AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



 
Seçenekler
 
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 06-24-2012, 20:54   #1
Kullanıcı Adı
onurcan
Standart Türk jetinin son 56 dakikası


Suriye'nin düşürdüğü Türk savaş uçağının düşmeden önceki rotası, hava sahası ihlali ve devamında yaşananların detaylarına ulaşıldı.


Suriye tarafından düşürülen F4 tipi keşif uçağının son 56 dakikasına ilişkin detaylara ulaşıldı.

Bölgedeki Türk radar üssünün kayıtlarına göre, sınır ihlali sırasında uçak Türk radar üssü tarafından uyarıldı ve 5 dakikalık ihlal hemen sona erdirildi.

Uçak bu süreçten tam 11 dakika sonra uluslararası karasularında vuruldu.

Bölgedeki Türk radar üssünün kayıtları ve düşen uçak ile yapılan görüşmelere göre, keşif uçağı saat 11:06'da Kıbrıs ile Hatay arasındaydı ve yaklaşık 21 bin ‘feet'te Hatay istikametine doğru seyir halindeydi.

Uçuşun amacı bölgedeki Türk radar sistemini test etmekti ve bu nedenle Hatay’a yaklaştıkça irtifasını azaltmaya başladı.

11:14'te 8600 ‘feet’e kadar alçalan uçak, 9 dakika sonra Hatay üzerine vardığında 7500 ‘feet'e kadar alçalmıştı.

F4 keşif uçağı 11:23'ten itibaren Hatay üzerinde rotasını değiştirdi ve Akdeniz'e doğru irtifasını düşürerek ilerlemeye devam etti.

Saatler 11:37'yi gösterdiğinde Türk uçağı artık 2 bin feete kadar inmişti fakat test işlemleri için alçalmaya devam etti.

Saat 11:42'de 200 ‘feet’ seviyesine kadar inen keşif uçağı, Suriye hava sahasının sınırına ulaştı ve sınır ihlali tam da bu anda başladı.

Yaklaşık 5 dakika boyunca Suriye hava sahası içinde uçan Türk keşif uçağı, bölgedeki Türk radar üssü tarafından uyarıldı; sınır ihlali yaptığı ve derhal rotasını değiştirmesi gerektiği söylendi.

F4, bu ihtar üzerine saat 11:47'de Suriye hava sahasını terk ederek Hatay istikametinde uçuşa devam etti ve bu sırada iritifasını 3000 bin feete kadar çıkarmıştı.

Ne 5 dakikalık ihlal sürecinde ne de sonrasında Suriye askeri makamlarından hiçbir uyarı ve ihtar gelmedi.

F4 pilotları radar testine devam etmek için istikametlerini bir kez daha Akdeniz’e çevirdiler. Saatler 11:50'yi gösterdiğinde pilotlar yeni bir sınır ihlali yaşanmaması için bölgedeki Türk radar üssünden rota konusunda bilgilendirme istediler ve gelen koordinarlar doğrultusunda uçuşa devam ettiler.

Türk F4 keşif ve eğitim uçağı Suriye hava sahasına yaptığı 5 dakikalık ihladen tam 11 dakika sonra vuruldu.

Vurulma anında Türkiye’deki merkezden aldığı koordinatlar doğrultusunda uluslararası hava sahasındaydı. Aradan geçen surede hiçbir uyarı yapmayan Suriyeli askeri yetkililer, Türk uçağını Suriye'den 13 mil açıkta vurdu.

Uçak patlamanın etkisiyle kontrolden çıktı ve Suriye havasahasına doru savruldu. Uçak saat 12:02'de Suriye karasularında 8 mil açıkta düştü. (Ntvmsnbc)

Kaynak : http://www.gazeteport.com.tr/haber/1...#ixzz1yjLqHBDK

 

onurcan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
 


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi