AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 04-07-2010, 12:53   #1
Kullanıcı Adı
novek
Standart Türkiyenin İlk Uçak fabrikası ve kapatılması
ürkiye Uçak sanayi tarihinden...

Dünyadaki 3 büyük teknoloji sıralaması şöyle yapılmaktadır;
1. Uzay ve Havacılık
2. Bilgisayar
3. Nükleer
Aralarında en katı şartnâme kuralları Nükleer ve Havacılık Teknolojilerindedir. Askeri şartnâmeler bile geride kalmaktadır.
. . .VE BİZ BU TEKNOLOJİLERİ ISKALAMIŞIZ!!?...
Evet bu sefer de HAVACILIK'ta yada UÇAK yapımında teknolojiyi nasıl ıskalamışız diye yazalım dedim ve aşağıda inanılması zor ancak acı gerçekleri yazdım. Okudukça üzüleceksiniz. Ancak tarihini iyi bilmeyen hem atılım yapmada, hem de proje üretmede çok zorlanır. Bu nedenle biz Mühendislerin özellikle Türkiye'nin Sanayileşme tarihini iyi bilmemiz gerekir. Sonunda yine yorumu sizlere bırakıyorum.... Nedeni ise Atatürk..... "Ben sizlerden Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller yetiştirmenizi istiyorum"
diyor!
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.




