AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 07-24-2011, 16:44   #1
Kullanıcı Adı
Ebuzer
Standart Türkiye'de Bir İlk,Dünya'da İkinci
Türkiye'nin denize kurulacak ilk havaalanının temeli Ulaştırma Bakanı ve İçişleri Bakanı tarafından atıldı.

1970 yılında kurulması vaat edilen Ordu-Giresun Havaalanı'nın temeli, 41 yıl sonra, Türkiye'nin denize kurulacak ilk havaalanı olacak şekilde Ulaştırma Bakanı ve İçişleri Bakanı tarafından atıldı. Ordu - Giresun (OR-Gİ) Havaalanı'nın temeli, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve İçişleri Bakanı İdris Nami Şahin'in katılımıyla atıldı.

2014 yılında bitmesi plananlanan havaalanının temel atma töreninde konuşan Şahin, Ankara'dan Ordu'ya 2014 yılı için gidiş-dönüş uçak bileti bulunduğunu, ancak havaalanının erken bitecek olması nedeniyle bu biletlerin tarihini öne çekeceğini belirtti. OR-Gİ Havaalanı için "havalı bir havaalanımız oldu" diye espri yapan Şahin, deniz üzerine kurulan bu tesisle havayolunun bir anlamda su yoluna dönüşeceğini de kaydetti.

OR-Gİ Havaalanı'nın, Ordu ve Giresun'u bir araya getirdiği gibi iki ilin var olan kardeşliğini daha da pekiştiren, güçlendiren bir görev üstlendiğini anlatan Şahin "Yarınlara olan inancımız sonsuz, geçmişe olan saygımız ve ilgimiz yine sonsuz. Geçmişten güç alıyoruz. Geleceğe umutla, heyecanla ve güçlü bir şekilde yürüyoruz. Bu topraklara aşkımız var" ifadelerini kullandı.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım da, temel atma törenine Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılmasının planlandığını, ancak gündem yoğunluğu nedeniyle katılamadığını bildirdi. 1970'te bölgeye bir havalanı yapılacağının vaat edildiğini, aradan geçen 41 yılda 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan ve 30 bakan değiştiğini dile getiren Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bugün temeli atıyoruz. İnşallah kısa sürede de tamamlayacağız. Bu havaalanı altyapı inşaatı için yüklenicilere bir teklifim var. 528 iş gününde bu havaalanının altyapısı bitecek. 528, ilk iki rakamı Ordu'nun, son iki rakamı Giresun'un plakası. Bu havaalanı da 528 Ordu- Giresun Havaalanı'dır. Adı da böyledir, hayırlı uğurlu olsun,"

Yüklenici firmaları "41 yıllık özlemi bir an önce gidermeye" davet eden ve İçişleri Bakanı Şahin ile yüklenici firma temsilcilerini kürsüye çağıran Yıldırım, temsilcilerden işin 528 iş gününde tamamlanması yönünde söz aldı. Konuşmaların ardından kamyonların denize kum boşaltmasıyla da dolgu çalışmaları başlamış oldu.

TEK BENZERİ JAPONYA'DA
Ordu'da temeli atılan ve Ordu ile Giresun illerine hizmet verecek Türkiye'nin ilk deniz havalimanının tek benzeri Japonya'da. Japonya'nın Osaka Körfezi'nin 5 kilometre açığındaki havaalanı 1994'te inşa edildi. Araba, tren ve vapurla ulaşılabilen havalimanı dünyanın deniz üzerine yapılan ilk havaalanı unvanını taşıyor. Ancak küresel ısınma nedeniyle adanın sular altında kalmasından korkuluyor.

Havaalanı için daha önce Ordulular " Ordu", Giresunlular da " Giresun" ismini isteyince, Ulaştırma Bakanlığı ortak isim olarak, iki kentin ilk hecelerinden oluşturulan "OR-Gİ" ismini benimsedi. Ancak bakanlığın bulduğu ismin İngilizce'de "toplu seks" anlamına gelen "orgy" ile benzerliği ortaya çıkınca sıkıntı başladı. Bunun üzerine havaalanının adı, geçen yıldan itibaren resmi yazılarda " Ordu-Giresun Havaalanı" olarak kullanılmaya başladı.

Ordu'nun Gülyalı ve Giresun'un Piraziz ilçeleri arasında deniz doldurularak yapılacak havaalanının işaatına ilişkin bazı rakamlar şöyle:
- Tamamlandığında Türkiye'nin 52. havaaalanı olacak.
- Havaalanının yapımı boyunca yılda ortalama 500 kişi istihdam edilecek.
- Ağırlığı 2-8 ton arasındaki kayalarla deniz doldurulacak, ardından 7 bin 435 metre uzunluğunda, ortalama 5.5 metre yüksekliğinde koruyucu mendirek inşa edilecek.
- Havaalanını Karadeniz'in dalgalarından koruyacak mendirek için 8.5 milyon ton taş kullanılacak.
- Mendireğin içinde kazanılacak 1 milyon 770 bin metrekarelik alana pist yapılacak.
- Pist inşaatı için deniz 19 milyon 850 bin ton taşla doldurulacak. Denize 190 adet, bin 300 ton çelik boru kazıklar çakılacak.
- Yolcu kapasitesi hedefi 2 milyon kişi.
- Maliyet yaklaşık 144 milyon lirayı bulacak.

