o çok sevmemiz de kendisinin İSLAM'a hizmetlerinden dolayıdır yani biz asıl İSLAM'ı çok seviyoruz... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() Aslında bu konu kafamı kurcaladığı için sordum...yani her yönetim şekli için bir fetva vermek doğrumudur...mesela bugünkü yönetim şekillerinden biri kendi sistemi için fetva verbilir mi..
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() Bence olamaz çünkü muhtemelen her yönetim kendisini haklı gösterir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() istanbulun fethi ile ilgili hadis sahih değildir demek cür'et ister...
Ahmet bin hanbelin müsned adlı hadis kitabında bile var bu hadis... düşün ahmed bin hanbel hicretin 164.yılında doğmuş bir alim yani o çağda birisi bu hadisi uyduracak hicri 857 de istanbul feth edilecek... vallahi uyduran (haşa) ne uydurmuş derler ya... |
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
![]() Alıntı:
Demek ki Konstantin şehri için Peygamberimiz ne büyük bir söz etmiş ki, ne büyük bir lütufta bulunmuş ki, Eyüp Sultan Hazretleri o kutsal toprakları bırakıp büyük bir şevkle İstanbul'a gelmiş, buraya defnedilmiş. Alıntı:
Aslında Osmanlı'nın gönlü de kardeş katlinden yana değildi. Daha insani bir çözüm aradılar. Muhteşem isimli kardeşimizin de dediği gibi daha sonra büyük kardeş padişah olsun, kan akmasın diye düşünüldü. Fakat bunun da faydası değil, devlete zararı oldu. Yine küçük kardeşler büyük kardeşi öldürme planları yaptılar. Tahta daha az donanımlı kardeşler geçmeye başladı. En büyük kardeş tahta geçmeden önce sürekli öldürüleceğim korkusu yaşadı. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
![]() Alıntı:
Eğer bu uygulamayı hata kabul edersek, bu Fatih için çok ağır bir hata olur. Çünkü dinimize göre en büyük suçlardan biridir masum bir insanı öldürmek. Öyle ki masum bir insanı öldürmek, bütün bir insanlığı öldürmek gibidir. Eğer Fatih, masum bir insanın katlini isteseydi, bütün bir insanlığı öldürmüş gibi olurdu. Büyük bir katil olurdu. Bu affedilebilir, hoş görülebilir, basit bir suç değil. Peygamberimiz muhakkak o sözü söylerken, İstanbul'u kimin fethedeceğini biliyordu. Fatih'i biliyordu. Kimi övdüğünü biliyordu. Ben Peygamberimizin, masumların katlini verecek bir insanı, bir katili öveceğine asla ihtimal dahi vermem. Böyle bir düşünce aklımın ucuna dahi gelse, tövbe ederim. Eğer söz konusu başka bir padişah olsaydı, hata mıydı değil miydi diye düşünülebilir. Fakat Fatih kanunnamesinin tamamen iyi niyetli, tamamen devlet bekası için yazıldığından zerre şüphem yoktur. Konu Eşref tarafından (08-13-2011 Saat 05:38 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Benim de o kanunnamenin tamamen iyi niyetle yazıldığından, devletin sağlığı için yazıldığından şüphem yok.
Bence de Fatih Sultan Mehmet tarihin en büyül liderlerindendir. Ben sadece iyi niyetle kötü karar olduğunu düşünüyorum. Mesela doktorsunuz. Kritik durumda bir hasta var. İki de alternatifiniz var. Zaman sınırlı. Detaylı analiz yapmadan birisini seçmeniz gerekiyor. Siz iyi niyetle seçiminizi yapıyorsunuz ama hastanın ölümüne sebep oluyorsunuz. Katil olmazsınız. Muhtemelen kaza ile ölüme sebebiyet verme durumuna da düşmezsiniz. İşte ben olayı o şekilde yorumluyorum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
![]() Alıntı:
Herkesin bildiği ve dünden bugüne hep bir ağızdan söylediği şeylerin çoğu yanlış. Fakat bir iki kendine hoca veya profesör diyen kişilerin söyledikleri mi doğru? Biz bunca doğruyu bırakıp onların sözüne mi itibar edelim? Bu kadar insan bunları yanlıs biliyor da onlar mı doğru biliyor? Allah (C.C) evvela bizlerin günahını affetsin. O evliya diyebileceğimiz kişilerin varsa günahı zaten inşaAllah affedilir O'nun tarafından.Bu yuzden O yüce insanların günahıyla değil de kendi günahımız ile ilgilenip bunun için dua edersek daha iyi olur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|