AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 08-07-2011, 23:38   #1
Kullanıcı Adı
onurcan
Standart İstanbul-Mekke arası 24 saat!
İngilizler’in 1. Dünya Savaşı’nda tahrip ettiği İstanbul-Mekke arasındaki Hicaz demiryolu, 100 yıl sonra yeniden start alıyor. İstanbul’dan hareket eden hızlı tren 4 ülkeyi geçip Mekke’ye ulaşacak.



İstanbul-Mekke arasındaki Hicaz demiryolu projesi, 100 yıl sonra yeniden start alıyor.
İngilizler’in 1. Dünya Savaşı’nda tahrip ettiği İstanbul-Mekke arasındaki Hicaz demiryolu projesi, 100 yıl sonra yeniden start alıyor. 2 bin 241 km uzunluğundaki proje kapsamında, İstanbul’dan hareket eden hızlı tren 4 ülkeyi geçip Mekke’ye ulaşacak.

Türkiye son yılların en büyük demir yolu projesine yeniden start vermeye hazırlanıyor. İstanbul-Hicaz Demiryolu 100 yıllık aradan sonra tekrar yapılıyor. 1 Eylül 1900 tarihinde ilk temeli atılan ve 1904 yılından itibaren aşama aşama hizmete giren İstanbul-Mekke hattı yeniden canlandırılacak. Abdülhamid Han’ın en önemli projelerinden biri olan hattın yeniden devreye girmesiyle İstanbul Mekke arası hızlı trenle 24 saate inecek. Yılda iki milyon yolcunun taşınacağı hızlı demir yolu şebekesi Kızıldeniz kıyısındaki Cidde’yi de kapsayacak.

4 ülkede çalışma sürüyor

Dört ülkeyi kapsayan projenin Ürdün ve Suriye ayakları Arabistan demiryolu ağına entegre edilecek. Suudi Arabistan hükümeti de İstanbul Mekke Hızlı Demiryolu Projesi’ne büyük önem veriyor. Proje sayesinde bölge ülkeleri arasındaki ticaret hacminin daha da artacağını belirten yetkililer, Edirne’den kesintisiz Medine’ye ulaşabilecek. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman Mimar ve Mühendis Dergisi’ne yaptığı açıklamada proje kapsamında yürütülen rehabilitasyon çalışmasının sürdüğünü belirterek, Ürdün, Suriye ve Suudi Arabistan’da da aynı projeyle ilgili benzer çalışmaların yapıldığını kaydetti.

Avrupa’ya da uzayacak

Projeye hızlı tren istasyonlarıyla başlayan Türkiye, Hicaz Demiryolu’nun tekrar canlandırılması için öncelikle İstanbul-Ankara-Konya yüksek hızlı demiryolu hattı inşaatını tamamlama aşamasına getirdi. Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı hizmete alındı. Konya-Karaman-Adana sınır rehabilitasyon projesi sürüyor. Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan’da da benzer çalışmalar var. 2015’e kadar projeler tamamlanacak. Sistem, Marmaray ve İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi de tamamlandığında Avrupa ulaştırma ağı içerisine dahil edilecek.
moralhaber

 

onurcan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 08-07-2011, 23:38   #2
Kullanıcı Adı
onurcan
Standart
İşte Ak parti farkı....
onurcan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-07-2011, 23:55   #3
Kullanıcı Adı
Hüdaverdi
Standart
Gerçi uçak varken demir yolu kullanılır mı bilinmez ama iyi olmuş yine de.
Ankaradan İran'a giden otobüsler dolu gidiyorsa,uçakta yer bulamayan demir yolunu tercih eder.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-07-2011, 23:57   #4
Kullanıcı Adı
ak sevda
Standart
demir yolu daha harika olur
ak sevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi