AK Gençliğin Buluşma Noktası
Yeni Şafak , Akit ve Milat "Yeni Şafak" ve "Vakit" Gazetesi köşe yazıları / Vakit'ten Hafızalardan Silinmeyen Habercilik Başarıları..



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 10-09-2009, 18:43   #1
Kullanıcı Adı
menes
Standart Kadınlarla tokalaşmak - Prof.Dr.Hayrettin Karaman
H. “Karaman kadınlarla tokalaşmak helaldir demiş.” Bir vâiz benim hakkımda bu cümleyi söylüyor, arkasından da “benim yamulduğumu, inhiraf ettiğimi” ekleyerek atıp tutuyor (Bu vaaz internette, video kaydı olarak dolaşıyor.)
Bu konuda bana sorulan sorular oldu ve birkaç defa cevap yazdım; bu cevaplardan ikisi aşağıdadır. Ne demiş isem onun arkasındayım, ama -vâize hatırlatıyorum- yalan söylemek, iftira etmek caiz değildir.


Aziz kardeşim,


Allah seni güzel niyetin ve takvâ erdeminle daim eylesin!


“Allah Resulü (s.a.) kadınlarla musafaha yapılmasını haram kılmıştır. Ben bir bayanın elini tutmak zorunda kalırsam harama gireceğim” diyorsun. Peygamberimiz'in bunu haram kıldığına dair hadis yoktur. “Erkek, kendisiyle evlenmesi caiz olan bir kadınla tokalaşırsa, ahirette avucunun içine kızgın demir/civa eriyiği konarak cezalandırılacağı”nı ifade eden söz hadis değildir, uydurmadır. Peygamberimiz'in, kadınlarla -bey'at yaparken- el ele tutmadığı şeklinde bir bilgimiz var. Bu, haram kıldığını göstermez; O'nun her “terk”i; yani bir şeyi yapmaması nehiy (yasaklama) mânasına gelmez. Yasak ve haram olduğuna dair başka delillere ihtiyaç vardır. Peygamberimiz'in ve sahabenin yaşlı kadınlarla musafaha (tokalaşma) yaptıkları biliniyor (Kâsânî, Bedâyi', Beyrut, 1997, C.V, s.495 vd.). Fıkıhçılar “kadınla erkeğin musafahası” konusunu “kıyas” ile hükme bağlamışlar ve şöyle demişlerdir: “Kadınların el ve yüzleri avret değildir, bunlara şehvetsiz bakılabilir. Ama dokunmak şehvet celbi bakımından daha etkilidir, bu bakımdan avret yerine bakmaya ve dokunmaya benzer; bu sebeple dokunma caiz olmaz.” (Kâsânî,s.489). Bu gerekçeye göre, âdeten (yaygınlaştığı ve alışıldığı için) şehvetin sözkonusu olmadığı durumlarda ele dokunmak (musafaha) caiz olmalıdır. Nitekim Ahmed Şerbâsî gibi bazı önemli alimler bu kanâati (gerekli durumlarda ve şehvet sözkonusu olmadığında musâfahanın caiz olduğunu) ifade etmişlerdir (Yes'elûneke fi'd-dîni ve'l-hayât, Beyrut, 1980, C. V, s. 86). Âdet, ihtiyaç ve bu mânada zaruretin de “bakma ve dokunmanın caiz olması” konusundaki etkisini, yine fıkıhçıların, cariyelerin bulunduğu ve alınıp satıldığı zamanlara ait olan şu ictihadlarında görüyoruz: “Bir kimse, sahibi olmadığı cariyeye baktığında veya dokunduğunda cinsel tahrikten çekinirse (böyle bir ihtimal varsa) bakması ve dokunması caiz değildir. Ancak bu cariyeyi satın almak istiyor da bu sebeple bakıyor veya dokunuyorsa caiz olur; çünkü işine yarayıp yaramayacağını ancak böyle anlar ve buna ihtiyacı vardır; bu bakma, gerektiğinde hâkimin, şahidin, evlenmek isteyenin bakmasına benzer; yani ihtiyaç bulunduğu için bu durumlarda da -şehvet ihtimali bulunmasına rağmen- bakma caiz olur...” (Kâsânî, 491).


Bu nakil ve yorumlardan sonra size şunu söyleyebilirim:
Siz elbette göreve devam edeceksiniz ve anlattığınız durumlarda, mesela karşı tarafın imanına, din duyusuna zarar vermemek için musafaha da yapacaksınız. Gerekmediği yerlerde ve imkan bulup da anlattıktan sonra bunu yapmazsınız. Anlatırken de “şehvet duyma” gerekçesinden söz etmemek gerekir; çünkü bu söylem, Müslüman erkeklerin şehvet düşkünü, hatta seks manyağı oldukları ithamına yol açıyor. Esasen Ku'an'da veya Sünnet kaynağında açıklanmış böyle bir gerekçenin bulunmadığını, bunu fıkıhçıların kendi ictihadlarına (yorumlarına) dayanarak söylediklerini yukarıda zikrettik.. Böyle bir âdetin (genç kadınla erkek arasında tokalaşmanın) bulunmadığı yer ve zamanlarda genç kadın ve erkeklerin birbirlerinin ellerini tutmalarının cinsel duyguyu harekete geçirme ihtimali elbette daha fazladır ve fıkıhçılar bu yönden haklı olabilirler. Bugün ise hem âdet yaygınlaşmıştır, tabîîleştiği için şehvetle ilişkisi zayıflamıştır, hem de sorunuzda ifade ettiğiniz şekilde bazen gerekli hale (ihtiyaç/zaruret haline) gelmektedir. Bu sebeple -açıklanan çerçeve ve mânadaki zaruret dışında bunu yapmak istemeyenlerin- uygun zamanda ve uygun bir üslup içinde, “Bizim geleneğimizde yok, Peygamberimiz yapmamış, kadim fukahâ, ortada bir ihtiyaç ve zaruret bulunmadıkça caiz görmemiş, biz de yapmıyoruz” demeleri yeterlidir.


