AK Gençliğin Buluşma Noktası
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 08-08-2011, 18:56   #11
Kullanıcı Adı
unnamed
Standart
acaba bu soruyu ona kim sordu?
neden kendine kendine gelin güvey oluyor yada....
daha söyleyeceğim bi kça kelam var ama....
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:02   #12
Kullanıcı Adı
bayrakbekcisi_
Standart
bu adam neden kale alınıyor ki
bayrakbekcisi_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:03   #13
Kullanıcı Adı
Eşref
Standart
Adam çıkıyor, "Teravih diye bir namaz yok" diyor. Bak sen. "Ardından da peygamberimiz 4 veya 8 rekat olarak evde kılardı" diyor. Hani yoktu teravih namazı? Evde kılınca teravih namazının ismi mi değişiyor? Bir de "günün namazları 20 rekat bulmuyor" diyor. Demek ki bu adamın derdi sadece Teravih değil. Bütün sünnetleri atacak.

Peygamber efendimizin kıldığı 4 rekatlık namazın bile ne kadar uzun sürdüğünü, bu nedenle peygamberimizin bir seferde 11 rekattan fazla namaz kılamadığını Hz, Aişe validemizden biliyoruz. Bizde onun gibi kılabileceksek, 20 değil 8 rekat kılalım.

Yaşar Nuri Hoca, bu sözlerle halifeyi yani Hz. Ömer'i de yok sayıyor. O bir halife. Peygamber efendimizin bize bildirdiği ve "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" dediği bir halife.

Peygamberimizin resmi halefi,o büyük insan; Hz. Ömer, bu namazı 20 rekat olarak cami'de kıldırıyor da, bizim ne idüğü belirsiz Yaşar Hoca mı buna karşı çıkıyor? Daha yaşarken Cennet ile müjdelendirilen Hz. Ömer efendimiz (haşa) riyakarlık mı yaptı? Hadi be ordan. Şerefsiz herif.
Eşref isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:06   #14
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
BlueMoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Teravih diye bir namaz yoktur. ,

peygamberimiz yasaklamıştır.

olmayan birşeyi mi yasaklamış peygamberimiz...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:09   #15
Kullanıcı Adı
unnamed
Standart
Alıntı:
Eşref Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Adam çıkıyor, "Teravih diye bir namaz yok" diyor. Bak sen. "Ardından da peygamberimiz 4 veya 8 rekat olarak evde kılardı" diyor. Hani yoktu teravih namazı? Evde kılınca teravih namazının ismi mi değişiyor? Bir de "günün namazları 20 rekat bulmuyor" diyor. Demek ki bu adamın derdi sadece Teravih değil. Bütün sünnetleri atacak.

Peygamber efendimizin kıldığı 4 rekatlık namazın bile ne kadar uzun sürdüğünü, bu nedenle peygamberimizin bir seferde 11 rekattan fazla namaz kılamadığını Hz, Aişe validemizden biliyoruz. Bizde onun gibi kılabileceksek, 20 değil 8 rekat kılalım.

Yaşar Nuri Hoca, bu sözlerle halifeyi yani Hz. Ömer'i de yok sayıyor. O bir halife. Peygamber efendimizin bize bildirdiği ve "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" dediği bir halife.

Peygamberimizin resmi halefi,o büyük insan; Hz. Ömer, bu namazı 20 rekat olarak cami'de kıldırıyor da, bizim ne idüğü belirsiz Yaşar Hoca mı buna karşı çıkıyor? Daha yaşarken Cennet ile müjdelendirilen Hz. Ömer efendimiz (haşa) riyakarlık mı yaptı? Hadi be ordan. Şerefsiz herif.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:32   #16
Kullanıcı Adı
Tarantula_
Standart
“...Müslümanların her şeyini tahrif ve mahvettik. Dinleri,inançları, ahlâkları, dine bakışları ve insani duygualrı mahvoldu. Onların millî mânevî değerlerini, batı Medeniyeti potasında eriterek, kendimize benzetik. İslâmiyetten uzaklaştırdık. İslâmiyeti öğrenmeyi, yaşamayı, namaz kılmayı ve Kur’an-ı Kerim öğrenmeyi, suç ve gericilik olarak göstermeyi başardık. Artık çoğu tam olarak, hiçbir şeye inanmıyorlar. Ehl-i sünnet itikâdı, başta gelen düşmanımızdır. Bu itikâdı geçmişte sapık itikâdlara yönlendirdik. Son yıllarda ise müslüman görünen bazı ilâhiyatçılarla, ondört yüzyıllık itikâdlarını, ibadetlerini tartışılır hale getirdik. Derin bir boşluğa düşürdük. Bundan sonra siz misyonerlerin işi daha kolay; maaş bağlayarak, vize vaadi, yurtdışında iş imkanı, hatta cinselliği kullanarak Müslümanları Hıristiyan yaparız...”

