01-07-2012, 14:07 | #1 |
Yerli Malı Kullanımı
Ülkemizde yerli malı kullanımın az olmasının sebeplerini tartışıyoruz yalnız bu sefer klasik bir tartışma olmaması için ben bu tartışmayı çeşitli konu başlıkları ile yönlendirmek istiyorum :
Topluma yerli malı kullanımı bilinci ve önemi yeterince aktarılıyormu ? Ülkemizde yerli malı kullanımının az olması yerli üretimin kalitesizliği ile doğru orantılımı ? Ülkemizde yerli malı kullanımın düşük olması yerli firmaların kalite standartlarının artırmamasına bir sebepmidir ? Ülkemizdeki büyük ve yaygın AVM'lerin ( Alış veriş merkezleri ) yabancı şirketlere ait olması yerli üretim ürünlerin raflarda yeterince tüketilmemesi anlamınamı geliyor ? Ülkemizde yabancı şirketlere gereğinden fazla önem verilip vede yerli üretimde yapılabileceği alanlara kolaylık sağlanıp pazar mı sağlanıyor .
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
02-10-2012, 19:16 | #2 |
Vardıda uygunduda halk mı almadı...
|
|
02-11-2012, 03:31 | #3 |
yerli olsa ne olucak yabancı olsa ne olucak neticede her ikisindede sermayenin mulkun bir sahibi var ve içerisinde asgari ucretle çalışanlar.
|
|
02-11-2012, 09:21 | #4 |
Satın alınan ürünün yerlisi, yabancısı önemli değil. Salgılattığı hormonlar önemlidir. Pazarlama özellikle son dönem bunun üzerine yoğunlaşmıştır.
Çoğu soruda olduğu gibi burada da cevap için psikoloji ve sosyolojiye başvurmak lazım. Konu, burada anlatılmayacak kadar detaylı ve uzun bir süreçtir. Bilgi anlamında tatmin olmak istiyorsanız, Philip kotler - A'dan Z'ye pazarlama ve Martin lindstorm - buy-ology kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. Bu iş sadece gümrük, fiyat aralıkları, kalite gibi unsurlardan sebeplenmiyor, Unilewer'i bir inceleyin veya P&G yi. Yeterli incelemeyi yaparsanız olaya çok farklı bir açıdan bakarsınız. |
|
Konuyu Toplam 4 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 4 Misafir) | |
|
|