Bir başka cevabım:
Bayan eşiniz olmadıkça Müslüman olmasa da onunla ilişkileriniz sınırlı olacaktır; Müslüman olmayan bir bayanla da mesela öpüşemezsiniz. Bayanlarla el sıkışma meselesine gelince, günümüzde özellikle şehirlerde ve özel durumlarda kadınlarla erkekler de el sıkışıyorlar, bu âdet haline gelmiş durumda, Müslüman bir erkek henüz kendini anlatamadığı bir ortamda elini geri çekerse bundan –İslam'ın da istemediği- bir dizi problem çıkabiliyor. Bir Müslüman erkek, yukarıdaki şekilde gerekli hale gelmedikçe -müslüman olsun, gayr-i müslim olsun- bayanlarla el sıkışmaz. Ama bayanın elini sıkmadığında daha önemli bir zarar sözkonusu olduğunda, beze dokunuyormuş gibi -böyle bir duygu içinde- kadının elini sıkabilir.


Yeni Şafak

 

menes isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 10-09-2009, 19:16   #2
Kullanıcı Adı
Ömer Bekir
Standart
Hayrettin Karaman'ın sapık bir fetvası daha..Erkek,namahrem olan bir kadınla gerekli gördüğü halde müsafaha yapabilirmiş..Erkek ile namahrem kadın arasında tokalaşmanın haram olduğuna dair hadis yokmuş..

Hz.Aişe'den naklen,Ebû Davud rivayeti aynen şöyle:" Rasûlullahın eli asla bir kadının eline değmemiştir Ancak, bir kadın ( tokalaşmak istediğinde ) ona mani olmuş, kadın da bunu kabul etmiştir..Bunun üzerine Rasûlullah "Git senin biatını kabul ettim" demiştir"..

Ümeyme Binti Rukayka nakletmektedir:

"İslam üzere biatleşmek için kadınlar topluluğu içinde Rasûlullaha gittim..Biz kadınlar;Ey Allahın Rasûlü.! Sana, Allaha hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarımızı öldürmemek, bilerek iftira ve suçlamada bulunmamak, maruf olnda sana isyan etmemek üzere biat ediyoruz, dedik..O(s.a.v)'da bize; Gücünüzün yettiği kadar, diyordu..Biz, Allah ve Rasûlü bize, bizden daha merhametlidir, hadi sana biat edelim yâ Rasûlallah, dedik..Rasûlullah da, Ben kadınlar ile musafaha etmem..Ancak benim yüz kadın için söylediğim bir söz, tek bir kadın için söylenmiş gibidir"buyurdu..

Hz. Câbir(r.a) bir kadına ani bakışın hükmünün ne olduğunu soruyor..Peygamberimiz, "Bakışını hemen çevir" buyuruyor. (Müslim, Âdâb 45; Ebû Davud, Nikâh 44; Tirmizî, Edep 29)

Bre adam,daha ne Hadisi istiyorsun..Peygamber Efendimiz(s.a.v)'in hiçbir zaman yapmadığı,yapmaktan kaçındığı şey haram olmayacakda ne olacak..Onun uyguladıkları da birer Sünnet'tir..Sünnet'de Vacip'ten sonra yapılması gereken amel'e denilir..

Daha başka kaynak isteyenler olursa verebilirim,ancak bu kadarını şimdiik kafî görüyorum..

Değerli kardeşlerim,Peygamber Efendimiz(s.a.v)bir peygamber olarak kadınların elini tutmadığı halde, biz neyimize güvenerek tutacağız ve"Cinsel haz amacı olmazsa helâldir"gibi sözler diyebileceğiz.?

Bakmak haram olduğuna göre dokunmak evleviyetle haramdır.Hanefi fakihler de cumhur gibi, erkeklerin genç bayanlarla tokalaşmalarının haram olduğunu söylemektedirler.

1400 yıldır bütün Ehl'i Sünnet alimleri ve bütün müceddid'ler kadınların yabancı erkeklerle tokalaşmasının haram olduğunu belirtmişlerdir..

Hayrettin Karaman için Mahmud Ustaosmanoğlu'nun(k.s) söylediğişu meşhur sözlerle son sözü söylemek istiyorum...

"Adı İslamcı yazar,Müslümanlara kuyu kazar."

Konu Yalçın KARACA tarafından (10-09-2009 Saat 19:55 ) değiştirilmiştir..
Ömer Bekir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-17-2009, 22:35   #3
Kullanıcı Adı
Ömer Bekir
Standart
Güncelleme..
Ömer Bekir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim
hayrettin karaman, yeni şafak gazetesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi