![]() |
#11 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
![]() ülkemiz sanki bu gibi türlere muhtaclar
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Tepkilerimizi belirtelim arkadaşlar... Umarım iyi bir açıklama gelir...
|
|
![]() |
#14 |
![]() yakıştıramadım bende .. tepkimizi belirtmekte fayda var ...
şikayet maili de attım ayrıca.... |
|
![]() |
![]() |
#15 |
![]() bende mailimi attım
reklam sorumlusu hakan dikmen ([email protected]) |
|
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Yine geldik doğruluk meselesine... Geçen Katil'in el vedasında da demiştim.. Şimdi buıraya 3 tane uç fikir yazarım üçüne de oo doğru diyebilirsiniz ama işe yaramayan doğru olurlar... Günümüz koşullarında boykot çok zorlaştı, zorlaşmasının yanında gerekli mi gereksiz mi tartışması da yapılıyor. Zaman, küreselleşmenin göbeğinde yer alan bir kuruluştur. Zaman felsefesinde mantık, kafayı kullanmak herşeyden önce gelir. Kuru kuruya doğru tavır değil, mantıklı tavırdır onların şiarı. Onun için bu reklamın Zaman'da yer almasını normal karşıladım. Buna şaşıranlar, Zaman felsefesini bilmeyenlerdir diye düşünüyorum.
Herşey birbirinin içine öyle geçmiş ki, mesela Merve Kavakçı'nın TBMM'den kovulup evine baskın yapıldığı günlerde bir olaya şahit olmuştuk. Kızlarını okula götürürken Show Tv muhabiri okul bahçesinde çocukları gaza getirmiş, televizyona çıkacaksınız diye onları Merve Kavakçı'ya yuh çektirtip "türkiye laiktir laik kalacak "diye bağırtmıştı. Okul bahçesinde çok çirkin görüntüler oluşmuştu. Yıllar sonra bir konuyu araştırırken o görüntüye rastgeldim o an Turkcell hattımı kırıp atmak istedim(Show, turkcell çukurova grubunun) Aslında hemen kırıp atmalıydım, sonra kardeşimi çağırdım o da Turkcell hattını getirdi. Sonra dedim ki bunu videoya çekip Yotubeye gönderelim, sonra dedik ki bunun rehberi var bir sürü numaralar var vs şeytan bırakmadı. Gerçi hattı terkettim şu anda nerede olduğunu da bilmiyorum Avea'ya geçtim ama kıramadım da bir türlü. Bu konularda fazla düşünmemek lazım birden kırıp atacaksın. Yoksa mesele sulanır. Şimdi, Yeni Şafak'a gelirsek, onlar da mantıksal açıdan düşündü diye düşünüyorum. Biz bu reklamı yaparak para kazanacağız, "gavurun parasını iyi şeyler için harcayacağız", hem bizim Coca Cola reklamına yer vermemizle kimse gidip Coca Cola almaz diye düşünmüştürler.... Bunun dışında şöyle birşey var, paragrafın başında da dedim o kadar herşey birbirine geçmiş ki böyle kesin kararlar vermek zor oluyor, mesela Şamil Tayyar dedi AK Parti'de 20 kadar Ergenekoncu vekil var diye, ben inanıyorum olabilir vardır. Emin Şirin ve Turhan Çömez'de bizden çıkmadı mı... Yani biz böylesine bir Ergenekon savaşı verirken bizim içimizde de varlar. Sonuç olarak Yani Şafak, mantıksal açıdan baktı diye düşünüyorum... Biz bu forumda Coca Cola'nın tersten okunuşunun "La Mohammed La Makkah" olduğunu söyleyip Coca Colaya demediğimizi bıramadığımızda bazı arkadaşlarımzı çıkıp -bırakınj bu işleri ya- adamlar yapıyor kardeşim. Ona söveceğine sen daha kalitelisini yap onu içelim dediler. Çevremde de görüyorum bir etkinlik yapacağımız zaman zorla ikna edebiliyoruz arkadaşlarımızı. Bazılarımız için önemli olan şeyler bazılarının düşünmce yapısına göre o kadar önemli değil ve abartmamak lazım.. Buradaki asıl mesele ekol farklılığıdır. Vakit herkesin kendisi gibi olmasını istiyor, olmayınca da çirkinleşerek saldırıyor. Vakit ekollere daha fazla saygı duymayı öğrenecek. Zaman'ın ekolüne göre bu reklam normaldir. Yeni Şafak'ın bugünkü durumuna göre bu reklam eh... Vakit zaten böyle bir reklamı yayımlamaz... Bu kadar. Bu gazetelerin asli mücadelelerinin siyasi olduğunu unutmayın, dini değil. Vakit'in gazetecilik yaptığını söyleyemeyiz. Vakit dini-siyasi bir basın organı. Vakit'in kendine bakarak eleştiri yapacağı çok konu var, en fazla da ırkçılık meselesi... Ben kendime bir hedef ekol belirleyecek isem bu HAKSÖZ olur Vakit değil.. Sonuç olarak; bu iki gazetenin yaptığı da doğru değil. Teessüfle kınıyorum ikisini de. Tepkilerimizi belirttiğimizde daha fazla düşüncekler ve belki bir daha yapmayacaklar. Onun için böyle durumlarda tepkisiz kalmayalım. En azından bir telefon edip kızalım, ya da bir mail gönderelim. Yeni Şafak: http://yenisafak.com.tr/mesaj/bizeyazin.asp |
|
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Bence olay birde şu boyutan bakmak lazım. ZAMAN gazetesi bu firmanın parasını alıyor ve hayır işlerinde kullanıyor onlarda bu paranın hayır işlerinde kendilerine karşı kulanılacağını bildiği halde bu reklamı veriyor. Ayrıca zati aklı başında bilinçli tüketici ve müslüman bir toplum ne olursa olsun bu tür reklamlara kapılıpta bu ürün ve ürünleri zati tüketmez ve tüketmenin skıncalı olduğunu iyi bilir en azından ben öyleyim ve sizlerinde böyle olduğunuzdan şüphe bile etmiyorum...Onlar nasılki yeri geldiği zaman bizi bizim silahımız ile vuruyor ise bizde onları onların silahları ile vuruyoruz...
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Zaman'ın bu davranışını, yıllardır kesintisiz olarak okuru olduğum bu gazeteden beklemiyordum desem yalan olmaz. Ama üstteki mesajlarda da arkadaşların belirttiği gibi, o firmaların parasını alıp daha hayırlı işlere kullanılması, şöyle bir düşününce mantıklı gelebiliyor. Ben eminim ki Zaman'ın yönetici kadrosundan çalışan kadrosuna ve okurlarına kadar Coca Cola içen insan sayısı zaten kısıtlıdır. Bu reklamı gördükten sonra Coca Cola içmeye başlayacak insan sayısı da yok denecek kadar azdır.
Vakit gazetesi bu reklamı vermiş olsa anlarım, Vakit'in çizgisi belli çünkü. Duruşundan asla vazgeçmez, tüm kadro soğan ekmek yerler, yine de karşılarındaki insandan yardım istemezler. Takdir edilesi bir durum. Lakin Zaman çok ayrı, her gün yaklaşık 700 bin kapıya giren bir gazetenin okur kesimi de, yazar kesimi de çeşit çeşit görüşlere sahip. Bu yüzden bu reklam, Zaman'ın yolundan bir sapması olarak değerlendirilmemeli. Ama bu reklamdan hoşnut olmayan kişilerden biri olarak ben de şikayetlerimi ilettim gazetemize. |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
![]() Alıntı:
El-Cevap: Evet. Yani bu karşılaştırma 'duruş'un değil 'hedef' ve belirlenen 'yol'un. Benim bamteline dokunduğum mesele DURUŞ idi. -- Bazı arkadaşlar 'normal' karşılamak isterken tuhaf sözler etmişler. Şahsen konuyu açan biri ve yadırgayanların başında gelen biri olarak, sadece bu değil; Zaman'ın tüketici sayfasında Pepsi'nin danışmanlarıyla röportajlara vs şahid oldum. Yani bu normal bir şeydir. Gazetecilik ve Zaman'ın küresel olarak bi sesi olmasından ötürüde normaldir. AMA sorun dindar kesime hitabı ve tavrı. Dediğim gibi, hedefi ayrıdır Zaman'ın da Şafağın'da Vakit'inde. Yani buradaki sorun DURUŞ. Bakın burda herkes olaya (en iyimserleri dahil) 'tepki' olarak yaklaşmış. Neden? -Tam sayfa reklam, tam sayfa Coca Cola reklamı okuru tarafından hoş karşılanmaz. Bunu 'Zaman, küreselleşmenin göbeğinde yer alan bir kuruluştur. Zaman felsefesinde mantık, kafayı kullanmak herşeyden önce gelir.' bu gibi 'polyanna' sözlerle örtemeyeceğimizi de gayet iyi biliyoruz. Bu okur değil, okur düşüncesiyle bağdaşlaşma ve 'o mantıkda kafayı kullanmak' değil alenen; cep meselesidir. -- Özgün bir de; Şimdi, Yeni Şafak'a gelirsek, onlar da mantıksal açıdan düşündü diye düşünüyorum. Biz bu reklamı yaparak para kazanacağız, "gavurun parasını iyi şeyler için harcayacağız", hem bizim Coca Cola reklamına yer vermemizle kimse gidip Coca Cola almaz diye düşünmüştürler.... bunları demiş. En başta İLK CÜMLEMDE demiştim; Alıntı:
Bunun altına tekradan imzamı atmış olayım. - Özgün'ün Vakit hakkındaki 'tahlil'leri de, gazetenin farklılığını, haksızlığın 'aşırısına' çatık kaşlılığını anlayamayıp, yorumun diğer bölümlerinde takındığı polyannacı tavrını bir anda değiştirip neredeyse hazımsızlığa döktüğünü görüyoruz. Reklamı alan onlar, lafı yiyen Vakit. Geçende Üzmez konusunda meseleyi yaratan YeniŞafak, ama lafı yiyen Vakit. Niye? Ayrım yapmış.. Bu ayrıma takılmak diğer yanları örtmek gibi geliyor insana. KALDI Kİ VAKİT GAZETESİ IRKÇILIK FELAN YAPMAMIŞTIR! O YENİŞAFAK'IN YAZARINA TEPKİYİ 'HABERVAKTİM.COM' VERMİŞTİR! VAKİT NE BUGÜN GAZETEDE NE SİVRİ KALEMLE YAZILAN 'ARŞİV' SAYFASINDA, NE DE RESMİ YAYIN ORGANI VAKİT.COM.TR'DE BÖYLE BİR ÇIKIŞ YAPMAMIŞTIR! Afiyet olsun çok iyi hak yiyorsunuz. Şimdi 'amaaan sanki geçmiş zamanlarda yapmamıştı' diyeceksizdir muhtemelen. O zaman da 'tamamen hazımsız' konumuna düşürmeyin kendinizi derim başka da bir şey demem. Bir de Coca Cola'ya boykotun verimsiz kaldığından hatta o konularda hep 'ondna iyisi yok' gibisinden söyleyenleri de gördük demiş. Dikkat edersek aynısını bu konuda 'tyranid' arkadaşımız da demiş. Ama mesele o değil. ![]() Alıntı:
Alıntı:
Bi yanda, haklı görüp bunu 'mantığa vurup' işin içinden çıkma var, diğerinde hatayı kabullenme var. Tezat. (değil de işte "ezberden söz" desem daha yerinde olacak) -- Gökmen abinin yorumundan da bir yere kafam takıldı mâruz görülsün: Alıntı:
Hocam, o zaman; bankaya para yatıralım.. Onu faziyle alalım. Ama faiz kısmını hayır işlerinde kullanalım. Olur mu?... Bununla aynı kapıya çıkan bi yaklaşımda bulunmuşsunuz. Böyle değil, bu tutumla değil, Yalçın abinin bu olaya yaklaşımını ve tutumunu beklerim ben... Onun doğallığıyla anca attmin olurum bu 'savunma' konusunda. Saltlık değil doğallıkla... -- Konuyu açtığımda ilk yorumumun altına tekrardan imzamı atmıştım. İkincisininde tekrardan altını çizerek imzamı koyuyorum; Alıntı:
Zaten ailenin genelde 'hor görülen' ama (Önder Sav'ın Yes-No meselesi de dahil) hep şaşırtacak derecesinde GERÇEĞİ (olması gereken de o.) kendine şiar edinen, gösteren ama karşı tarafın sırtını da resmen alıp minderde yere vuran bir güreşçi benim gazetem. DİĞERLERİNDEN FARKI; GÜREŞTE ÜSTÜNLÜĞÜ -SAYI OLARAK- SAĞLAYINCA ONLA YETİNMEYEN, RAKİBİNN SIRTINI TUTUP YERE VURUP TUŞ EDEN Bİ GÜREŞÇİ! İşte farkı ve çekiciliği VE diğer REFİK gazetelerimizin anlayamadığı FARK_BU! Yani şapkalar da zaten hep öne konulmuş... (ki Vakit'e şapka da dersek "hop İskilipli Atıf Hoca'yı unutma" der ![]() Konu FarukARSLAN. tarafından (04-19-2009 Saat 04:05 ) değiştirilmiştir.. |
|||||||
![]() |
![]() |
#20 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
Konuyu Toplam 7 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 7 Misafir) | |
|
|