Ulu önder Atatürk bazı mühendislerin bile bugün anlamakta güçlük çektiği yukarıdaki 3 teknolojik sıralamayı sanki 1920'li yıllarda sezmiş ve hemen 1. Sıradaki Havacılık için kolları sıvamış . . . . .
Atatürk'ün emriyle 16 Şubat 1925 tarihinde "Türkiye Tayyare Cemiyeti" kurulur. Daha sonraları isim "Türk Hava Kurum" (THK) olarak değiştirilecektir. Gayesi planörcülük, motorlu tayyarecilik, paraşütçülük ve modelcilik dallarında kamplar eğitim tesisleri yarışma vb. faaliyetler düzenlemek. 1928 yılında ise "Tayyare Makine Mektebi" açıldı. Fransa ve Almanya'ya uçak mühendisliği eğitimi için öğrenciler gönderildi. 1925 yılında Ankara-Akköprü de kurulan marangoz atölyesi daha sonraları Planör imalathanesi halini aldı. 1939 yılına kadar 150 adet planör yapıldı. 1935 de Türk Kuşu hizmete girdi. 1933 yılında Havayolları Devlet İşletme İdaresi (HDİİ) kuruldu. Adı daha sonra Türk Hava Yolları (THY) oldu. İlk filoda 28 koltuk kapasiteli 5 küçük uçak vardı. Sadece Ankara-Eskişehir arasında uçuluyordu. *
Atatürk'ün "Bütün tayyarelerimizin ve motorlarının memleketimizde yapılması ve hava harp sanayinin bu esasa göre inkişaf ettirilmesi icap eder" sözleriyle 1925 yılında Tayyare Otomobil ve Motor Türk Anonim Şirketi TOMTAŞ kuruldu.
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
"> YouTube Video ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed. " /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
6 Ekim 1928 de Kayseri de Türk-Alman işbirliği ile Junkers A-20 modeli uçak üretimine başladı. Daha sonra çıkan anlaşmazlık nedeni ile 3 Mayıs 1929 da Alman lar tüm hisselerini TH Kurumuna devretti. 1932 yılına kadar;
Junkers A-20 den 15 adet üretildi ve uçakların telsizleri de mevcuttu. 1932 den sonra Amerikan Curtis-Wright montajına başlandı.
1938 yılına kadar;
145 adet Alman Gotha, 112 adet İngiliz Miles-Magister tipi uçak imal edildi.
1939 yılında Uçak üretimi Türk Hava Kuvvetlerine verildi. 1945 yılında başlayan Amerikan yardımları nedeni ile üretim durduruldu. Atatürk ün sanayi devrimlerindeki ilk geri adımın ölümünden 6 yıl bile geçmeden gelmesi ne kadar enteresan değil mi?
Özel sektör ise;
1936 yılında Nuri Demirağ ile havacılık sektörüne girdi. İstanbul-Beşiktaş'ta tasarım ve prototip atölyesi, Sivas-Divriği de uçak fabrikası ve havacılık okulu tesisi kurdu.
1937 de Selahaddin Alan Beşiktaş-Hayrettin iskelesinde Etüt Atölyesi, 1945 de Divriğ de Gök Uçuş okulunu kurdu.
Nuri Demirağ Yeşilköy'de Şimdiki Atatürk Hava limanı olan yerde havaalanı yaptırdı. İlk Paraşüt imalatını da Nuri Bey bu tesisler de yaptı. THK na 65 adet Planör, 10 adet eğitim uçağı yapıp teslim etti. Kendi geliştirdiği NUD- 36 modelinden 24 adet imal etti. Almanlar ile NUD-38 modeli uçak geliştirdi. İmal edile uçakların şartnameye aykırı olduğu iddiası ile uçaklar reddedildi. Mahkeme bilirkişisi Nuri beyi haklı bulmasına rağmen davayı kaybetti. İkinci dünya savaşında uçak yedek parçası üretimi yapan tesis üretimi durdurdu. İspanya, Irak ve İran'dan gelen Uçak taleplerine hükümet engel oldu. Gök okulları kapatıldı. Havaalanı istimlak edildi. Elde kalan uçaklar ise devredilmeyip hurdacıya satıldı.!!
1940 yılından sonra THK Etimesgut Uçak fabrikasını organize etti. Fabrikada ilk olarak İngiliz Miles-Magister eğitim uçakları yapıldı. 1944 yılına kadar 30 uçak teslimatı yapıldı. Kurulan tasarım bölümünde ise 6 Yük. mühendis, 4 mühendis ve iki ressam çalışmaktaydı. Yapılan modeller: THK-3 Akrobasi planörü, THK-4 Okul Planörü, THK-5 Ambulans uçağı, THK-7ve 9 Eğitim Planörleri, THK-11 Turizm uçakları. . . . . .
THK Uçak motorları fabrikası Gazi Orman Çiftliği'nde kuruldu. Tesis önce Gipsy uçak motoru yaptı. Kapasite altı çalıştığı için musluk, piston, kuyu tulumbası vb. gibi birçok üretimi gerçekleştirdi. 1950 yılında dönemin en büyük hava tüneli kuruldu. AHT (Ankara Hava Tüneli). 1956 da Genelkurmaya devredildi. Depo olarak kullanıldı. O yıllarda bu işlere genelde karşı duran Demokrat parti iktidarı devam etmekteydi. Sürekli uçak ithal eden hükümet nedeni ile yeterli siparişi alamayan tesislerden 1952 de Uçak fabrikası ve 1954 da Motor fabrikası sessizce kapatılmaları için Makine Kimya Kurumu'na devredildi.
