10-29-2013, 16:44 | #1 |
Asrın Projelerinden Marmaray Hizmete Açıldı
150 yıllık hayal bugün gerçek oluyor
Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından, Japonya ve Romanya başbakanları ile 8 ülkeden 9 bakanın da katılımıyla hizmete açılacak. Dünyanın en büyük ve önemli projelerinden, Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, Cumhuriyetin ilanın 90. yılında Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Japonya Başbakanı Shinzo Abe ve Romanya Başbakanı Victor Ponta'nın yanı sıra 8 ülkeden 9 bakanın katılımıyla hizmete açılacak. Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray'ın açılış töreninde ayrıca Afganistan Ulaştırma ve Sivil Havacılık Bakanı Dr. Davud Ali Najafı, Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Mammadov, Bulgaristan Ulaştırma, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bakanı Danail Papazov, Gürcistan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı George Kvırıkashvılı, Moldova Ulaştırma ve Yol Altyapısı Bakanı Vasile Botnarı, Arnavutluk Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Edmond Haxhınasto, İspanya Bayındırlık Bakanı Ana Maria Pastor Julıan ile Romanya Ulaştırma Bakanı Ramona Manescu ve Dışişleri Bakanı George Cıamba katılacak. Japonya Bakanlar Kurulu Sekreter Vekili Katsunobu Kato, Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı Kıdemli Bakan Yardımcısı Tsuyoshi Takagı ile Kazakistan Bakan Yardımcısı Azat Bekturov, Almanya Ulaştırma, Bayındırlık ve Kentleşme Bakanlığı Müsteşarı Jan Muecke, Pakistan Limanlar ve Denizcilik Bakanlığı Müsteşarı Rukhsana Rehman de hazır bulunacak. Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından, konuk başbakanlar, bakan ve davetlilerin katılımıyla açılış Üsküdar istasyonunda gerçekleşecek. Açılış konuşmalarının ardından Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan ile katılımcılar, trenle denizin altından Avrupa yakasına geçerek Yenikapı istasyonuna gidecekler. Yenikapı istasyonunda gerçekleştirilecek organizasyonun ardından tören sona erecek. Cumhuriyetin ilanın 90'ıncı yılında hizmete girecek Marmaray, 153 yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi" olarak adlandırılıyor. Marmaray, teknolojik altyapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor. Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştiren Marmaray, Gebze ve Halkalı arasında konumlandırılan üç bölümden oluşuyor. 185 dakika süren Gebze ile Halkalı arası yolculuk süresi, Marmaray Projesi kapsamında iyileştirilmiş banliyö demiryolu sisteminin hizmete girmesiyle 105 dakikaya inecek. Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika olacak. Trenler, İstanbul Boğazı'nın Asya bölümündeki Üsküdar İstasyonu ile Avrupa yakasındaki Sirkeci arasını ise 4 dakikada katedecek. Böylece İstanbul Boğazı'nın altından Avrupa ile Asya arası yolculuk süresi de 4 dakikaya inmiş olacak. Boğaz geçiş kesiminde çift hat olarak Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de yer altına giren Marmaray, Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyerek İstanbul Boğazı'nın altından geçip İstanbul'un Anadolu yakasında (Asya) Üsküdar'daki yer altı istasyonuna ulaşacak. Ayrılıkçeşme'de tekrar yeryüzüne çıkarak Söğütlüçeşme'ye ulaşan hattın yaklaşık 13.5 kilometre olan bu kesimi bugün hizmete giriyor. Gebze-Halkalı banliyö hattının da hizmete girmesiyle Marmaray ile Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak. Tek yönde saatte 75.000, günlük ortalama ise 1.200.000 yolcu taşınabilecek. Vatandaşların 1 Kasım 2013 tarihi itibariyle ücretli olarak kullanacağı Marmaray'da uygulanacak bilet fiyatları, şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde, 1,95 lira olacak. İstanbulkart, Marmaray'da da kullanılacak. AÇILIŞTAN NOTLAR - TRT'de canlı yayına katılan Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara ve Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, bu proje ile iki kıtanın birleştiğinini artık karşı taraf kavramının tarihe gömüleceğini söylediler. - Mustafa Kara, Üsküdar'ın trafiğinde asıl rahatlamanın Üsküdar Sancaktepe metrosunun devreye alınmasıyla yaşanacağını belirtirken, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin, Üsküdar Meydanı'nı tamamen araçtan arındıracak bir çalışmayı yürüttüğünü söyledi. - Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Metin Tarhan, çalışmalar sırasında en büyük sıkıntılarının trafik olduğunu, çok kez ceza almak durumunda kaldıklarını söyledi. Tarhan, inşaatın yapımı sırasında son bir yıl içinde emrindeki tüm elemanlarına takım elbise giymeyi yasakladığını söylerken, en heyecan duydukları ânın tüplerin birleştiği an olduğunu ve o gün yemek yemeyi unuttuklarını söyledi. - Marmaray kazılarında 40 bine yakın tarihi obje bulunduğu belirtirilirken, burada çıkan eserlerin bilim dünyası için önemli veriler olduğu ve birçok öğrencinin bu çalışmaları tez olarak ele aldığı belirtiliyor. - Deniz seviyesinin altındaki katmanda 8 bin yıl öncesinin kalıntılarına ulaşıldı. Yenikapı'da 58 bin metrekarelik alanda kazı çalışması yapıldı. Kaynak Emlak Ofis 7 29.10.2013
Konu Cihannur tarafından (10-29-2013 Saat 19:52 ) değiştirilmiştir.. |
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
10-29-2013, 16:45 | #2 |
|
|
10-29-2013, 17:05 | #3 |
|
|
10-29-2013, 19:10 | #4 |
Marmaray Açıldı. 150 Yıllık Hayal, Mehmet Görmez'in Duası ile Açıldı
Türkiye'nin 153 yıllık rüyası bugün gerçek oldu. Asrın projesi Marmaray, Üsküdar'da düzenlenen törenle hizmete açıldı. Asya ile Avrupa kıtaları arasında denizin altından kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlayacak dünyanın en büyük ve önemli projelerinden Marmaray, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Cumhuriyetin kuruluşunun 90'ıncı yılında hizmete giren Marmaray, 153 yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi" olarak adlandırılıyor. Marmaray, teknolojik altyapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor. SULTAN ABDÜLMECİD HAYAL ETTİ İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu tüneli ile ilgili ilk düşünce 1860 yılında Sultan Abdülmecid tarafından dile getirildi. İstanbul Boğazı altından geçiş ilk olarak deniz dibi üzerine inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilen tünel olarak plânlandı. Bu fikir, izleyen dönem içerisinde daha ileri düzeyde değerlendirildi ve 1902 yılında bir tasarım geliştirildi. Bu tasarımda İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli öngörülüyordu; ancak tasarımda, deniz dibi üzerine yerleştirilen bir tünelden bahsedildi. O zamandan bu yana çok farklı fikir ve düşünceler denendi ve yeni teknolojiler tasarıma dönüştü. İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısı isteği, 1980'li yılların başlarında giderek arttı ve 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü gerçekleştirildi. Çalışmalar sonucunda bugünkü projede belirlenen güzergâh, en iyi güzergah olarak belirlendi. 1987 yılında ana hatlarıyla belirlenen proje, ilerleyen yıllarda tartışıldı ve 1995'te daha detaylı etüt ve çalışmaların gerçekleştirilmesine ve 1997'deki yolcu talebi tahminleri dâhil olmak üzere fizibilite etütlerin güncellenmesine karar verildi. İLK KAZMA 2004'TE VURULDU Bu çalışmalar 1998 yılında tamamlandı. Elde edilen sonuçlar daha önceden elde edilen sonuçların doğruluğunu gösterdi. Projenin İstanbulluların her geçen gün artan trafik sorunun da çözümünde önemli ölçüde katkı sağlayacağı belirlendi. 1999 yılında Türkiye ve Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) arasında bir finansman anlaşması imzalandı. Kredi anlaşması, projenin İstanbul Boğazı'nın geçişi bölümü için öngörülen finansmanın temelini oluşturdu ve Mart 2002'de proje için ihale dokümanları hazırlandı. Aynı yıl boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan sözleşme BC1 Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı, Tüneller ve İstasyonlar işi ihale edildi. İhaleyi alan ortak girişim ile Mayıs 2004'te sözleşme imzalanarak Ağustos 2004'te Türkiye'nin 150 yıllık rüyasının gerçekleşmesi için ilk kazma, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle vuruldu. Delme ve batırma tünelleri olmak üzere 13,6 kilometresi yer altında ve deniz altında olacak toplam 76,6 kilometrelik Marmaray Projesi'nin en önemli aşamalarından biri olan Ayrılıkçeşme-Üsküdar-Kazlıçeşme-Yenikapı arasında delme tünellerin kazılmasına 21 Aralık 2006 tarihinde başlandı. İLK TÜP TÜNEL 2007'DE BATIRILDI Marmaray'ın İstanbul Boğazı altından geçişini sağlayacak 11 tünelin ilki, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve dönemin DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan'ın katıldığı törenle 24 Mart 2007'de denize batırıldı. Dünyanın deniz altında en derine yerleştirilen tünellerin sonuncusu ise yine Bakan Yıldırım'ın katıldığı törenle 23 Eylül 2008'de İstanbul Boğazı'nın 60 metre altındaki yerini aldı. İLK RAY KAYNAĞINI BAŞBAKAN ERDOĞAN YAPTI Türkiye'nin 150 yıllık rüyasında, yeni bir dönüm noktası da 15 Ocak 2012'de Ayrılıkçeşme tünel girişinde gerçekleşti. Başbakan Erdoğan, geçen yıl 15 Ocak'ta Ayrılıkçeşme'de Marmaray'ın ilk ray kaynağını yaptı. Sadece Anadolu ve Avrupa yakalarını değil, bir anlamda, Pekin ile Londra arasını kesintisiz demiryolu hattı ile birleştirecek Marmaray Projesi'nde ilk test sürüşü 4 Ağustos 2013 tarihinde yapıldı. İlk test sürüşünde makinist koltuğunda Başbakan Erdoğan oturdu. Erdoğan, kendi kullandığı trenle İstanbul Boğazı'nın altından Asya yakasından Avrupa yakasına geçti. GEBZE VE HALKALI ARASI 105 DAKİKA SÜRECEK Türkiye'nin 150 yıldır beklediği hayalinde; binlerce işçi, 1343 teknik uzman ve mühendis çalıştı. Üçü yer altında olmak üzere 5 istasyondan oluşan Marmaray'ın ilk istasyonu Ayrılıkçeşme, Kadıköy-Kartal-Kaynarca metro hattıyla entegre olacak. Marmaray Projesi, Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştiren Gebze ve Halkalı arasında konumlandırılan üç bölümden oluşuyor. 185 dakika süren Gebze ve Halkalı arası yolculuk süresi, Marmaray Projesi kapsamında iyileştirilmiş banliyö demiryolu sistemi hizmete açıldığında söz konusu yolculuk 105 dakika sürecek. Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika olacak. Trenler, İstanbul Boğazı'nın Asya bölümündeki Üsküdar İstasyonu ile Avrupa yakasındaki Sirkeci arasını ise 4 dakikada katedecek. Boğaz geçiş kesiminde çift hat olarak Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de yer altına giren Marmaray, Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyerek İstanbul Boğazı'nın altından geçip İstanbul'un Anadolu yakasında (Asya) Üsküdar'daki yer altı istasyonuna ulaşıyor. Ayrılıkçeşme'de tekrar yer yüzüne çıkarak Söğütlüçeşme'ye ulaşıyor. Yaklaşık 13.5 kilometre olan bu kesim bugün hizmete girdi. Gebze-Halkalı banliyö hattının da hizmete girmesiyle Marmaray ile Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak. Tek yönde saatte 75.000, günlük ortalama ise 1.200.000 yolcu taşınabilecek. DÜNYANIN EN DERİN BATIRMA TÜNELİ Banliyö hatlarının tamamlanmasıyla birlikte toplam maliyeti 8 milyar liraya ulaşacak olan Marmaray, 60 metre derinliği ile "dünyanın en derin batırma tüneli" özelliğine sahip. Sirkeci İstasyonu'nun güney girişinde yer alan yürüyen merdivenler, 61 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun yürüyen merdiveni olma özelliği taşıyorlar. Yüzeysel metro kesimi uzunluğu 63 kilometre olan projede, yüzeyde 37 istasyon bulunuyor. Demiryolu boğaz tüp kesimi toplam uzunluğu 13,6 kilometre olan Marmaray'da, delme tünel uzunluğu 9,8 kilometre, batırma tüp tünel uzunluğu 1,4 kilometre, aç-kapa tünel uzunluğu 2,4 kilometre, yer altındaki istasyon sayısı 3, istasyon boyu 225 metre. Marmaray güzergahı ve durakları ise; Halkalı, Mustafakemal, Küçükçekmece, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci, İstanbul Boğazı, Üsküdar, İbrahimağa, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi ve Gebze'den oluşuyor. 98.5 METRE VE 135 METRE ARASINDA DEĞİŞEN 11 TÜP KULLANILDI İstanbul Boğazı'nın altına yerleştirilen tüpler, Tuzla'daki tersanede imal edildi. Mühendislik işleri Japonlar tarafından yapılan tüplerin yapımında Türk mühendisler çalıştılar. Tüplerin bir tanesi 135 metre uzunluğunda, 15 metre genişliğinde ve yaklaşık 18 bin ton ağırlığında. Marmaray'da, uzunlukları 98.5 metre ve 135 metre arasında değişen toplam 11 tüp kullanıldı. Tüpler önce Tuzla'da imal edilip sonra Büyükada açıklarında batırıldılar. KENT İÇİ ULAŞIMDA RAYLI SİSTEMLERİN PAYI ARTACAK Marmaray, kent içi ulaşımda raylı sistemlerin payını % 28'e çıkaracak ve İstanbul'un trafik sorununu önemli ölçüde azaltacak. Marmaray, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın yanı sıra İstanbul Metrosu'na da bağlanacak. Boğaz köprülerinin trafik yükünü hafifletecek Marmaray'ın bütün bölümlerinin hizmete girmesiyle zamandan elde edilecek toplam tasarruf yaklaşık 13 milyon saat olarak hesaplandı. 2015 yılı itibariyle elde edilecek olan toplam zaman tasarrufu yılda yaklaşık 25 milyon saat ve sistemlerin kapasitesi tamamen kullanılabilir hâle gelmesiyle de yaklaşık 36 milyon saat olacak. BİLET FİYATLARI 1,95 LİRA Vatandaşların 13 Kasım 2013 tarihi itibariyle ücetli olarak kullanacağı Marmaray'da uygulanacak bilet fiyatları, şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde 1,95 lira olacak. İstanbulkart, Marmaray'da da geçecek. İSTANBUL'UN TARİHİNİ DEĞİŞTİRDİ Marmaray çalışmalarında yapılan arkeolojik kazılarda 35 binin üzerinde tarihi eser ile 13 batık gemi çıkarıldı. Proje kapsamında yapılan arkeolojik kazılarda İstanbul'un tarihine ışık tutacak birçok eser gün yüzüne çıkarıldı. İstanbul tarihini 8.500 yıl geriye (MÖ 6500) götüren ilk İstanbullunun iskeleti ve 8.500 yıllık ayak izleri bu kazılarda bulunurken, dünya literatüründe yer alan ama izine bir türlü rastlanamayan Thedesius Limanı'nın da Yenikapı'da olduğu ortaya çıktı. "Milenyum Limanı" da denilen bu alanda 37 batık gemiye rastlandı. Bu gemilerden en dikkat çekeni ise "12 nolu batık", yüküyle battığı günkü hâliyle gün ışığına çıkarıldı. Arkeolojik kazılar ile buluntuların kaldırılması işlemleri geçen yıl tamamlandı. Bu tarihî değerler, Yenikapı 100 ada olarak nitelendirilen bölgede kurulacak Arkeopark'ta ve Marmaray Müzesi'nde sergilenecek. Başbakan Erdoğan'ın konuşmasından satır başları: Bugün yaşadığımız büyük gururun hem sahibi, hem de sahibi olan aziz İstanbullular, sizleri en kalbi duygularımla selamlıyorum. Marmaray'ın tüm insanlığa hayırlı olmasını Allah'tan temenni ediyorum. 1453'te şehre girdiği andan itibaren İstanbul'u imar etmek için çalışmış, halkın gönlünü kazanma hedefini bizlere miras bırakmış, bu şehrin fatihi Sultan 2. Mehmed'i hayırla yad ediyorum. Sultan Abdülmecit ve Sultan Abdülhamit'e de Allah'tan rahmet diliyorum. Bu projeye katkı sunmuş herkese gönülden şükranlarımı ifade ediyorum. Asrın projesi Marmaray'ı anlamlı günde hizmete açıyorum. cumhuriyetimizin 90. yıl coşkusunu kutluyoruz. Özellikle 29 Ekim'de 90. yıldönümünde açmak istedik. Hem cumhuriyetimizi kutluyoruz, hem de demorkatik bir cumhuriyetin neleri başarabileceğini ispat ediyoruz. Bu kardeşiniz de bu şehirde doğdu, büyüdü; şimdi de İstanbul'da yaşıyor. Bu gurur aynı zamanda cumhuriyetimizin, demokrasimizin, kardeşliğimizin gururudur. 10. yılda demiryollarıyla gurur duyuluyordu, 90. yılda da aynı şekilde gurur duyuyoruz. Allah şehitlerimize rahmet etsin. Yolun medeniyet olduğunu milletçe çok yakından tecrübe ettik. Cumhuriyetin kazanımlarına yenilerini ekledik. İnşa ettiğimiz yollarla sadece şehirleri değil, gönülleri de birbiriyle buluşturduk. Cumhuriyetimizi sadece ulaştırma ağlarıyla ayağa kaldırma anlayışında olmadık; birlik, kardeşlik ve demokrasiyle de bağladık. Marmaray sadece iki kıtayı birbirine bağlamakla kalmıyor; 150 yıllık hayalleri de gerçekle buluşturuyor. Kıtaları olduğu kadar halkları da birbiriyle buluşturuyor. Marmaray sadece İstanbul projesi değil, aynı zamanda insanlık projesidir. İstanbul'un olduğu kadar 81 ilin de projesidir. İnşallah Tokyo, Pekin, Londra ve Üsküdar... Olur mu? Olur. Japonya ile bir başka adımı atıyoruz. O da Sinop'taki nükleer enerji projesini Japonya, Fransa ve Türkiye olarak birlikte inşa edeceğiz. 2015'te de inşallah denizin altından otomobillerin geçeceği tüneli de açacağız. Aynı yıl 3. Köprüyü de açacağız. Bizi sevsin yada sevmesin, İstanbul ve Türkiye'deki bütün kardeşlerim bu büyük yatırımla gurur duysun. Marmaray hepimizin eseridir. Biz bu milletin efendisi değiliz; biz bu milletin hizmetkârıyız. Cumhuriyetimizin 100. yıldönümü çok daha büyük projelerle kutluyoruz. Bu projeyi yaparken azami çevre hassasiyeti gözettik. Bu inşaat süresince, çevre esnafıyla, burada oturanıyla rahatsızlık verdik. Üsküdarlı hemşehrime sesleniyorum, hakkınızı bize helal edin. Her kutlu doğum sancılı olur. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün konuşmasından satır başları: Cumhuriyetimizin yaş gününü kutlarken hükümetimiz vatandaşlarımıza böyle bir hediye verdi. Büyük projeler önce hayal edilir. 153 yıl önce hayal edilen bu proje hükümetimiz tarafından gerçekleşti. Bu porjeyle Pekin'le Londra'nın arası bağlanıyor. İstikrar ve huzur devam ettiği sürece çok büyük projeler Türk Milleti'nin hizmetine sunulacaktır. Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. AÇILIŞ DUASI Açılış seromisini için liderler platformda yerlerini alırlarken, Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez dua etti. Duanın ardından toplu kurdele kesiminden önce Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün talebiyle Başbakan Erdoğan, Marmaray'ın 15 gün boyunca ücretsiz olacağını açıkladı. İLK SEFERİ İÇİN HAZIR Asya ile Avrupa arasında, denizin altından kesintisiz demiryolu ulaşımını sağlayacak, dünyanın alanındaki önemli projelerinden Marmaray'ın ilk seferinin gerçekleştirileceği Üsküdar istasyonunda son hazırlıklar tamamlandı. "Asrın Projesi" Marmaray'ın açılış töreni için Üsküdar Meydanı'nda hareketli saatler yaşanırken, Üsküdar istasyonunda da ilk sefer için son kontroller yapıldı. İstasyonda üzerinde Kazlıçeşme yönünü gösteren yazıların bulunduğu tren, ilk yolcuları; Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Somali Cumhurbaşkanı Hasan Şeyh Mahmud, Japonya Başbakanı Shinzo Abe ve Romanya Başbakanı Viktor Ponta'nun da aralarında bulunduğu ilk yolcularını taşımak için hazır bekliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da açılış töreni öncesinde Üsküdar istasyonunda son incelemesini yaptı. Üsküdar istasyonundaki "Marmaray'a hoş geldiniz" yazısının bulunduğu ekranlarda, Marmaray duraklarını gösteren harita ile Marmaray'ı tanıtan fotoğraflar yer alıyor. Kaynak Sabah 29.10.2013 Konu Cihannur tarafından (11-13-2013 Saat 13:28 ) değiştirilmiştir.. |
|
10-29-2013, 20:23 | #5 |
|
|
10-29-2013, 20:26 | #6 |
|
|
10-29-2013, 20:39 | #7 |
Marmaray'ın Yolu Aziz Mahmud Hüdai'nin Yolu
Asrın Projesi, Boğaz'da Hüdai Yolu olarak bilinen kısmın altına inşa edildi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bugün açılışını yaptığı ve tüm dünyanın gözlerini çevirdiği 'Asrın Projesi' olarak nitelendirilen Marmaray, Boğaz'da 'Hüdai Yolu' olarak bilinen ve sakin deniz yolu olarak adlandırılan kısmın hemen altına yapıldı. TÖRENE DAVET EDİLİR Osmanlı padişahlarından Sultan Ahmed Han'ın bir cami yapmak istemesi ve Sarayburnu'nda yer tespitinin yapılmasının ardından günümüz ifadesiyle temel atma töreni düzenlenir. Törene dönemin ileri gelen âlimlerinden Aziz Mahmud Hüdai de davet edilir. DENİZİN KÖPÜRMESİNE ALDIRMADI Caminin inşa edileceği alana ilk kazmayı Aziz Mahmud Hüdai vurur ve ardından padişah ile beraber yoruluncaya kadar çalışırlar. Cami inşaatının bitmesinin ardından Padişah, hem açılış için hem de Cuma hutbesi okuması için Mahmud Hudai'yi çağırır. O gün denizin köpürmesi ile karşıya geçmek imkânsız hale gelirken, Hüdai, talebeleri ile birlikte Boğaz'dan kiraladığı kayık ile rahat bir şekilde karşıya geçer. Aziz Mahmud Hüdai'nin o gün geçtiği yol Hüdai yolu olarak anılmaya başlanır. 'YOLUN HEMEN ALTINA İNŞA EDİLDİ' Sosyal medyada da sakin deniz yolu olarak isimlendirilen 'Hüdai Yolu' ile ilgili çok sayıda paylaşım yapıldı. Mesajlarda, 'Asrın Projesi'nin Hüdai Yolu'nun hemen altına inşa edildiği yazıldı. KAYIĞA BİNDİĞİ YERDEN AÇILACAK Sultan Abdülmecit'in 1860 yılında ortaya attığı ve ancak 2004 yılında inşasına başlanabilen 'Asrın Projesi' Marmaray, Üsküdar girişinde düzenlenen törenle açıldı. Törenin düzenlendiği alanın da Aziz Mahmud Hüdai'nin kayığa bindiği alana çok yakın olduğu konuşuluyor. 'BU GÜZERGÂH KULLANILDI' Üsküdar Belediye Başkan Yardımcı Hilmi Türkmen de sosyal medya hesabı Twitter'dan konuyla ilgili bir mesaj paylaşarak, 'Salı günü açılacak olan Marmaray'da Hüdai Hz.leri'nin Hüdai Yolu denilen güzergahının kullanıldığını biliyor musunuz?' yazdı. Kaynak En Son haber 29.10.2013 |
|
10-29-2013, 23:08 | #8 |
Allah hayırlı uğurlu etsin...
|
|
10-30-2013, 22:53 | #9 |
Asya ile Avrupa Kıtalarının Birleştiği Yerde Boğazın Tam Ortasında Marmaray Hatırası
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Asya ile Avrupa kıtaların birleştiği yerde Boğaz'ın tam ortasında çektirdikleri fotoğrafı Twitter'da paylaştı. Asrın ulaşım projesi Marmaray, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Erdoğan ve yabancı devlet adamlarının da katıldığı bir törenle açıldı. Tören tamamlandıktan sonra Cumhurbaşkanı Gül, Başbakan Erdoğan ve beraberindekiler Marmaray ile boğazı katetmek için yola çıktılar. İstanbul Boğazı'nın tam orta noktasına gelindiğinde kısa bir mola verildi. Başbakan Erdoğan; Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile birlikte işte "o noktada" yani İstanbul Boğazı'nın tam orta noktasında objektiflere poz verdi. Kadir Topbaş o ânın fotoğrafını Twiter hesabından "Marmaray Hatırası" başlığıyla paylaştı. Topbaş mesajında, "Marmaray Hatırası... İstanbul Boğazı'nın tam orta noktası... Sn. Başbakanımız ve Ulaştırma Bakanımız ile birlikte... " ifadelerini kullandı. Kaynak Star 29.10.2013 |
|
10-31-2013, 10:28 | #10 |
Katıldığım ve muhteşem bir coşkunun varolduğu güzel bir acilişti
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|