08-12-2011, 19:10 | #11 |
bizim rahmetli abdüssamed hoca yaşasaydı, giderdim teraviye....
ne zaman başlayıp bittiğini anlamıyorduk |
|
08-12-2011, 19:11 | #12 |
Furkancım namazdan haz alma konusu tartışmaya açıktır...dediğin şekilde kıldıran imamlar aynı şeyi vakit namazlarındada yapıyorlar...o zaman vakit namazı bana haz vermiyor deyip cemaati terkedip evde mi kılacağız..
Bu durumda peygamberimizin bir diğer hadisinden yola çıkıp Ramazanda biraz daha fazla sevap kanmak adına arka mahalledeki camiyi tercih edebiliriz |
|
08-12-2011, 19:17 | #13 |
teravih rahatlama manasına geliyor...
rahatlama... ama bakıyorsun cemaatle kılınan teravih adamı yoruyor bizim camiilerdeki kılınış şekliyle... peygamberimiz teravih namazın ortasında durur dinlenirmiş... hz.ömer döneminde cemaatle kılınan teravihte ortasında dururlur dinlenilir hurma yenirmiş zemzem içilirmiş... şimdi ter atıp çıkıyorsun kimisi sarımsak soğan yeyip geliyor adam canından beziyor... |
|
08-12-2011, 19:21 | #14 | |
Alıntı:
Aynen katılıyorum.. Nereye gittiğini tam anlamı ile bilmeyenler var. Konu OTTOMAN tarafından (08-13-2011 Saat 06:19 ) değiştirilmiştir.. |
||
08-12-2011, 19:29 | #15 |
yok abla imamlardaki bu haleti ruhiye ramazana has bir durum.
bir an önce bitsede gitsek sendromu. küçükken bendede vardı biliyorum . |
|
08-12-2011, 19:34 | #16 |
Yavuz kardeşim hızlı kılınması konusunda haklı olabilirsin ama bunu topluluk olarak düşünürsekte bir değil bin fikir çıkar..
Zaten zorla bir araya gelen cemaati bıktırmamak için imamların acele ettiği bir gerçek..şu varki sizin hızlı kıldırıyor şikayetinizden çok "amma yavaş kıldırıyorsunuz hocam çok uzadı" diyen büyük bir kesim var... Hz Ömer zamanındaki teraviye bakarsak her rekatta bir sayfa okuyup Ramazan boyunca bir hatim yapıyuorlardı...şimdi bu şekildeki teravilere iştirak malesef çok az...belli camilerde bu şekilde namaz kılınıyor...onu bilerek o camiye giden kişi sayısı orucun 15'inden sonra düşüyor... Bence teraviyi kılmamak için değil daha güzel nasıl kılabiliriz, haz alamk için neler yapabiliriz diye konuşmamaız gerekir Furkancım biran önce bitsede gitsek sendromu imamdan çok gelenler tarafından dillendirilir sen dediğim gibi yavaş kıldıran bir cami bulmaya bak...analizlerime göre 3 camiden biri yavaş kıldırıyor |
|
08-12-2011, 19:40 | #17 |
ben güngörende oturmama rağmen eğer gidersem teravih namazımı ataköyde kılıyorum...
ora biraz sosyete muhitine kaçıyor cami ve imamı müthiş ama cemaat pek olmuyor en azından bizim ilçedeki camiiler gibi dolu olmuyor... serin bir şekilde tam dozunda kıldıran bir imam eşliğinde tıkış tıkış olmadan kılıyoruz namazımızı... ve yemin ederim o kıldığım teravihin hazzı anlatılmaz manası gibi rahatlatıyor bedenen ve manen... ama bide gidiyorsun bazı camilere apaçi dansımı yapıyorsun namazmı kılıyorsun belli değil ilginç durumlar olaylar olaylar... |
|
08-13-2011, 04:35 | #18 |
Benimde demek istediğim bir nebze budur işte..
|
|
08-13-2011, 05:55 | #19 |
Hz.Ömer (r.a) kendisi cemaatle kıldırmıştır eğer Peygamber yapmamış olupta kendi kafalarına kılıp bidat işleyenleri görseydi vay hallerine Hz.Ömer bu
Ayrıca Hz.Osman,Hz.Ali (r.a)'da cemaatle kıldırmıştır.. Peygamberin (s.a.v) 2 gece de olsa cemaatle kıldırdığı sabitken bidat olması mümkün değildir.. Meselen'in özü şu Peygamberimiz (s.a.v) farz kılınmasın dan endişe ederek cemaatle kılarken sonra dan bunu terk etmiştir.. Peygamberimiz (s.a.v) vefat ettikten sonra da farz kılınması gibi bir şey söz konusu olmadığı için Hz.Ömer (r.a.) cemaatle kıldırmaya başlamıştır.. |
|
08-13-2011, 06:03 | #20 |
Sünnet namaz olduğu için yalnız kılınmasının daha uygun olduğunu, her namazda olması gerektiği gibi yaşayarak kılınması gerektiğini ve rekat sayısından çok konsantrasyonun önemli olduğunu düşünüyorum.
Vakit namazlara yeterince önem vermedikleri halde teravih ve bayram namazlarını aksatmamaya çalışanların da sıralamada hata yaptıklarını düşünüyorum. |
|
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|