Alıntı:
romakudüs Nickli Üyeden Alıntı
bence karayoluna yatırım yapılmasının sebebi ülkemizde karayollarınını istenilen derecede olmaması yollar bozuk tek şerit bunlar değiştirilmeye çalışılıyor yoolar güzelleştirilip gidiş geliş ayrı yollar yapılıyor bu iş bittikten sonra diğerlerinede ağırlık verilceği düşüncesndeyim
|
Yolların devamlı bozulmaların nedeni üzerlerindeki yoğunluğu taşıyamamalarıdır. istedikleri kadar şerit artırılsın yine bu yollar bozulur ve devamlı tamir edilmeleri gerekir. Biz diğer alanlara yatırım yapmak için yolların düzeltilmesini beklersek heralde 50 sene sonra hala yolları düzeltmeye çalışırız. ;) Bu yolları düzeltmenin en iyi yolu önce üzerlerindeki yoğunluğu azaltmaktır. bunun içinde önceliğin demiryollarına verilmesi taraftarıyım. Bir düşünsenize bütün illerimizde hızlı tren olduğunu. İstanbuldan Kars'a sadece 2 saatte gidilebilsek ilk olarak karayollarını şehirler arası otobüslerden kurtaracağız bitmeseler bile büyük ölçüde sayıları azalacak. Yine yük taşımacılığını demir yollarına kaydırsak, bu seferde kara yolları yoğun TIR ve KAMYON yoğunluğundan kurtulacak. Yine tren sayesinde millet hızlı olan tren seyehati yerine saatlerce direksiyon başında oturupta kendi özel araçlarıyla sehirler arası yollarda yolculuk etme zahmetinden de kurtulacak. Bu seferde karayollarının yükü birazdaha azalacak. Sonuçta her sene kara yollarına yapılan yatırım (yenilenmelerine) oldukça azalacak. Bu yenilemenin maliyetinin çok az bir oranına bu demir yollarının yenilenmesi yapılabilecek. Ayrıca kara yolarının birde kışı alınlarının hakıyla çıkamama lüksleri var. Tuzlanan yollarda oluşan çatlaklar yolları delikdeşik ederek devlete açtıkları maliyette ortadadır. Bunlardan dolayı devletin taşıma alanındaki yatırımlarında, önceliğin hava, demir ve deniz taşımacılığına verilmesi gerektiği kanaatindeyim. :-*