12-15-2012, 12:49 | #1 |
TCDD “Hızlı” Gidiyor
TCDD “Hızlı” Gidiyor Verilere göre, 1950-2002 yılları arasındaki 52 yılda 945 km demiryolu inşa edilirken, son 9 yılda ise tam bin 86 km demiryolu inşa edildi . Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), demiryolu taşımacılığındaki ataklarını arttırarak sürdürüyor. TCDD'nin 2013 bütçesi için hazırladığı bilgi notuna göre, demiryolu alanında özellikle “Hızlı Tren” çalışmalarında çok önemli gelişmeler sağlandı. DEMİRYOLU YATIRIMI 7,5 KAT ARTTI Buna göre, 2003 yılından sonra yeniden öncelikli sektör haline getirilmiş olan demiryollarında yatırım ödenekleri 7,5 kat artırıldı. Yapılan yatırımlarla birlikte unutulan bir sektör tekrar canlandırılmış oldu. Bu çerçevede, hızlı tren taşımacılığı ayrıcalığı öncelenerek, vatandaşların tekrar tren yolculuğuna yönelmesi amaçlandı. Hızlı trende alınan mesafe, Ankara-Eskişehir arasında işletilmeye başlayan hızlı trenle birlikte önceki dönemde yüzde 8 olan demiryolu taşıma payının yüzde 72'ye çıkmasıyla da ortaya konuldu. HIZLI TREN HIZLA YAYILIYOR TCDD'nin bütçe bilgi notundaki veri ve açıklamalara göre, hızlı tren ile ilgili şu gelişmeler yaşandı: “Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi ile Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltılması, hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım imkanı oluşturulması ve dolayısıyla ulaşımdaki demiryolu payının artırılması amaçlanmaktadır. Proje ile 250 km/saat hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek Ankara-İstanbul arası seyahat süresinin 3 saate inmesi sağlanacaktır. Yine; sanayi, tarım, üniversite ve turizm kentimiz olan Konya'nın Türkiye'nin en büyük iki kentine (İstanbul, Ankara) daha kısa zamanda ulaşımının sağlanması amacıyla yapılan Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi de 23 Ağustos 2011 günü hizmete açılmıştır. Ankara-Konya arasındaki mesafe, Eskişehir-Afyon-Konya güzergah hattı üzerinden 612 km, seyahat süresi de yaklaşık 10 saat 30 dakika iken Ankara-Konya Yüksek Hızlı tren hattının tamamlanmasıyla mesafe 309 km'ye, seyahat süresi de 1 saat 30 dakikaya inmiştir. Önümüzdeki dönemde 300 km saat tren setleri ile seyahat süresi 1 saat 15 dakika olacaktır. İstanbul-Konya arasındaki 12 saat 25 dakikalık seyahat süresi ise 5 saat 30 dakikaya inmiş olup, Eskişehir-İstanbul YHT Hattının tamamlanması ile birlikte de 3 saat 30 dakikaya inecektir.” UZUN YOLLAR KISA OLACAK Bilgi notunda, diğer YHT projeleriyle ilgili de bilgi verilerek, “Ankara-Sivas YHT Projesi'nin güzergah olarak devamı niteliğindeki Sivas-Erzincan Projesi'nin çalışmaları devam etmektedir. 110 km yeni demiryolu yapılarak YHT'nin Bursa ile bağlantısı planlanmıştır. Projenin tamamlanması ile birlikte Ankara-Bursa arası seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacaktır. Ayrıca, Ankara ve İzmir gibi ülkemizin en önemli şehirleri arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak projenin hayata geçmesi ile Ankara-Afyon arasının 1,5 saat ve Afyon-İzmir arası 2,5 saat olmak üzere Ankara-İzmir arasının 3 saat 30 dakikada kat edilmesi planlanmaktadır. Ankara-İzmir YHT projesinin ilk etabı Polatlı-Afyonkarahisar kesiminde ihale çalışmaları sürmektedir” denildi. HEDEF, 25 BİN KM DEMİRYOLU TCDD'nin bilgi notunda, son 8 yıl içersinde 6 bin 375 km yol yenilemesinin yapıldığı, böylece çok daha hızlı ve güvenli bir demiryolu taşımacılığının sağlandığı da kaydedilerek, “Vizyonumuz çerçevesinde 2023 yılına kadar yaklaşık 10 bin km YHT ve 4 bin km konvansiyonel hat yapılarak, toplam demiryolu ağının 25 bin 940 km'ye yükseltmesi hedeflenmiştir” ifadesi kullanıldı.Verilere göre, 1950-2002 yılları arasındaki 52 yılda 945 km demiryolu inşa edilirken, son 9 yılda ise tam bin 86 km demiryolu inşa edildi. habervaktim
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
12-15-2012, 22:52 | #2 |
beni bu tcdd ye işe almazlarmı ya çok ihtiyacım var valla.
|
|
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|