Lovis Massignon
(Fransız Misyonerleri Cemiyeti Başkanı ve
Müstemlekeler Başkanlığının Kuzey Afrika Müsteşarı)
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:39   #17
Kullanıcı Adı
Hüdavendigâr
Standart
Alıntı:
Tarantula_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ehl-i sünnet itikâdı, başta gelen düşmanımızdır. Bu itikâdı geçmişte sapık itikâdlara yönlendirdik. Son yıllarda ise müslüman görünen bazı ilâhiyatçılarla, ondört yüzyıllık itikâdlarını, ibadetlerini tartışılır hale getirdik.

Lovis Massignon
(Fransız Misyonerleri Cemiyeti Başkanı ve
Müstemlekeler Başkanlığının Kuzey Afrika Müsteşarı)
burası çok önemli işte..
Hüdavendigâr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:40   #18
Kullanıcı Adı
Seyyah
Standart
Arkadaş ne dangalak bir ülkede yaşıyoruz..
Seyyah isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:46   #19
Kullanıcı Adı
ibocan
Standart
hadis 'İ şerifler ile teravih namazı

Teravih namazı sünnet-i müekkededir
Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırmış, daha sonra evden çıkmamıştır. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için evden çıkmadım) buyurmuştur. [Buhâri] Teravihin yirmi rekat oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu Eshab-ı kiramın İcmaı ile sabittir. (Merâkıl-felâh şerhi)

Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekat olarak da kılmıştır. İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki, Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekat namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekat teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İ.E. Şeybe)

Teravihin yirmi rekat olduğuna inanmayanın sapık olduğu (Nur-ül-izah) şerhinde de yazılıdır

İmam-ı a’zam hazretleri, (Teravih namazı sünnet-i müekkededir. Hz. Ömer, teravihin 20 rekat olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmamıştır. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullahın sünnetine dayanarak emretmiştir) buyuruyor. (El-İhtiyar)

Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. [Buhâri]

Teravihin cemaatle kılınması Sünnet-i kifaye’dir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa, sünnet ifa edilmiş olur. (Nimet-i İslâm)

Erkeklerin camide cemaatle namaz kılmalarının, evde kıldıkları namazdan 27 derece daha fazla sevap olduğu, kadınların ise, evde namaz kılmalarının, camide namaz kılmalarından daha çok sevap olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiştir. Kadınlar, zaruretsiz camiye gidemez. Çünkü Redd-ül-muhtar’da buyuruluyor ki: (Genç ve yaşlı kadınların 5 vakit namaza, Cuma ve bayram namazları için, vaaz dinlemek için camiye gitmeleri caiz değildir. Eskiden, yalnız çok yaşlı kadınların, akşam ve yatsı namazına gitmesine izin verilmiş idi ise de, şimdi bunların da gitmesi caiz değildir.) [İmamlık bahsi] [Bu hüküm, adı geçen kitabın Türkçe tercümesinin c.2, s.420 dedir.]

Teravih namazı iki veya dört rekatta bir selam vererek kılınır. Fakat iki rekatta bir selam vermek daha iyidir. Teravih namazını on rekatta bir selam vererek iki selamla bitirmek caiz, fakat mekruhtur. Şafii’de ise hiç sahih olmaz. Teravih, vitirden önce kılınır. Vitirden sonra da kılmak caizdir. Kılınamayan teravih namazının kazası gerekmez

Yatsıyı cemaatle kılan, teravihi yalnız, vitri de cemaatle kılsa mahzuru olmaz. Hatta teravihi kılmasa da, farzı kılmış olduğu imama uyarak vitri kılabilir.

İmamla birlikte yatsının farzı kılınsa, sonra imam gitse, cemaatten biri imam olup teravihi ve vitri kıldırsa sahih olur.

Birkaç kişi camiye girince, yatsının farzının kılınmış olduğunu görseler, biri imam olup yatsının farzını kıldırsa ve teravih kıldıran imama uysalar vitri de bu imamla kılsalar sahih olur.

Bir özrü sebebiyle camiye gidemeyen kimse, teravihi evde yalnız başına kılabilir. Hanımı, anası ve kızı ile de cemaat yapıp kılabilir. Fakat imam, sünnete uygun kıldırıyorsa, erkekler camiye gitmelidir.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Ramazan ayında inanarak ve sevabını umarak teravih namazı kılanın, günahları affolur.) [Nesâi]

Bazı imamlar tadil-i erkana riayet etmeyerek teravihi hızlı kıldırıyor. Halbuki Hanefi’de tadil-i erkan vaciptir. Vaciplerinden biri kasten terk edilerek kılınan namazı tekrar kılmak vaciptir. Unutularak vacip terk edilirse, secde-i sehv gerekir. Tadil-i erkan, Şafii’de ise farzdır. Farz terk edilince namaz sahih olmaz. Teravih de olsa, sahih olmayacak kadar hızlı kılmak caiz olmaz.
ibocan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2011, 19:49   #20
Kullanıcı Adı
bayrakbekcisi_
Standart
ya boş verin bu salağı bunun için klavyenize tıklamanız değerlimi
bayrakbekcisi_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 3 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 3 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi