01-05-2011, 20:00 | #1 |
Üçüncü Köprüden Tren Geçecek
Üçüncü köprüden tren geçecek
Her gün artan araç sayısıyla içinden çıkılmaz bir hâl alan İstanbul trafiğine rahat nefes aldırmak için yapılacak 3. boğaz köprüsüne raylı sistem de dahil edilecek. Güzergâhı 'Garipçe ve Poyrazköy' olarak açıklanan projede hem maliyet hem de köprünün zemin kalınlığı artacak. Yetkililer, projenin maliyetinin 6 milyar dolar olduğunu, ek harcamalarla bu rakamın 6 milyar 250 milyon dolara çıkacağını söylediler. Projeye Çinlilerin yanı sıra Japon, Fransız ve İtalyanların ilgi gösterdikleri belirtiliyor. Ulaştırma Bakanlığı, Garipçe ile Poyrazköy arasında yapılacak 3. boğaz köprüsünü 'raylı' sistemle ihale edecek. Bakanlık, raylı sistemin ek maliyetini 250-300 milyon dolar olarak hesapladı. Raylı sistemle birlikte ihale edilmesi plânlanan köprünün şerit sayısı da 4x4'ten 5x2'ye çıkacak. Bir şerit (gidiş-geliş) raylı sisteme ayrılacak. Köprünün tabaka (zemin) kalınlığı da 3 metreden 4 metreye çıkarılacak. Bakanlığın üzerinde çalıştığı diğer bir alternatif ise köprünün iki katlı olarak ihalesini öngörüyor. Bu durumda, alt kattan demiryolu hattı, üst kattan ise otomobiller geçecek. Köprünün zemin kalınlığı da üst katta 3 metre, alt katta 4 metre olacak. Bakanlık, bu ay içinde ihaleye çıkmayı hedefliyor. Köprüye yapılacak demiryolu hattı hakkında bilgi veren Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, "Köprü ihalesini demiryolu hattı inşa edilecek şekilde plânlıyoruz. Projenin maliyeti 6 milyar dolar. Ek maliyetle bu rakam 6 milyar 250 milyon dolara çıkıyor. Toplam maliyet içinde çok az bir tutar. İhaleyi alan firma köprü üzerinde demiryolu hattını döşerken, Ulaştırma Bakanlığı olarak biz de bir yanda Garipçe ve Poyrazköy kesimlerinde plânlaması yapılacak güzergâha demiryolu hattını döşeyeceğiz." dediler. Yetkililer, dünyanın pek çok ülkesinden yatırımcıların projeye yakın ilgi duyduklarını belirterek, "Başta Japonlar ve Çinliler olmak üzere değişik ülkelerden ilgi var. Fransızlar da, İtalyanlar da proje ile ilgileniyor." dediler. KÖRFEZ GEÇİŞİNE DE YAPILACAKTI YİD modeli ile ihale edilen 412 kilometrelik "İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmit Otoyolu" projesi içinde yer alan Körfez'e yapılacak köprü için de demiryolu düşünülmüştü. Köprünün iki katlı olması ya da ortadan demiryolu hattının geçmesi şeklinde plânlanmıştı. Ancak ihaleye girecek müteahhitlerin maliyeti çok yükselteceğini ileri sürmesi üzerine Ulaştırma Bakanlığı, yayınlanan zeyilname ile demiryolu hattını kaldırmıştı. Eğer İzmit Körfez Köprüsü üzerine demiryolu hattının yapılması projede yer almış olsaydı, İstanbul-İzmir, İstanbul-Bursa hızlı tren hattının büyük bir kısmı da tamamlanmış olacaktı. Üçüncü boğaz köprüsünü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Adapazarı-Akyazı kavşağından başlayacak, Adapazarı'nın kuzeyinden devam edecek. İzmit'in kuzeyinden yeni inşa edilecek Gebze-İzmir otoyoluna bağlanacak. TEM Otoyolu'nun kuzeyinden Ömerli-Sultanbeyli bölgesine ulaşacak. Proje kapsamında inşa edilecek üçüncü köprüden Avrupa yakasına geçilecek. Hadımköy, Çatalca ve Silivri'yi izleyecek. TEM Otoyolu'nun 4-5 kilometre kuzeyinden devam edecek. Kınalı üzerinden Tekirdağ'a bağlanacak. Asma köprü olacak Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, proje kapsamında inşa edilecek üçüncü boğaz köprüsünün temel özelliklerine ilişkin olarak da şu bilgileri verdiler: "Asma köprü olacak. 1.275 metre açıklığı bulunacak. Yatırımcılara aynen İzmit Körfez Geçiş Projesi'nde olduğu gibi trafik garantisi verilecek. Bu garanti devlete herhangi bir yük oluşturmayacak." Zaman 05.01.2011
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
01-05-2011, 20:03 | #2 |
3. köprüde gereksiz bence..İki köprüyü iki katlı yapsalar yeter..
Avrupada bir kaç ülkede öyle.. |
|
01-05-2011, 20:12 | #3 |
gereksiz değil deli oluyorum istanbula gittiğimde , millet para yok der herkesin altında araç var köprülerin hepsi tıklım tıklım acilen gerekli
bu arada şimdiki köprülerde bile tranvay var orta kısmında alışığız yani yenisinde tren geçse ne yazar. |
|
01-05-2011, 20:22 | #4 |
Yok abi gereklide yani üçüncü köprü yapılacağına mevcut köprüler iki katlıya çevrilsin..Her açıdan daha kazançlı..
|
|
01-05-2011, 20:34 | #5 |
Aynen bende aynı fikirdeyim.Ama köprülerimizde o potansiyel varmı ki,kapasite olmadıktan sonra zor.Güçlendirme çalışmalarıyla falan olacaksa aslında çok güzel bir fikir.
|
|
01-05-2011, 20:41 | #6 |
|
|
01-05-2011, 20:44 | #7 |
mevcut köprüler tadilattan geçerse trafik nasıl aksamayacak bir de buradan bakmak lazım, 3.köprünün tam donanımlı yapılması daha mantıklı bence.
|
|
01-05-2011, 20:58 | #8 |
3. köprüye karşı olanlar köprüden geçmesin yürüsün bazen o köprüden geçmek 2 saat alıyor !
|
|
01-07-2011, 13:17 | #9 |
şimdi 3 cu koprunun oradaki arsalar ne degerlenmiştir haa
|
|
01-07-2011, 13:40 | #10 |
Işin güçün aklın fikrin parada seninde he
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|