|
![]() |
#1 |
![]() Dehşete düşüren bilginin ihtimal değil gerçek olduğunu açıkça ortaya koyuyor.
![]() Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği helikopter enkazından, uçuş bilgilerini taşıyan cihazların çalındığı Devlet Denetleme Kurulu tarafından belirlendi. Zaman'ın ulaştığı fotoğraflar da bu tespiti teyit ediyor. 29 Mart'ta helikopterin üzerinde bulunan cihazların söküldüğü, iki gün sonra çekilen fotoğrafta açıkça görülüyor. Uzmanlar, "Helikopter, bir hava aracının müdahalesiyle düşürüldüyse yok edilmesi gereken ilk cihaz budur" diyor. BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği 25 Mart 2009'daki helikopter kazasına ilişkin şüpheler giderek artıyor. Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulu'nun hafta başında açıkladığı rapor ise ciddi ihmal ve eksiklikleri belgeledi. Raporda, Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı'nın verdiği koordinatlarda hiç arama yapılmadığı, kaza sırasında bölgede yoğun olarak başka hava araçlarının bulunduğu, helikopterin bazı parçalarının askerî timlerce yakıldığı tespitlerine yer verildi. Ayrıca uçuş bilgilerini muhafaza eden cihazların çalındığının/yok olduğunun anlaşıldığına dikkat çekildi. Zaman'ın ulaştığı fotoğraflar, bu bilginin ihtimal değil gerçek olduğunu ortaya koydu. Enkaz bölgesinde 29 Mart 2009'da çekilen fotoğrafta ARGUS 5000 CE markalı GPS ile SKYMAP IIIC cihazları helikopterin üzerinde bulunuyor. İki gün sonra çekilen ikinci fotoğrafta ise bu cihazlar, yerinde görülmüyor. Bağlı oldukları panelden söküldükleri anlaşılıyor. Çalınan parçaların olayın aydınlatılması açısından önemine değinen uzmanlar, "Kaza yapan helikopter, eğer herhangi bir hava aracının müdahalesiyle düşürüldüyse ortadan kaldırılması gereken ilk cihazlar bunlardır. Çünkü uçuş bilgilerini muhafaza eder. Helikopterde ani bir alçalma veya yükselme olduysa gösterir." diyor. DDK'nın kamuoyuna yansıyan raporunda, enkazda bulunamayan cihazlarla ilgili önemli tespitler vardı: "Cihazların 31.03.2009 günü öğle saatleri arasında yok olduğu/çalındığı anlaşılmıştır. Bölgede saat 17.00'ye kadar çalışmalarını sürdüren Kara Kuvvetleri'ne ait Sikorsky helikopterin kaza kırım heyetinde yer alan bazı personelin TC-HEK işaretli helikopter enkazı üzerinde çalışma yaptıkları görülmüştür. Başta Sikorsky helikopterin kaza kırım heyeti olmak üzere tüm şüpheliler hakkında Cumhuriyet Savcılığı'nca soruşturma yapılması önerilmektedir." Ortaya çıkan fotoğraflar, ARGUS 5000 CE markalı GPS cihazı ile SKYMAP IIIC'nin helikopterin üzerinden çalındığını ortaya koyuyor. Uzmanlar cihazla ilgili şunları söylüyor: "Bu cihazlar, uydulardan sinyal alarak hava aracını yönlendirmeye yarıyor. Gideceği yere olan uzaklığınızı belirtiyor. Helikopterin, düştüğü noktaya nereden geldiği bu cihazlarla tespit edilebilirdi. Ayrıca helikopterin irtifasıyla ilgili de bilgi veriyor. Bu cihazları alan ya değerli olduğu için satmak üzere almıştır ya da bazı şeyler ortaya çıkmasın diye yok etmiştir." DDK raporunda, helikopter kazasının olduğu günün sabahından itibaren kazanın olduğu bölge yakınlarında yoğun bir hava aracı hareketliliği olduğu dile getiriliyor. Kaza anında da söz konusu hareketliliğin devam ettiği, ancak muhtemel kaza saatinden sonra iki saat kadar hava hareketliliği yaşanmadığı ve daha sonra yeniden bir hava hareketliliğinin görüldüğü kaydediliyor. Raporda, helikopterin başka bir hava aracının etkisiyle düşmüş olabileceği şüphesine yer veriliyor. Helikopterin çok yakınından geçen bir başka uçak nedeniyle savrulmuş veya düşmüş olabileceği iddiasının, 'araştırılmaya değer' bulunduğu vurgulanıyor. AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Veysi Kaynak'ın başkanlığını yaptığı Meclis Araştırma Komisyonu da GPS cihazlarıyla ilgili benzer bulgulara ulaşmıştı. Kazada hayatını kaybeden İHA Muhabiri İsmail Güneş'in, helikopter düşmeden önce çektiği fotoğraflarda, GPS cihazı net olarak görülüyordu. Bunun üzerine Meclis Komisyonu, helikopterde olduğu ortaya çıkan GPS cihazı ile ilgili Emniyet Genel Müdürlüğü'nden rapor istemişti. Emniyet Havacılık Daire Başkanı Mehmet Dayıoğlu imzalı raporda, helikopterdeki fotoğraflarda görülen iki cihazın enkazda bulunamadığı belirtiliyordu. Meclis Araştırma Komisyonu da helikopterde bulunan ancak kazadan sonra bulunamayan cihazların peşine düşmüştü. Havacılık Daire Başkanı Mehmet Dayıoğlu, "Cihazlar bulunmuş olsalardı, kaza ile sonuçlanan son uçuşta helikopterin izlediği gerçek rota ve zaman bilgilerine ulaşmak, çarpma istikametini tespit etmek ve kaza ile ilgili daha sağlıklı değerlendirmeler yapmak mümkün olurdu." dedi. ZAMAN
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Adam gitti...