 

Ebuzer isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 07-24-2011, 16:59   #2
Kullanıcı Adı
Tarantula_
Standart
Diğer iktidarların sadece sözde bıraktığını Ak Parti iktidarı gerçekleştiriyor, Allah razı olsun...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-24-2011, 19:27   #3
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart Türkiye’nin ilk deniz havalimanı
1970 yılında kurulması vaat edilen Ordu-Giresun Havaalanı’nın temeli, 41 yıl sonra, Türkiye’nin denize kurulacak ilk havaalanı olacak şekilde Ulaştırma Bakanı ve İçişleri Bakanı tarafından atıldı.

Türkiye’nin ilk, dünyanın ikinci denize kurulu havaalanı olacak Ordu - Giresun (OR-Gİ) Havaalanı’nın temeli, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve İçişleri Bakanı İdris Nami Şahin’in katılımıyla atıldı.

2014 yılında bitmesi plananlanan havaalanının temel atma töreninde konuşan Şahin, Ankara’dan Ordu’ya 2014 yılı için gidiş-dönüş uçak bileti bulunduğunu, ancak havaalanının erken bitecek olması nedeniyle bu biletlerin tarihini öne çekeceğini belirtti. OR-Gİ Havaalanı için “havalı bir havaalanımız oldu” diye espri yapan Şahin, deniz üzerine kurulan bu tesisle havayolunun bir anlamda su yoluna dönüşeceğini de kaydetti.

OR-Gİ Havaalanı’nın, Ordu ve Giresun’u bir araya getirdiği gibi iki ilin var olan kardeşliğini daha da pekiştiren, güçlendiren bir görev üstlendiğini anlatan Şahin “Yarınlara olan inancımız sonsuz, geçmişe olan saygımız ve ilgimiz yine sonsuz. Geçmişten güç alıyoruz. Geleceğe umutla, heyecanla ve güçlü bir şekilde yürüyoruz. Bu topraklara aşkımız var” ifadelerini kullandı.

“528” esprisi
Ulaştırma Bakanı Yıldırım da, temel atma törenine Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılmasının planlandığını, ancak gündem yoğunluğu nedeniyle katılamadığını bildirdi. 1970’te bölgeye bir havalanı yapılacağının vaat edildiğini, aradan geçen 41 yılda 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan ve 30 bakan değiştiğini dile getiren Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü:“Bugün temeli atıyoruz. İnşallah kısa sürede de tamamlayacağız. Bu havaalanı altyapı inşaatı için yüklenicilere bir teklifim var. 528 iş gününde bu havaalanının altyapısı bitecek. 528, ilk iki rakamı Ordu’nun, son iki rakamı Giresun’un plakası. Bu havaalanı da 528 Ordu-Giresun Havaalanı’dır. Adı da böyledir, hayırlı uğurlu olsun,”

Yüklenici firmaları “41 yıllık özlemi bir an önce gidermeye” davet eden ve İçişleri Bakanı Şahin ile yüklenici firma temsilcilerini kürsüye çağıran Yıldırım, temsilcilerden işin 528 iş gününde tamamlanması yönünde söz aldı. Konuşmaların ardından kamyonların denize kum boşaltmasıyla da dolgu çalışmaları başlamış oldu.

Tek benzeri Japonya’da
Ordu’da temeli atılan ve Ordu ile Giresun illerine hizmet verecek Türkiye’nin ilk deniz havalimanının tek benzeri Japonya’da. Japonya’nın Osaka Körfezi’nin 5 kilometre açığındaki havaalanı 1994’te inşa edildi. Araba, tren ve vapurla ulaşılabilen havalimanı dünyanın deniz üzerine yapılan ilk havaalanı unvanını taşıyor. Ancak küresel ısınma nedeniyle adanın sular altında kalmasından korkuluyor.

Adı bir yıldır dert
Havaalanı için daha önce Ordulular “Ordu”, Giresunlular da “Giresun” ismini isteyince, Ulaştırma Bakanlığı ortak isim olarak, iki kentin ilk hecelerinden oluşturulan “OR-Gİ” ismini benimsedi. Ancak bakanlığın bulduğu ismin İngilizce’de “toplu seks” anlamına gelen “orgy” ile benzerliği ortaya çıkınca sıkıntı başladı. Bunun üzerine havaalanının adı, geçen yıldan itibaren resmi yazılarda “Ordu-Giresun Havaalanı” olarak kullanılmaya başladı.

41
İlk kez 1970’te vaat edilen Ordu-Giresun Havaalanı projesi, 41 yılda 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan ve 30 bakan eskitti.

Sayılarla OR-Gİ
Ordu’nun Gülyalı ve Giresun’un Piraziz ilçeleri arasında deniz doldurularak yapılacak havaalanının işaatına ilişkin bazı rakamlar şöyle:
- Tamamlandığında Türkiye’nin 52. havaaalanı olacak.
- Havaalanının yapımı boyunca yılda ortalama 500 kişi istihdam edilecek.
- Ağırlığı 2-8 ton arasındaki kayalarla deniz doldurulacak, ardından 7 bin 435 metre uzunluğunda, ortalama 5.5 metre yüksekliğinde koruyucu mendirek inşa edilecek.
- Havaalanını Karadeniz’in dalgalarından koruyacak mendirek için 8.5 milyon ton taş kullanılacak.
- Mendireğin içinde kazanılacak 1 milyon 770 bin metrekarelik alana pist yapılacak.
- Pist inşaatı için deniz 19 milyon 850 bin ton taşla doldurulacak. Denize 190 adet, bin 300 ton çelik boru kazıklar çakılacak.
- Yolcu kapasitesi hedefi 2 milyon kişi.
- Maliyet yaklaşık 144 milyon lirayı bulacak.


(Milliyet)

Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi