02-21-2010, 22:40 | #1 |
İDAM CEZASI KUR'AN'DA FARZ KILINIYOR !
İdam cezası insani mi ? İdam cezası adil mi ? Uzun süre tüm batı ülkeleri ile birlikte bizde de idam cezası konusu tartışıldı. Sonunda AB’ye uyum süreci bakımından bu ceza bir çok batı ülkesi ile birlikte ülkemizde de kaldırıldı. Batının devi, dünyanın kabadayısı ABD hariç. Şimdi en kritik soruyu soralım: - İyi mi oldu ? Samimiyetle cevap vermek gerektiğinde, gerçekten inanarak iyi oldu diyenler az çıkacaktır. Cinayetler, her türlü sapıklıklar ve bunların sonucunda insanların başka insanlara fiziki olarak zarar vermesi olayları çoğaldı. Hele Mardin’deki son katliam olayı. Bir takım insanların kendi akrabalarından 44 insanı katletmesi. İnsanların bu kadar vahşileşmesi, bu ceza söz konusu olsaydı aynen gerçekleşebilir miydi. Bir çok cana kıyacaksın. Sonunda sen sağ kalacaksın. Yukarıda iki soru sormuştuk. İdam cezası insani mi, adil mi ? İnsani olup olmaması tartışılabilir. Ama adil olduğu kesin. Ceza adaleti gerçekleştirmek ile ilgili olduğuna göre, cezanın verilmesi sonucunda adalet yerine gelecekse, idam cezası adildir. Her şeyi örneksiz olarak yoktan yaratan, tasarlayan Yüce Yaratıcı’mız Kur’an’da idam cezasını gerekli görüyor, farz kılıyor. Kur’an bu tür cezayı ‘’ Kısas ‘’ kelimesi ile ifade ediyor. Kısas; bir insana zarar verenin aynı şekilde zarara uğratılması anlamında bir kelime. İşte konuya ilişkin Kur’an hükümleri: - özetle – *** Haksız yere bilerek öldürene ölüm ( 17/33 ) *** Kısas size farz kılındı. Öldürmeye öldürme, özgüre özgür, köleye köle, dişiye dişi ( 2/178 ) *** Cana can, göze göz, buruna burun ( 5/45 – 18/74 ) *** Kısasta sizin için hayat vardır. ( 2/179 ) Gelelim şimdi kısasta affetmek konusuna. Merhamet ve bağışlama duygusu en ileride olan, cezalandırmaktan ziyade affetmeye daha yakın olan Rabbimiz, bu konuda da affetmeyi bağışlamayı hemen ön plana çıkarıyor: Fakat, can karşılığı can alma hakkından vazgeçmeyi, yani bağışlama hakkını kime veriyor ‘’ Zarar görene ‘’ ‘’ Yakını öldürülen kişi, bir diyet ( tazminat ) karşılığı cinayeti işleyeni affedebiliyor. ‘’ ( 2/178 ) ‘’ Kim bu hakkını ( kısas ) sadakasına sayarsa ( affederse ) ona kefaret olur. ‘’ ( günahlarına karşılık ) ( 5%45 ) Yani bağışlama hakkı yalnızca zarar görene veriliyor. Böyle olunca kişilerdeki adalet duygusu yerine geliyor. Kısas hakkının zarar görenin elinden alınması, adalet duygusunu tahrip ediyor ve insanları sonsuz elem duyguları ile baş başa bırakıyor. Şehit yakınlarının rencide olan adalet duygularını, haksızlığa uğramışlık duygusunu başka türlü nasıl giderebiliriz. Bir kişi benim yakınımın canını alacak, toplumun kuralları onun canını bağışlayacak. Bu adil mi? Son söz yine gerçek adalet sahibinin: ‘’ Kısasta aşırı gitmeyin ‘’ (17/33 )
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
ceza, idam |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|