Motor fabrikası 1955'de Türk Traktör fabrikasına dönüştürüldü. Şimdiki ODTÜ-Ostim ara bağlantı yolunun sağındaki fabrikadır.
Uçak fabrikası ise 1959 yılında üretimi durdurdu. Yedek parça üreten tesis 1968 yılında Tekstil makineleri fabrikasına dönüştürüldü. Yeri ise Etimesgut eski Onkoloji Hastanesi karşısıydı. Böylece bu iki fabrika derdest edilip kapanmış, ABveD'li dostlarımızın isteklerini Demokrat Parti harfiyen uygulamıştı. . . . . İşte Havacılık TEKNOLOJİSİNİDE BÖYLE ISKALAMIŞIZ. . . !!!!!!!
Teknoloji karşıtları tarihin her döneminde mevcuttur. Önemli olan onların eline güç vermemektir. İşte Nükleer Teknolojiyi tartıştığımız bu günlerde "o kafalar" yine çevremizdedir. Önemli olan bizlerin etkin olması, yoksa kapı arkasında konuşan korkaklar gibi olursak her teknolojinin sonu aynı olabilir.
İşte Gazi'nin mesajı;
Efendiler,
Avrupa'nın bütün ilerlemesine, yükselmesine ve medenileşmesine karşılık Türkiye tam tersine gerilemiş ve düşüş vadisine yuvarlana durmuştur. Artık vaziyeti düzeltmek için mutlaka Avrupa dan nasihat almak, bütün işleri Avrupa'nın emellerine göre yapmak, bütün dersleri Avrupa dan almak gibi bir takım zihniyetler belirdi. Halbuki,
Hangi istiklâl vardır ki, ecnebilerin nasihatleriyle, ecnebilerin planlarıyla yükselebilsin?.. Tarih böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir. Gazi Mustafa Kemal Atatürk.
Muhterem milletime şunu tavsiye ederim ki, sinesinde yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi incelemek dikkatinden vaz geçmesin". Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
"...... altı devlet dünyanın dörtte üçü oluyor. Ve bunların içinde nükleeri olmayan tek enayi biziz. *Çünkü biz diyoruz ki çok zararlı nükleer.* Öyle diyor bizim aydınlarımız. Aman ne kadar zararlı bunların hepsi enayi ve bunların hepsi nükleer". ......Atilla İlhan (İntibah Başladı s:15)
Yıllar geçer "o kafalar" pek de mutludurlar. Ancak bu mutlulukları Özal ile sona erer. Bu işleri iyi bilen bir başbakan 1982 de göreve gelir. 15 Mayıs 1984 yılında TAİ -TUSAŞ adıyla 160.000m2 kapalı olan ve toplam 2.300.000m2 alana sahip fabrika Ankara Akıncılar mevkiin de kurulurken aynı esnada Eskişehir'de de TEİ motor fabrikası kuruluyordu. Her iki fabrikada 1987 yılında tamamlanıp üretime geçti. %49 si ABD'li Lockheed Martin (Generel Dynamics) firmasına ait TAİ'nin mevcut deneyimi; F-16 Savaşan Şahinler, CN-235 hafif nakliye uçakları, SF-260 eğitim uçakları, Cougar AS-532 helikopterlerinin ortak üretiminin yanı sıra, kendi tasarımı olan insansız hava aracı, hedef uçağı ve zirai ilaçlama uçağı gibi ürün geliştirme programlarını kapsamaktadır. T. Hava Kuvvetleri için 232 adet F-16 üreten tesisi ayrıca Mısır'a 46 F-16, 34 adet eğitim uçağı, 50 adet nakliye uçağı (CASA CN-255) üretimi gerçekleştirmiştir. Birçok uluslararası projeye dâhil olan TAİ Airbus ve Boeing başta olmak üzere çeşitli uçak firmalarına yardımcı sanayii olarak çalışmaktadır. Toplam 278 adetlik F-16 üretimi sırasında TAI yüksek bir kalite oranı yakaladı. 12 yıllık imalatta 29 sıfır hata, 3 adette mükemmel uçak yapıldı. Şu ana kadar ABD de üretilen 4000'in üzerinde uçaktan sadece 9'unun mükemmel uçak olduğu göz önüne alındığında TAI'nin imalat kalitesinin ne kadar yüksek olduğu ortaya çıkıyor. 12 Kasım 2000 yılında yapılan son teslimat ile F-16 projesi tamamlandı. 12 Ocak 2005 yılında Yabancı hisselerin tamamı TUSAŞ tarafından satın alınmış ve %100 yerli bir tesis haline gelmiştir.
Atatürk 15 yıl daha yaşasaydı, tahminim Türkiye'nin en az 3 uçak fabrikası ve 15/20 Nükleer Santralının olacağına adımdan daha çok eminim. Gerçekler bizden Yorumlar sizlerden.

 


Konu novek tarafından (04-07-2010 Saat 13:15 ) değiştirilmiştir..
novek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 04-07-2010, 12:59   #2
Kullanıcı Adı
EpiVaTeS
Standart
Uçak Fabrikasını kapatan Cunta sistemidir...
Bunun bizimle bir alakası yoktur...
Hani bu aralar tekel işcilerinin peşlerine takıldığı Cuntacılar var ya onlar...
EpiVaTeS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2010, 13:10   #3
Kullanıcı Adı
novek
Standart
Alıntı:
Noktaların Efendisi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Uçak Fabrikasını kapatan Cunta sistemidir...
Bunun bizimle bir alakası yoktur...
Hani bu aralar tekel işcilerinin peşlerine takıldığı Cuntacılar var ya onlar...
1954 te cunta darbesimi yapıldı?
novek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2010, 13:10   #4
Kullanıcı Adı
Ahmet Yasin
Standart
Türkiye 1930 lu yıllarda uçak üretimi yapıyordu. Hatta en iyi yolcu uçağı sınıfında ödülü de Nuri Demirağın ürettiği 22 kişilik bir uçak almıştı.(ki o yıllarda Boeing firması da o ödülün verildiği kategoride uçaklar üretiyordu)

-Peki sonra ne oldu, dolu dizgin ilerlemeye ve gelişmeye devam eden bir uçak üreticisi nasıl iflas etti?
-Türk Hava Kurumunun yüklü miktarda verdiği yüklü sipariş ve daha sonra "vazgeçtik, uçakları almıyoruz " demesi.

Aslında sadece havacılık alanında da değil 1940 yılında İstanbul boğazına yapılması düşünülen Boğaz köprüsünün projelendirmesini yapan ve buna karşın o zamanın siyasetçilerinden "Boğaza köprü olmaz, yıkılır o" cevabını alan bir isim Nuri Demirağ.
Yine demirollarının gelişime bizzat yaptığı büyük katkılar...

işte bunlar yaptığı işlerden bazıları
meraklısına...

1936'da ilk turk ucagini yapti.

Ilk muhalafet partisini kurdu.

Ankara'nin dogusuna ilk demiryolunu yapti.

Ilk yerli parasutu yapti.

1922'de ilk turk sigara kagidini uretti.

Bursa'da Sumerbank'in Merinos fabrikasini kurdu.

Istanbul bogaz'ina ozel kopru yaptirmayi projelendirdi.

Ilk sehir ve koy planlarini hazirladi.

1942'de Keban'a baraj yapilmali dedi.

Karabuk'te Demir ve Celik fabrikasini kurdu.

Izmit'te Seluloz fabrikasini kurdu.

Sivas'ta Cimento fabrikalarini kurdu.

Istanbul'daki buyuk hal binasini yapti.


Yapılan bu işler hakkında detaylı bilgiler için
http://www.nuridemirag.com/


Ve VECİHİ HÜRKUŞ, yine Türk havacılığının altın isimlerinden biri. O da sürekli engellemelere maruz kaldı. Baştan sona başarı dolu, havacılığa adanan bir hayat neden sürekli engellemelerle karşılastı? Harika işler yapan, ilklere imza atan bir insana neden men cezaları verildi, vazgeçmeyince neden uçağı sabote edildi.

Bunları engelleyenler Akpartilidir derlerse hiç şaşırmam...
Ahmet Yasin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2010, 13:12   #5
Kullanıcı Adı
Ömer Bekir
Standart
THK ineklerin derilerini toplayıp,paraları ile şampanya partisi yapmaktan başka işleride mi vardı,hayret...
Ömer Bekir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2010, 13:15   #6
Kullanıcı Adı
novek
Standart
toprak reformu ile toprak agalarından fazla olan toprakları alınıp koyluye dagıtılıcaktı. ama kendiside toprak agası olan adnan menderes bu projeye engel oldu.
novek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2010, 13:17   #7
Kullanıcı Adı
Ömer Bekir
Standart
Alıntı:
novek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
toprak reformu ile toprak agalarından fazla olan toprakları alınıp koyluye dagıtılıcaktı. ama kendiside toprak agası olan adnan menderes bu projeye engel oldu.
Yapma yav,Menderes toprak ağası mıydı..Haaa,doğru kendisini idam edip toprağa gömdükleri için çok zengin..Mubarek bedenini örten toprak onundur..Ee;vermemesi normal..
Ömer Bekir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi