08-28-2012, 19:44 | #1 |
Türkiye'nin rüya projeleri gerçek oldu
Türkiye 2. Abdülhamit'ten beri hayalini kurduğu projelerine kavuşmak için gün sayıyor. Zonguldak'ın Çaycuma ilçesine bağlı Filyos beldesinde, Osmanlı Padişahı 2. Abdülhamit döneminden (1876-1909) itibaren hayata geçmesi beklenen Filyos Projesi'nin binlerce dönümlük alanı Endüstri Bölgesi ilan edilerek yatırımların 2013'te başlaması hedefleniyor. Sultan Abdülhamit döneminde hazırlandığı bildirilen ''Anadolu'da Genel Üretim Raporu''nda Filyos'ta denizden açılacak kanallar vasıtasıyla gemilerin Gökçebey ilçesine kadar girerek yükleme-boşaltma yapabileceği uluslararası bir ticaret ve sanayi alanı oluşturulması projesiyle başlayan yatırım hedefinin, yıllar sonra hayata geçirilecek olmasının heyecanı yaşanıyor. Liman, organize sanayi bölgeleri, barajlar ve enerji santralleri gibi devlet tarafından önerilenlerin yanı sıra çok sayıda müteşebbisin geliştirdiği projelerle yatırımcıların cazibe merkezleri arasında yer alan Filyos Vadisi'nde, büyük ölçekli sanayi ve enerji yatırımı yapacak firmaların 2013'te yatırımlarına başlaması planlanıyor. 60 YILLIK RÜYA GERÇEK OLUYOR Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan Tarihi İpek Yolu'nun alternatifi olarak gösterilen, Trabzon-Bayburt arasındaki Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu'nun iyileştirme çalışmaları ve Salmankaş Tüneli'nin tamamlanması halinde 60 yıllık rüya gerçek olacak. Türkiye'yi kuzeyden güneye bağlayacak en önemli arterlerden biri olan, Trabzon-Gümüşhane-Bayburt-Erzurum ve İran hattındaki Tarihi İpek Yolu'nun alternatifi olarak gösterilen ve Trabzon'un Araklı ilçesi sınırlarından başlayıp Gümüşhane'den geçerek Bayburt'a bağlı Uğrak beldesine uzanan ''Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu''nun iyileştirilmesi amacıyla başlatılan çalışmalar devam ediyor. Bu çerçevede 104 kilometre uzunluğundaki yolun Trabzon sahilinden itibaren 64 kilometrelik bölümü iyileştirilerek bir süre önce hizmete sunuldu.Kısa süre önce de engebeli ve aşırı eğimli yolun en kritik kesimini oluşturan 36 ile 40. kilometreleri arasındaki Salmankaş Geçidi'nde, her biri 4 bin 30 metre olan 2 tünelin temeli Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla atıldı. Tünellerin tamamlanması ve mevcut yolun iyileştirilmesiyle kış aylarında yoğun kar, çığ ve buzlanma sebebiyle 6 ay ulaşıma kapalı kalan yol yıl boyu hizmet verebilecek. Böylece Trabzon-Bayburt arasındaki güzergah 16 kilometre kısalacak ve bu iller arasında 2.5 ile 3 saat süren karayolu yolculuğu 1.5 saate düşecek.. KARADENİZ-AKDENİZ BİRBİRİNE BAĞLANACAK Ordu Valisi Orhan Düzgün, ''Osmanlı döneminde 1880 yılında gündeme getirilen yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi'nin Ordu sınırları içerisinde yer alan 94 kilometresinin 2014 yılı içerisinde tamamlanması hedefleniyor'' dedi. Vali Düzgün yaptığı açıklamada, halk arasında dere yolu projesi olarak ta bilinen Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi'nde çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü söyledi. Projenin en zor ayağının Ordu sınırları içerisinden geçtiğini ifade eden Düzgün, ''Karadeniz Akdeniz Yolu Projesi, Ordu'yu Sivas ve Kayseri üzerinden Hatay ve İskendurun'a kadar bağlayacak uzun bir yol'' diye konuştu. Söz konusu projenin asırlar önce planlandığını, ancak yaşanan olumsuz şartlar nedeniyle bir türlü hayata geçirilemediğini anlatan Düzgün, şunları kaydetti: ''Karadeniz'i İç Anadolu'ya, Doğu Anadolu'ya ve Akdeniz'e bağlayacak olan Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi fikri Osmanlı dönemine kadar uzanıyor. 1880 yıllarda Sultan Abdulaziz iki bölgenin yani Karadeniz'in İçanadolu'ya, Akdeniz'e bağlanması konusunda bir talimatı olmuş. Bununla ilgili İkinci Sultan Abdulhamit Han döneminde de küçük bir çalışma başlatılmış. Ama bu çalışmadan sonra bir ilerleme sağlanamamış. Cumhuriyetin ilanından sonra yine 1929 yılında o dönemin Ordu Valisi Ali Kemal bey tarafından ise bu yolun çalışmasına yönelik ilk çalışmalar yapılmış. Daha sonra ülkenin ekonomik durumu nedeniyle çalışmalar yeniden durmuş ve bir ilerleme sağlanamamış. 1970 yıllarda konu tekrar gündeme geldiyse de projenin ilerlemesi konusunda her hangi bir çalışma gerçekleştirilmemiş ve uzun yıllardan bu yana hükümet programlarından çıkmış.'' AA
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
08-28-2012, 19:44 | #2 |
|
|
08-28-2012, 19:48 | #3 |
|
|
08-29-2012, 01:23 | #4 | |
Alıntı:
Bölgenin istihdam sorununa büyük capta fayda saglamakla birlikte Zonguldak basta olmak üzere, Bartin, Karabük gibi komsu illerinde ekonomisine fayda saglayacaktir. Birde su havaalani meselesini halletseler cok iyi olurdu. Yurt disi ucak seferleri icin tek sirket yüzünden adeta bir servet ödemek zorunda kaliniyor...THY soruna cözüm amacli seferlere baslamali. |
||
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|