AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 12-21-2007, 12:32   #1
Kullanıcı Adı
ak_mavish
Standart HELAL SANA MÜHENDİS
,

ELEKTRONİK YÜKSEK MÜHENDİSİ SABAHATTİN ÇELİK, SAATTE 105 KİLOMETRE HIZ YAPABİLEN MAKİNİSTSİZ METRO VE BANLİYÖ TRENİ ÜRETTİ. TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN BEHİÇBEY TESİSLERİNDE 900 METRELİK RAY ÜZERİNDE DENEME SÜRÜŞLERİ YAPILDI



ELEKTRONİK OLARAK KONTROL EDİLEN HIZ-TORK KARAKTERİSTİĞİ VE HAFİF VAGON TASARIMI SAYESİNDE ARACIN ENERJİ TÜKETİMİNİN BENZER SİSTEMLERE GÖRE EN AZ YÜZDE 50 EKONOMİK. TAMAMI YÜZDE YÜZ YERLİ ÜRETİM.



HER BİRİ 100 KİŞİLİK 3 VAGONDA 300 KİŞİ TAŞINABİLİYOR. BÜTÜN VAGONLARIN ÇEKİCİ ÖZELLİĞE SAHİP OLMASI NEDENİYLE ARAÇLAR EĞİMLERDE KAYMADAN TIRMANMA ÖZELLİĞİNE SAHİP.




BAŞLANGIÇTA SADECE KENT İÇİ METRO VE BANLİYÖ TRENİ OLARAK TASARLANDILAR. ARAÇLARIN SÜRÜŞ VE GÜVENLİK TESTLERİ TAMAMLANDIKTAN SONRA ŞEHİRLERARASI YOLCU VE YÜK TRENİ İÇİN PROTOTİP ÇALIŞMALARI OCAK 2008 TARİHİNDEN İTİBAREN BAŞLATILACAK



TEKERLEK ÇAPI SADECE 33 SANTİMETRE OLAN VE 100 YOLCU TAŞIMA KAPASİTESİNDEKİ VAGONLAR 7 TON AĞIRLIĞINDA. AKILLI MOTOR SÜRÜCÜLERİYLE DONATILAN ARACIN GELİŞTİRİLEN PROGRAM SAYESİNDE MAKİNİSTSİZ OLARAK HAREKET EDEBİLİYOR. GEREKTİĞİNDE BİR SÜRÜCÜ TARAFINDAN DA İDARE EDİLEBİLECEK.




GERİ BESLEMELİ DİNAMİK FREN SİSTEMİ SAYESİNDE ARACIN ARIZA YAPMA OLASILIĞININ YANI SIRA BAKIM MASRAFLARI VE İŞLETME GİDERLERİ DÜŞÜYOR. ÇELİK, BENZER TEKNOLOJİNİN ŞEHİRLERARASI YÜK TRENİNDE KULLANILMASI HALİNDE ÖRNEĞİN ANKARA-İSTANBUL ARASINDA 1 TON YÜKÜN TAŞIMA MALİYETİ 1 YTL'NİN ALTINA DÜŞECEK.


internethaber

 

  Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 12-21-2007, 13:22   #2
Kullanıcı Adı
rewaswer
Standart HELAL SANA MÜHENDİS
cok guzel bir haber,

eger milli gelirimizin artmasını istiyosak teknolojimizi kendimiz uretebilmeliyiz.

trenin içi cok guzel olmamıs gerci, ama zaten o muhendisin işi degil, muhtemelen de bu zaten son hali degildir.

ayrıca butun ulasım için olabildigince raylı sisteme gecmeliyiz, hem daha temiz, hem daha ekonomik.
rewaswer isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-21-2007, 14:29   #3
Kullanıcı Adı
Sukût-u_Hayal
Standart HELAL SANA MÜHENDİS
Alıntı:
rewaswer Nickli Üyeden Alıntı
cok guzel bir haber,

eger milli gelirimizin artmasını istiyosak teknolojimizi kendimiz uretebilmeliyiz.

trenin içi cok guzel olmamıs gerci, ama zaten o muhendisin işi degil, muhtemelen de bu zaten son hali degildir.

ayrıca butun ulasım için olabildigince raylı sisteme gecmeliyiz, hem daha temiz, hem daha ekonomik.
evet katılıyorum içi güzel değil belki ama % 100 Türk malı....
Sukût-u_Hayal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi