AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 12-15-2012, 13:05   #1
Kullanıcı Adı
Ertuğrul ÖZGÜL
Standart Vatandaşı Söğüşleyen Bankaya Şok

Vatandaşı Söğüşleyen Bankaya Şok


Bankalar, dosya ücreti ve daha başka birtakım isimler adı altında vatandaştan ‘söğüşledikleri’ paralarla ilgili açılan davaları birer birer kaybetmeye devam ediyorlar.

Bankalar, dosya ücreti ve daha başka birtakım isimler adı altında vatandaştan ‘söğüşledikleri' paralarla ilgili açılan davaları birer birer kaybetmeye devam ediyorlar.

Dosya masrafı ve diğer komisyonlar adı altında kendisinden 1500 TL fazla para tahsil edildiğini belirten bir vatandaşın dosyasını görüşen Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı da, Denizbank A.Ş.'nin ‘Ayıplı Mal ve Hizmet' sunumu ve pazarlamasında bulunduğuna karar vererek, bu 1500 TL'nin vatandaşa iadesine karar verdi.

VATANDAŞ, MAHKEMEYE ZORLANIYOR
Tüketici mahkemelerinin verdiği kararlar gereği, kanuni faiz gelirlerinin dışında konut, araç ve tüketici kredileri başta olmak üzere müşterilerine verdikleri kredilerden, bir de dosya masrafı olarak ücret kesen bankalar, bu paraları vatandaşlara iade etmek zorundalar. Ancak vatandaşlar bu paraları geri alabilmek için dava açmak zorunda bırakılıyor. Bütün vatandaşların dava açmayacağını, açamayacağını düşünen bankalar genel bir uygulama ile bu paraları müşterilerine iade etmemekte ısrar ediyorlar.

HUKUKÇULARDAN BDDK'YA GÖREV ÇAĞRISI
Konuyu Akit'e değerlendiren hukukçular bankaların yaklaşımını, tam bir ‘fırsatçılık ve ahlaksızlık' olarak nitelerken, Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurulu'na da (BDDK) görev çağrısı yapıyorlar. BDDK'nın, bankalara ‘dosya masrafı almayın, aldıklarınızı da iade edin' mealinde bir tamim yayınlaması gerektiğini belirten uzmanlar, ‘her bir vatandaşın ayrı ayrı' davalar açmasının gerek kıstasiye gerekse mesai anlamında vatandaşa külfet getirdiğini, bunun ortadan kaldırılmasının, kamu yararına hizmet görmesi planlanan BDDK'nın görevi olduğunu belirtiyorlar.

BDDK BUNU DA YAPMAYACAKSA NE YAPACAK
Kurulduğu günden itibaren vatandaşın menfaatleri lehine dişe dokunur bir icraata imza attığı görülmeyen BDDK'nın artık harekete geçmesi gerektiğini belirten uzmanlar, ‘Bu konu da BDDK'nın ilgi alanına girmiyorsa ne giriyor?' sorusunu gündeme getiriyorlar. Uzmanlar, vatandaşların böyle bir hakkı varsa, bunun idare tarafından hiçbir başvuruya gerek kalmaksızın teslim edilmesinin de merkezi yönetimin görevi olduğu hatırlatmasında bulunuyorlar.

MÜRACAAT ÇOK BASİT
Vatandaşların, bankalardan alacakları olan paraları talep etmeleri için çok fazla bir işleme gerek olmadığı, yazacakları basit bir dilekçe ile, kaymakamlıklar bünyesinde faaliyette bulunan Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyetleri'ne müracaat etmelerinin yeterli olacağı kaydediliyor. Ancak birçok vatandaşın, çalıştıkları bankalardaki ‘itibarlarını kaybetmemek' ve daha sonra çekecekleri kredilerde sıkıntı yaşamamak adına bu haklarını talep etmedikleri sanılıyor.




Osman Yiğit / Akit

 

Ertuğrul ÖZGÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi