|
![]() |
#1 |
![]() [size=16pt]Demiryolu Karayolu, Denizyolu ve Türkiye’nin ulaşım politikası ..
Yolcu tasımacılıgında havayolu yüzde 1.8, demiryolu yüzde 2.80, denizyolu yüzde 0.1 ve karayolu ise yüzde 95.40. Yük taşımacılıgında havayolu yüzde 0.2 demiryolu yüzde 5.4 denizyolu yüzde 2.96 vr karayolu ise yüzde89.9 olmaktadır. Ulaştırma sisteminde yaşanmakta olan sorunlar, ülke ekonomisine büyük boyutlarda zarar veriyor. Türkiye’de özellikle yolcu ve yük taşımacılığında yıllardır maliyeti yüksek, kalite düzeyi düşük taşımacılık yapılıyor.1950 yılına kadar, doğru bir tercih olarak demiryolu ve denizyoluna ağırlık veren politikalar benimsenmiştir. Bu uygulama sonucunda 1950 yılında yük taşımalarında miktar (ton) olarak demiryolu %55.1, denizyolu %27.8 pay alırken, karayolunun payı %17.1 idi. Aynı dönemde yolcu taşımacılığında taşıma türleri arası dağılım %49.9 karayolu, %42.2 demiryolu, %7.5 denizyolu ve %0.6 havayolu şeklindeydi. Bu verilerden sonra aklıma takılan soru arkadaslar? Ülkemizde ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlar çoğunlukla karayolu ulaşımında yoğunlaşmıştır.Neden? Bunların biliyormuydunuz? ![]() *Japonların yaptığı araştırmaya göre,karayolu taşımacılığının,deniz yoluna göre %166 daha pahalı olduğunu *300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından,Yunanistan 60 milyar dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar dahi pay alamadığımızı ![]() *ABD, Fransa ve Japonya’da 600 km/s hız yapan trenlerin hava yolu taşımacılığı ile rekabet ettiklerini ![]() * Son 10 yılda trafik kazalarında yaralanan ya da sakatlananların sayısı 1 milyon 200 bin kişi..70 milyon nüfusa sahip Türkiye de trafik kazası dramı yaşamamış bir aile neredeyse yok gibi.. *karayolunun demiryoluna göre, kaza sayısı bakımından 22 kat, ölü sayısı bakımından 8 kat, yaralı sayısı bakımından da 17.7 kat daha tehlikeli olduğunu *Yıllıl petrol ithalatımızın yaklasık 30 milyon ton oldugunu Tum bu benım arastırdıgım sonuclara karsı ülkemizin ulasım politikası hakkında sizinde dusunceleriniz ve paylasımlarınız almak istiyorum.Goruyorum ki yıllardır yanlıs ulasım politikaları sonucu bireysel olarak petrole hassas olmusuz ,motorlu tasıt vergilerinden dert yanmısız, trafik kazası dramını yasamısız..[color=red]Bundan sonra nasıl bir ulasıma sahip Türkiye hayal ediyorsunuz?
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() bence karayoluna yatırım yapılmasının sebebi ülkemizde karayollarınını istenilen derecede olmaması yollar bozuk tek şerit bunlar değiştirilmeye çalışılıyor yoolar güzelleştirilip gidiş geliş ayrı yollar yapılıyor bu iş bittikten sonra diğerlerinede ağırlık verilceği düşüncesndeyim
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() demiryolu çok daha önemlidir.Çünkü demiryolu;
-daha ucuzdur -daha güvenlidir Biz yıllarca demiryollarını 'komunist işi' diyerek ihmal ettik.AMA şimdiki ulaştırma bakanı demiryolları konusunda çok kararlı :-* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
![]() Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Türkiyede son yıllarda ulaşım alanında büyük gelişmeler oldu.
Hızlı tren Türkiye'ye geldi pek çok şehire raylı sistem kuruldu Duble yollar yapıldı sayısız kavşak açıldı marmaray ve kars-tiflis demiryolu hattı kurulmaya başladı denizcilik sektörü genişledi.HAtta TUzla tersanesinde ölümlerin sebeplerinden biri de iş yoğunlıuğu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
![]() Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
![]() Alıntı:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|