AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 04-22-2009, 18:54   #1
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart Marmaray'da son kaynak da yapıldı

Asya ile Avrupa'yı denizin 40 metre altından birbirine bağlayacak Marmaray projesi sona yaklaşıyor. Toplam 11 tüple oluşturulan dev tünel iki kıtayı birleştirdi.

Artık Avrupa Yakası'na deniz altından çıkışı sağlayacak sonuncu tüpün su sızdırmaz çelik eklemleri kesiliyor. Türk ve Japon mühendislerin heyecanına Zaman da şahitlik etti. Şimdi geçit kenarları için planlanan yürüme yolları yapılıyor.

Dünyadaki sayılı deniz altı tüp geçiş projelerinden olan Marmaray'da deniz seviyesinden 60 metre altında bambaşka bir dünya var. Kesim ve kaynak işlerinin yapıldığı tüp tünelde, rayların ve elektromekanik işlerin ön hazırlığı ve son ölçümleri sürüyor. 11 ayrı tüpün betonlama tekniği ile birbirine eklenmesi işleminin yüzde 80'i bitmiş durumda. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, projenin Anadolu yakası kısmının büyük bölümü sonuçlandırıldı. Ancak Avrupa yakasında arkeolojik buluntular sebebi ile çalışmalar yavaş ilerliyor. Tüp geçitlerin iç dizaynı tamamlanmak üzere. Tüplerin üzeri de gemi çapalarından ve muhtemel kazalardan korunmak için taşlar ve mermer parçaları ile korumaya alındı. Bu çalışma Japon Kanyu gemisi tarafından yürütülüyor. Uzun ve çapraz kolları ile Boğaz'dan geçerken herkesin dikkatini çeken Kanyu gemisi ile tüplerin üzeri önce ince-kalın taş ardından da mermer taş katmanı ile 10 metre yüksekliğinde korumaya alındı. Deniz tabanında akıntı sıfıra yakın olduğu için taşların dağılma ihtimali bulunmuyor.
Asrın projesi olarak nitelenen Marmaray'ın Türk mühendisleri, gelecek için oldukça iddialı. Bir yıldır bu projede çalışan Türk mühendislerden Sercan Öztürk, "Beyin olarak kimseden geri değiliz. Japonların avantajı teknoloji ve finansman." diyor. Harita mühendisi olarak çalışan ve tüp geçitlere döşenecek raylar için kesitler hazırlayan Tayfun Karakaya da Türkiye'nin kendi kendine yeteceği kanaatinde. Ancak iş disiplini ve iş güvenliği konusunda Japonlardan öğrenilecek teknik ve modeller olduğunun altını çiziyor. Marmaray ile Avrupa yakasındaki Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçeleri 76 kilometrelik banliyö demiryolu sistemiyle birbirine bağlanacak. İstanbul-Ankara arasındaki hızlı tren de aynı güzergahı kullanacak. Tüp geçiş, kıtaların altında 1387 metreyi birleştiriyor. Bu çizgi üzerinde 3 yer altı 36 yer üstü olmak üzere 39 istasyon bulunacak. Proje, İstanbul'un kentsel yaşantısını sağlıklı olarak sürdürebilmesini amaçlıyor. İstanbullulara kolay bir ulaşım imkânı sunacak Marmaray, kentin doğal tarihî özelliklerinin korunabilmesi için yüksek kapasiteli elektrik enerjisi kullanarak çevreyi kirletmeyen bir proje olarak biliniyor.
Acil odada 10 gün yaşamak mümkün
Batırma tünellerin ilk acil durum odası Marmaray projesi çerçevesinde tasarlandı. Bu oda, tüp geçitteki muhtemel su baskınında özel donanımlı ve basınca dayanıklı kapının kapatılması ile özerk bir yapıya dönüşüyor. Odada dünya ile irtibatsız 10 gün yaşamak mümkün. İçersinde peksimet bisküvilerinden içecek suyuna, el fenerlerinden, yangın tüpüne, ilk yardım çantasından, dinamolu-şarjlı el lambalarına, tuvaletinden havalandırmasına kadar insan yaşamı için gerekli olan her şey hazır bulunduruluyor.
İş güvenliği ön planda
Tuzla tersanelerinde kardeşi ile birlikte kaynakçı olarak çalıştıktan sonra Marmaray projesinde görev alan Halim Yakut, çalışma ortamının son derece güvenli olduğunu söylüyor: "Hiç iş güvenliğinin olmadığı yerden iş güvenliğinin had safhada olduğu yere gelmek kaderin bir cilvesi olsa gerek." Her sabah işbaşı eğitimi aldıklarını aktaran Yakut, Tuzla tersanelerindeki arkadaşlarının buradaki ortamı duyunca şaşırdığını ifade ediyor. Kalıpçı Selahattin Takı da Marmaray gibi göz öznünde olan bir projede çalıştığının bilincinde olduğunu kaydediyor.

(Zaman)

 

Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi