10-26-2008, 16:37 | #1 |
..::Tasavvuftan Damlalar::..
Tasvvuf ehli alim ve evliyalarımızdan beğendiğiniz beyit ve sözleri burada paylaşabilirsiniz..
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
10-26-2008, 16:37 | #2 |
Tasavvuf, Hakk’ın, seni senden öldürmesi ve seni kendisiyle diriltmesidir.
Cüneyd-i Bağdadi Sen insana ulaşmadan ALLAH’ı nasıl arıyorsun?. Muhammed İkbal ALLAH'ım! İnsanlar seni verdiğin nimetler yüzünden severler; bense seni verdiğin belalar yüzünden severim. Hallac-ı Mansur Aşka delilik diyen insan, hayatın sırrına ebediyen bigane kalsın. Muhammed İkbal Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım, başım göğe değerdi. İmam-ı Azam Bir gün nefsime dedim: gel seninle RABBİMe gidelim. gelmedi. Ben de tek başına yürüdüm, gittim. Beyazıd-ı Bestâmi ALLAH'ı bilenler ise, ruhun beynin özü ve hakikatı olan Hak' tan geldiğini müşahade ettiler.. Ahmed Hulûsi ALLAH sizin kalıbınıza ve suretinize değil, kalbinizin temizliğine bakar. Hz. Muhammed (s.a.v) Bir insanda görülen ameller ve takvadan başka, bir de onun cevher gibi güzel olan gizli amel ve takvası vardır. Bakış gücü olmayanların nazarları, görünen amellerdir. Halbuki biz onlara bakmıyoruz. Biz insanın içine, içindeki sırra bakıyoruz... Şeyh Hariri Bir kimse kendi hakikatine arif olursa, hiçbir itikat ile kayıtlı olmaz. Muhiddin Arabi Bütün maşuktur, aşık perdedir. Diri maşuktur, aşık ölüdür. Mevlâna Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder. Gazâli Eğer bir müminin kalbini kırarsan Hakk’a eylediğin secde değildir. Yunus Emre Ey birader, sen ancak bir düşünceden ve fikirden ibaretsin. Üst tarafın kemik ve A’sab sinir ve adalât (kas) ve elyaftan (insan ve hayvanda adaleleri meydana getiren ince lifler) ibarettir. Mevlâna Hakikât yolu, aranmakla bulunmaz. Ama Bulanlar ancak arayanlardır. Beyazıd-ı Bestâmi Hakikatte Arş ve Beytullâh, ALLAH'ı bilen arifin kalbidir. Muhyiddin Arabi Hakk'ın Rahmeti bizim günahlarımızdan büyüktür. Muhiddin Arabi Her kişinin iki resülü vardır. Biri zahir, diğeri batın. Zahir dildir, Batın gönüldür. Dil Muhammed’e, gönül Cebrail’e benzer. Hacı Bektaş Veli Her şey maşuktur , aşık bir perdedir. Yaşayan maşuktur , aşık bir ölüdür. Mevlâna İnd-i Sânî'de, bütün mahlûk TEK bir NOKTADIR; Kâinâtın cümlesi bu, NOKTA da bir NÜKTEDİR!.. Ken'ân Rifâî İstesem sırf fatiha suresinin tefsiriyle yetmiş beygiri yüklerim. Hz. Ali Kendimi arıyorum, gören varmı? Erzurumlu İbrahim Hakkı Kerem, dünyayı ona muhtac olana vermen ve kendisine muhtac olduğun ALLAH’a yönelmendir.. Ebu Hafs Kimde sevgi varsa, ALLAH'ın varlığı ondadır. Mevlâna Kimi aşık görürsen, onu maşuk bil. Zira o aşka nisbetle hem aşıktır, hem de maşuktur. Mevlâna Kur'an insanlara pek çok şeyi sembollerle anlatırken; tasavvuf ise baştan sona, serâpa sembol ve mecazdır. Ahmed Hulûsi Maddi hayata meyledenler için hayat deniz suyu içmeye benzer, içtikçe susarlar, susadıkça içerler. Muhiddin Arabi Musibetin sevabına talip olmaklığın, musibeti çekmekte iken de varsa, zahidsin. Hz.Muhammed (s.a.v) Nazar ve nefes az kaldı kaderi geçecekti. Nefes ve nazardan ALLAH’a sığının. Hz.Muhammed (s.a.v) Nokta, tüm çizgilerin esasıdır. Hallac-ı Mansur Okunacak en büyük kitap insandır.. Pir Haci Bektasi Veli Ölüm, yaradılmışın Yaradan’a kavuşmasıdır,Şeb-i arus’dur. Mevlâna Sevgin yoksa, dost arama. Sâdi Algılanan varlığın, Hakkın vücudu olduğunu müşahade, vahdet-i vücud’dur. Ahmed Hulûsi Tasavvuf zamanı en uygun bir şekilde değerlendirmekten ibarettir. Ebu Siad-i Ebu'l Hayr Tasavvuf, ALLAH ile olan muamelenin saflığıdır. Bunun aslı da dünyadan yüz çevirmedir. Cüneyd-i Bağdadi Tasavvuf, bila-alaka (hiçbir bağ olmadan) tamamiyle ALLAH ile olmandır. Cüneyd-i Bağdadi Vücudun, ilmi ilahide, ilimden ibaret olduğunu müşahade, vahdet-i şuhud’dur. Ahmed Hulûsi |
|
11-17-2008, 01:59 | #3 |
Bu Dünya Yaptıklarımızın Yankılanıp Yine Bize Döneceği Bir Dağdır......
(hz.Mevlana) |
|
01-20-2009, 22:42 | #4 |
Her şey maşuktur , aşık bir perdedir. Yaşayan maşuktur , aşık bir ölüdür.
Mevlâna Kimi aşık görürsen, onu maşuk bil. Zira o aşka nisbetle hem aşıktır, hem de maşuktur. Mevlâna Ölüm, yaradılmışın Yaradana kavuşmasıdır,Şeb-i arusdur. Mevlâna Tasavvuf, ile olan muamelenin saflıgıdır. Bunun aslı da dünyadan yüz çevirmedir. Cüneyd-i Bagdadi Tasavvuf zamanı en uygun bir şekilde değ erlendirmekten ibarettir. Ebu Siad-i Ebu'l Hayr --Tasavuf lem’ayı envar-ı mutlaktan uyarmaktır Tasavvuf ateş-i aşk ile suzan olmağa derler Tasavvuf, gönülde mutlak nurlardan bir ışık yakarak, aşk ateşiyle yanıp tutuşmaktır-- İlahi aşk ile hemhâl olan Mevlana Hazretlerine bir gün sorarlar: “Ey can güneşi! Aşk nedir?” Cevap pek kısa olur: “Ben ol da bil” Ebu Bekir Kettânî -kuddîse sirruh- şöyle buyurmuşlardır: "Tasavvuf, tamamiyle ahlâktan ibaret olup ahlâkça üstün olan tasavvuf itibariyle de üstündür." -------------------------------------------------------------------------------- MA'RÛF EL-KERHî: "Tasavvuf, gerçekleri almak, mahlûkatın elinde olan şeylere gönül bağlamamaktır. Gerçekleri almak, hak ve hakikat olmayan, yani doğru olmayan her şeyi bırakıp, ancak ilahî hakikatleri edinmeye çalışmaktır. "Tasavvuf, eşyanın hakikatine bakıp, halkın bildiğini terketmektir." Eşyanın hakikatine bakmak, mahiyetini tetkik etmek, sebeb-i hilkatini düşünmek, neye yaradığını araştırmak, nasıl istifade edileceğini öğrenmek demektir. Zira halk, yalnız görülen evsaftan bazılarını görür geçer; ârif tetkik ile mükelleftir. EBÛ'L-HÜSEYİN EN-NURİ: "Tasavvuf ne şekil, ne de ilimdir; o sadece güzel ahlaktan ibarettir. Eğer şekil olsaydı, mücahede ile hasıl olurdu, ilim olsaydı öğrenmekle meydana gelirdi. Bu sebebten şekil ve ilim maksadı hasıl etmez. Tasavvuf, Hakk'ın ahlakıyla mütehallî olmaktır." "Biz dahi alırdık, otuza kırka" Tasavvuf, şekil, kılık, kıyafet ve merasim değildir. Sadece ahlaktır ki: "'ın ahlakı ve Resülüllah'ın ahlakı ile ahlaklanınız" hadis-i şerifi mantûkunca 'ın ve resûlünün sıfatları ile ittisâfâ çalışmaktır. AMR BİN OSMAN EL-MEKKî: "Tasavvuf, zamanın en uygun vaktinde, kulun her an Hak ile meşgul olmasıdır". Uyku ve hacatın kazası gibi zamanlar haricinde, kalbin her an Hak ile meşgul olmasını da tasavvufun tarifi içine almıştır ki, bu da bir zikirdir. ----------------------------------------------------------------------------------- "Tasavvuf; bin kere kovulsan bile, Sevgilinin kapısında diz çökmektir." Ebu Ali Ruzbari "Tasavvuf, Hakk’ın, seni senden öldürmesi ve seni kendisiyle diriltmesidir." Cüneyd-i Bağdadi |
|
01-20-2009, 23:18 | #5 |
BElirsizleştikçe beliren köreldikçe görülen yaşandıkça tecrübe edilen meşrebin , nahif kulpları olan manaların tutulduğu hakikate ermenin bir yolu tasavvuf ehlinin yine yaşayanlarla anlaşılacağı bu paylaşım için teşekkürler efendim.........
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|