AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 10-10-2009, 08:38   #1
Kullanıcı Adı
Ertuğrul ÖZGÜL
Arrow Helikopterde 2. facia(Yazıcıoğlu ve diğerleri)

BBP lideri Yazıcıoğlu ve 5 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan helikopterin sahibi olan Ali Sabancı'ya ait şirketin, helikopter sigortası kapsamında sadece pilotu sigorta ettirdiği, diğer kazazedelere zorunlu koltuk sigortasının yapılmadığı ortaya çıktı. Pilotun ailesi 200 bin euro alırken, diğer aileler henüz tazminat alamadı

HAKAN GÜNDÜZ'ün haberi...

25 Mart'ta Kahramanmaraş'ta düşen ve BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ile birlikte 6 kişinin hayatını kaybettiği kazadaki helikopter, Ali Sabancı'nın Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Esas Holding'e bağlı Med-Air şirketine aitti.

Kazadan sonra yapılan açıklamalarda helikopterin Ak Sigorta şirketinden sigortalı olduğu, hayatını kaybedenlerin yakınlarına 200'er biner euro ödeme yapılacağı belirtildi. Helikopteri sigortaladığı belirtilen Ak Sigorta'nın yetkilileri, “Bizim için burada acı olan tek konu kaybettiğimiz 6 kişi. Ödenecek tazminat veya diğer konular bizim için önemli değil. Keşke böyle bir kaza olmasaydı da yine biz 200'er bin euro ödeseydik. Ancak maalesef yaşadığımız kaza 6 canı kaybetmemize neden oldu. Her birinin ailesine sabır diliyoruz. Raporlar geldikten sonra ödemeler yapılacak” dediler.

VERİLEN SÖZLER TUTULMADI
Olayın sıcaklığının geçmesinin ardından aileler şok bir gerçekle yüz yüze kaldı. Esas Holding bünyesindeki Med-Air firmasına ait helikopterde Sivil Havacılık Kanunu'na göre tüm koltukların ferdi sigortalı olması gerekirken, Ak Sigorta ile Esas Hava Taşımacılık Turizm ve Ticaret A.Ş arasında imzalanan sözleşmede sadece mürettebatın sigortalandığı, yolcuların ise “Destekten yoksun kalma tazminatı” kapsamına alındığı belirlendi.
Bu nedenle helikopterin genel sigortasından, sadece helikopterde mürettebat olarak bulunan pilot Kaya İstektepe'nin faydalanabileceği belirlendi. Kaza sonrasında Pilot Kaya İstektepe'nin ailesi 200 bin Euro tazminat alırken, diğer 5 kişinin ailelerine sadece ön ödeme olarak 20 bin euro ödendi. Kazada hayatını kaybeden İsmail Güneş'in eşi Yasemin Güneş kazadan sonra kendilerine sigorta kapsamında 200 bin euro ödeneceğinin söylendiğini, hatta basına bu yönde açıklamalar yapıldığını anlattı. Yasemin Güneş, olayın sıcaklığı geçtikten sonra verilen sözün tutulmadığını, sigorta poliçesini noter kanalı ile elde ettikten sonra yaptıkları incelemede Kaya İstektepe dışındaki kişilerin helikopter sigortası kapsamında olmadığını öğrendiklerini belirtti.

YÜKSEL YANCI'NIN AİLESİNE 28 BİN EURO
Yasemin Güneş'in avukatı Adem Eraslan ise Esas Havacılık ve Ak Sigorta ile yaptıkları görüşmelerde yolcuların helikopterin genel sigortası kapsamında neden sigortalı olmadığı sorusuna cevap alamadıklarını söyledi. Eraslan, “Ak Sigorta bize ‘Hesap yapıp döneceğiz' cevabı verdi. Kazada vefat eden Yüksel Yancı'nın ailesine çıkan hesap 28 bin euro. Bize de bu meblağa yakın bir hesap çıkacak. Tazminat hesaplamasını trafik kazasında olduğu gibi aktüel hesaba sokmaya çalışıyorlar. Fakat böyle bir hesap çıkarılırsa kabul etmeyip dava açacağız. Çünkü gerek kanun gerekse de yönetmelik çok açık” diye konuştu.

YASALAR, “TÜM YOLCULAR SİGORTALI OLMALI” DİYOR
Türk Sivil Havacılık Kanunu'nun 132. maddesinde helikopter içindeki yolculara da sigorta yapılması zorunluluğuna dikkat çekiliyor. Türk ve Yabancı Sivil Hava Araçları Mali Mesuliyet Sigortası Yönetmeliği'nde ise sigorta yaptırma yükümlülüğü 6. maddede düzenleniyor. Yönetmelik maddesinde şöyle deniyor: “Hava aracı işletenleri; Kanunun 132. maddesi gereğince, hava aracında bulunduğu süre içinde veya iniş veya biniş esnasında meydana gelen bir kaza sonucunda yolcuya; hava aracında, havaalanında veya havaalanı dışına inilmesi halinde inilen yerde taşıyıcının muhafaza ve nezareti altında bulunduğu sırada bagaj, yük ve postaya gelebilecek zararlara karşı; savaş, terör, uçak kaçırma, sabotaj, kanun dışı müsadere ve halk hareketleri risklerini de teminat altına alacak şekilde malî mesuliyet sigortası yaptırmak zorundadır. Ancak, kar kaybı, işgücü kaybı ve diğer dolaylı zararlar, bu sigortanın kapsamı dışındadır.”

Aynı yönetmeliğin 8. maddesinde asgari teminat tutarının yolcu başına olduğu söyleniyor ve rakamlar veriliyor. Sözkonusu maddenin a bendinde şu ifadeler yer alıyor: “Yolcunun ölümü ya da bedensel yaralanması halinde hava aracı işleteninin asgari sigorta yükümlülüğü yolcu başına 250.000 SDR'dir. Bununla birlikte, ticari olmayan ve AKA 2700 kg'dan daha aşağı olan hava araçlarıyla yapılan uçuşlarda yolcu başına asgari sigorta teminatı 100.000 SDR'dir.”













Vakit

 

Ertuğrul ÖZGÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 10-10-2009, 08:38   #2
Kullanıcı Adı
Ertuğrul ÖZGÜL
Standart
Ertuğrul ÖZGÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi