AK Gençliğin Buluşma Noktası
Dış Gündem Dış Gündem ile ilgili tüm konuları burada paylaşıyoruz.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-09-2011, 16:48   #1
Kullanıcı Adı
Yıldırım
Standart Made in Turkey yazmayanı almıyorlar
Made in Turkey yazmayanı almıyorlar


Ortadoğu'da her 10 kişiden 7'si Türk malı kullanıyor.


09.11.2011 Çarşamba




Orta doğu halkının Türkiye'ye olan hayranlığı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ilişkileri güçlendirmek için sürdürdüğü yakın temaslarla daha da güçlendi. Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı'nın (TESEV) araştırması da bunu kanıtlar nitelikte. Araştırmaya göre Türkiye'ye duyulan sempati yüzde 85'lere ulaşmış durumda. Mısır, Ürdün, Lübnan, Filistin, Suudi Arabistan, Suriye ve Irak ve İran'ın da katılımıyla toplam 2 bin 267 kişi ile yapılan görüşmelerden çıkan sonuçlara göre bölge halkının yüzde 76'sı bir Türk malı kullanmış. Bu rakam Irak'ta yüzde 87, İran'da ise yüzde 83. Tekstil, gıda ürünleri, elektronik ev eşyası ve dayanıklı tüketim malları ise kullanılan ürünler arasında ilk sıralarda geliyor. Katılımcılara kendi ülkelerine hangi ülkeden yatırım yapılmasını tercih ettikleri sorulduğunda da paralel sonuçlar ortaya çıkıyor: Türkiye'den gelecek yatırım başta İran olmak üzere araştırmaya katılan bütün ülkeler tarafından olumlu karşılanmış.

ÜRETİM TÜRKİYE'YE KAYIYOR

Veriler açık. Bu yüzden de Ortadoğu'ya açılmak ve orada büyümek isteyen yabancı markalar ya Türkiye'de üretime gidiyor ya da Türk bir ortakla yürümeyi tercih ediyor. Ortadoğu'ya açılmak amacıyla üretimin tamamını Türkiye'de yapmak için fasoncu şirketlerle görüştüklerini belirten Tarman Grup bünyesindeki Blue House'un Genel Müdür Yardımcısı Mete Gedikoğlu, "Ortadoğu'daki pek çok ülke tüketicisi Made in Turkey etiketi olmayan ürünleri satın almak istemiyor. Biz de bu yüzden üretimin tamamını Türkiye'de yapmayı planlıyoruz" diyor.

Avrupalı fırsat kolluyor

Türk - Mısır İş Konseyi Başkanı Zuhal Mansfield da bölgedeki Türkiye sempatisinin arttığını yabancı firmaların da bu rüzgardan yararlanmak için Türk ortak almak için çabaladığını dile getiriyor. Mansfield, Türkiye bu kadar modayken Avrupalılar ya Türk firması satın alarak ya da mevcut markasının üretimini Türkiye'ye kaydırarak Ortadoğu"ya girmeye çalışıyor" dedi.

Türk malı vurgusu

Ev aletleri markası Homend'in Genel Müdürü Hakan Koçer ise yaptıkları analizlerden daha fazla satış ve marka bilinirliği için Türkiye yanında Ortadoğu'da da Türk malı oldukları vurgusunun ön plana çıktığını söyledi. Koçer, "Made in Turkey algısı yükselince yurtdışındaki markaların Türk firmaları alıp Ortadoğu'ya girmek istiyor. Bu trendi iyi değerlendirmeliyiz" dedi.

SABAH

 

Yıldırım isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 11-09-2011, 18:40   #2
Kullanıcı Adı
Eşref
Standart
Gurur verici.
Eşref isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi