![]() |
#1 |
![]() Cep telefonu operatörlerinin "konuş-kazan" kampanyasını suistimal eden uyanıklar, vatandaşları dolandırmaya devam ediyorlar! Bakanlık uyuyor mu? Dolandırıcılar iş başında!!
Şimdi de kontör çeteleri iş başında. İnsanları arayıp “Biz polisiz”, ” Üst düzey güvenlik memuruyuz” gibi yalanlarla insanların kontörlerini alıyorlar. Son dönemde polise sık sık bu tür dolandırıcılık ihbarları geliyor.. Geçtiğimiz günlerde meydana gelen bu tür olaylar medyaya yansımış ve telefon kullanıcıları genelde uyarılmıştı! TELSİM MÜŞTERİLERİNİ UYARDI! TURKCELL UYARMADI! TELSİM MÜŞTERİLERİNE SMS BİLGİSİ ATARAK DURUMA KARŞI UYARDI AMA TÜRKCELL'İN KULLANICILARINI UYARMADIĞI SMS LE BİLGİLENDİRMEDİĞİ İDDİA ADİLDİ! BU ÇETELER OPERATÖRLERLE İŞBİRİLİĞİNDE Mİ? Polisin tavsiyeleri şunlar : size bu tur bir arama gelirse hemen inanmak yerine önce polis merkezine arayanın numarasını bildiriniz . Arayan numara görünmüyorsa bile hangi numaraya kontör isteniyorsa onu bildirmeniz gerekmektedir. Arayanlar genelde sizi yapmadığınız bir şeyden dolayı suçlu tutmaya çalışıyor, buna kanmayınız. Sadece suçlamalar ile değil yardım bahanesi ile de sizden kontör isteyenler olabilir. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey ise , sizi arayıp kontur isteyenlerin kullandıkları tavırları. Bunlar inandırıcı olması için arka plandan telsiz sesleri bile gelebiliyor. Sizden alınan kontörleri daha sonra satmak üzere biriktiriyorlar.. İŞTE KONUYALA ALAKALI BİR VATANDAŞIN YAŞADIKLARI: Cep telefonu operatörlerinin "konuş-kazan" kampanyasını suistimal eden uyanıklar, vatandaşları şeytanın bile aklına gelmeyecek bir yöntemle dolandırdılar İstanbul'da yaşayan bir vatandaşın başına gelen dolandırıcılık olayı, cep telefonuna kurulan inanılmaz bir tuzağı ortaya çıkardı. "Konuş-Kazan" hattıyla dolandırıldığını öne sürerek savcılığa suç duyurusunda bulunan Murat Kar'ın yaşadığı olay şöyle gelişti: Gece yarısı cep telefonuna çağrı gelen Murat Kar, kim olduğunu merak ettiği numarayı aradı. Karşısına çıkan kişi, kendisini Beykoz İlçe Emniyet Müdürlüğü'nden Başkomiser Hüseyin Yıldırım olarak tanıttıktan sonra, "Telefonunuzdan bir albayın karısına küfür içerikli mesajlar atılmış. Bu nedenle hakkınızda 150 bin YTL'lik tazminat davası açılmış durumda. Savcılıktan çağırılacaksınız" dedi. Şaşkınlık geçiren Murat Kar, kendisine herhangi bir evrak gelmediğini söyleyince, karşısındaki kişi "Belki de hattınıza başka birileri girmiştir. Bunu tespit etmek için şu numaraları arayın" diyerek 3 ayrı cep telefonu numarası verdi. 3 numarayı da arayan genç adam, telefona çıkan şahıslar tarafından lafa tutularak uzun süre konuşturuldu. Telefon hattına girildiğini sanan Murat Kar, 3 numarayı toplam 22 kez aradı. Daha sonra kendisini arayan sözde başkomiser, emniyete gelmesine gerek kalmadığını söyledi. Bunun üzerine durumdan şüphelenen Kar, Beykoz İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne gidince, dolandırıldığını anladı. Ardından 588 YTL telefon faturasıyla şok olan Kar, "Beykoz Polis Merkezi’nde, söz konusu 3 telefon numarası ile çok sayıda kişinin dolandırıldığını söylediler. Bu numaralarda 'konuş kazan' hattı varmış. Karşı taraf ne kadar çok konuşursa o kadar konuşma hakkı kazanılıyormuş. Telefon faturasını ödemem mümkün değil. Dolandırıcının bulunması için savcılığa suç duyurusunda bulundum” dedi.. habervakti
![]() |
|
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() İnsanları arayıp “Biz polisiz”, ” Üst düzey güvenlik memuruyuz” gibi yalanlarla insanların kontörlerini çalanlara bir yeni yöntem eklendi!!
Vodafone müşterisiyle kafa mı buluyor? Yoksa dolandırıyor mu? Vodafone'un son günlerde sık sık reklamlarda gördüğümüz geyik muhabbeti kampanyasının altından başka şeyler çıktı. Anlaşılan o ki Vodafone müşterisiyle geyik yapıyor. TIMETURK Vodafone'dan müşterilerine "Geyik ayağına geldi! Bu mesajı GEYİK yazarak 10/04/2008 12:35'22 ye kadar yanıtla 30 dakika bedava geyip yap Vodafone'lu. Kampanyaya katılım mesajı ücretsizdir," mesajı geliyor. Abone "GEYIK" yazıp gönderiyor Aboneye 10/04/2008 saat 12:38'de "30 dakika konuşma kazandın" mesajı geliyor. Ama mesaj ilginçliklerle dolu. Gelen mesaj aynen şöyle "30 bedava geyik dakikası kazandın. En geç saat 10/04/2008 12:34 e kadar... Vodafoneluları ararken kullan; telefonunu açık tutmaya devam. Geyik, zaman ve mekan tanımaz!" Her şey normal gibi gözüküyor ancak gözden kaçan bir ayrıntı var. Bu ayrıntıyı yakalayan bir Vodafone müşterisi geyiği şöyle anlatıyor: "10 Nisan saat 12:38'de gelen mesajda 30 dakika ücretsiz konuşma hakkı geliyor. Ancak 12:38'de gelen mesaj 12:34'e kadar diyor." Vodafone kendisine yapılan şikayetleri ise tüketicisini-abonesini suçluyor. "Yani mesajın çıkış ve gönderim saatleri orada... Kaldı ki gelen ilk mesaj saat 12:35'e kadar diyor. Bu saate 30 dakika ekleseniz bile 13:05 eder." Vodafone'nun, bu geyik kampanyasında insanları mesaj gelir gelmez işlerini bırakıp 30 dakika konuşmaya davet etmesi de ne kadar etik, o da ayrı tartışma konusu... habervakti |
|
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|