ne olsa geri gelmeyecek... arkasindan ancak dua edebeliriz... tabi failleride yakalansin... |
|
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Kimse bu olayın üzerinde durmuyor ! Hayret ediyorum
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Aradan geçen onca zamanda sadece bu sonuca mı ulaşıldı? Bu haberi, enkazın bulunduğu gün dinlememiz gerekirdi diye düşünüyorum. Ya bazı şeyler çok yavaş ilerliyor ya da birşeyler örtbas edilmeye çalışılıyor.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
"Yılda 15 bin dosya zamanaşımına uğruyorsa, o ülkede yargı iflas etmiştir." "Erdoğan'ı bir günde, Erbakan'ı beş günde, Savcı Cihaner'i anında karara bağlayacaksın. Burada da (Hizbullah davası) on sene bekleteceksin. Böyle bir yargı olabilir mi?" R.T.Erdoğan ...çünkü böyle bir ülkede yaşıyoruz... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() O kadar şeyin üzerine gidiliyorda , bunumu gidemeyecekler bence büyüttüğümüz bir şeyler var.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Muhsin Yazıcıoğlu'nun ölümüne neden olan helikopter kazasını araştıran DDK'nın raporunda şok ifade... Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği kazayı araştıran DDK'nın raporuna göre, helikopterin bölgeye giden F-16'larca düşürülmüş olabileceğine işaret ediliyor. Radar kayıtlarına göre, helikopterle aynı saatlerde havalanan savaş uçakları kaza bölgesinde sık sık çağrı işareti değiştirmiş. Sivil radarlar da da görülüp kaybolmuşlar. Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurumu'nun, Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği helikopter kazasıyla ilgili raporunun tamamını BUGÜN ele geçirdi. DDK raporunda, helikopter kazası öncesinde bölgede yaşanan hava trafiğine dikkat çekilirken, kazayla aynı dakikalarda bölgede uçan F-16 uçaklarının helikopteri düşürmüş olabileceği iddialarına yer verildi. DDK'nın 795 sayfalık raporunda helikopterin başka hava araçları tarafından düşürülebileceği iddiasının detaylı olarak incelendiği ortaya çıktı. Raporda, kaza öncesinde bölgedeki hava trafiği çizimlerle detaylandırıldı. Raporda, THY başta olmak üzere kaza bölgesi üzerinde uçuş yapan diğer sivil uçakların radar kayıtları ile askeri uçakların uçuşuna da yer verildi. Sivil radarlarda da kayboldu DDK'nın raporunda radar kayıtlarında görülen uçaklar saat saat verilirken, "Ancak radar görüntü irtifasının altında uçan diğer bazı hava araçlarının da bulunduğu görülmüş, bu hava araçlarının sivil radarda bazı anlarda görülüp kaybolduğu, dolayısıyla irtifa ve güzergahlarının tespit edilemediği,GenelkurmayBaşkanlığı'nca gönderilen "radar iz haritalarında" yer almadıkları görülmüştür" denildi. Rutin uçuş mu? DDK'nın kaza bölgesindeki uçuşların rutin mi yoksa olağanüstü uçuş mu olduğuna ilişkin Genelkurmay'a yazılan yazıya cevap verilmediği de ortaya çıktı. Raporda şu bilgilere yer verildi: "29. 12. 2010 tarih ve 722 sayılı yazımızla; 25. 03. 2009 tarihinde enkaz bölgesinin 120 mil çevresindeki alan içerisinde UTC 09:30 ila UTC 21:00 arasında gerçekleşen askeri hava aracı uçuşlarına ilişkin olarak; - Askeri radar görüntülerinden birer dakika ara ile alınacak dijital görüntü fotoğrafları, - Uçaklardaki kayıt cihazları ve havaalanı kayıtları esas alınarak (Transponderinin kapalı olabileceği veya alçak irtifada uçmuş olabilecekleri, bu nedenle radar görüntülerinde yer almayabilecekleri dikkate alınarak) her bir uçağın kalkış ve iniş saatleri, çağrı işaretleri, kalktıkları ve indikleri havaalanları ile havada izledikleri güzergah ve irtifa bilgilerinin ayrı ayrı haritalar üzerinde gösterilmesi suretiyle oluşturulacak dijital haritalar, - Yapılan uçuşların (F-4 ve F-16'lar için) amaçları (eğitim, tatbikat vs) ile rutin ve notamlı alan içinde olup olmadığı ile ilgili bilgiler talep edilmiştir. Ancak rapor tarihine kadar söz konusu yazıyla ilgili herhangi bir cevap alınmamıştır." Dakika dakika radar kayıtları 09:38: TC-HEK Sivas'tan havalandı. 10:53: A2404 - A2400 çağrı işaretli uçaklardan A2404 10:54'te Göksun civarında çağrı işaretsiz olarak ortaya çıktı. 10:55: A2400 çağrı işaretli uçakla birlikte Kurucaova Şahinkayası - Kozcağız istikametinde enkaz bölgesi yakınından geçtiler. Birlikte Kahramanmaraş Havaalanı yanına, oradan Gaziantep yakınlarına, son olarak da Erhaç yakınlarına geldiler. 11:28: Erhaç üzerinde kayboldular. Helikopterin, Çağlayancerit'tenbenzinalımı için Kahramanmaraş'a hareket etmesi ile yine askeri uçakların hareketliliği başlıyor. Helikopterin Çağlayancerit'e geri dönüp yeniden havalanmasının ardından hareketlilik sürüyor. 12:40: TC-HEK Çağlayancerit'ten havalandı. 12:51: A-1561 çağrı işaretli uçak, 12:51:40'ta Erhaç'ın güneyinde ortaya çıktı. 12:56: Çağlayancerit üzerinden geçti, 12:59'da Kahramanmaraş-Göksun arasında 12 bin 600 feette A1612 ve A0600 çağrı işaretli uçaklarla farklı irtifalarda karşılaştı. 13:14: İskenderun Körfezi'ne kadar giderek döndü, 13:19'da Kahramanmaraş Havaalanı'nın güneyinde çağrı işaretini SFK46 olarak değiştirdi. 13:39: Adıyaman üzerinden Malatya-Diyarbakır arasına doğru gitti ve radar görüntülerinden çıktı. 12:58: Gürün civarında çağrı işareti yazmayan (X) bir uçak görülüp kayboldu. 13:03: TC-HEK enkaz bölgesine düştü. 13:16: A2437 çağrı işaretli uçak Erhaç'ın güneyinde ortaya çıktı. 13:25'te Diyarbakır'a doğru gitti ve yolda çağrı işaretini KORSN03 N olarak değiştirdi. 14:04: Diyarbakıryönünden Erhaç'a geri dönüp civarda dolaştı ve 14:17'de Erhaç'ın kuzeyinde kayboldu. 13:18: A2431 ve A1723 çağrı işaretli uçaklar, Erhaç'ın güneydoğusunda ortaya çıktılar. 13:27: Adıyaman'a doğru uçtular, burada A2431 kodlu uçak çağrı işaretini KORSNO2 N olarak değiştirdi. 13:36: Diyarbakır yönünde radardan çıktılar. 14:00: Diyarbakır istikametinden Erhaç'ın doğusuna döndüler ve kayboldular. F-16'lar 1994'te de bir helikopter düşürmüştü DDK raporunda, 1994 yılında Eskişehir'de yaşanan olaya da dikkat çekildi. Raporda, "Özellikle F-16 ve F-4'lerin alçak irtifa uçuşlarının helikopterler için tehlike arz ettiği ifade edilmiştir. Yapılan araştırma sonucu, THY Uçuş Eğitim Akademisi'nde uçuş öğretmeni olarak çalışanemekliasker Mustafa Koç'un Eskişehir 1. Hava Jet Üssü'nde çalışırken benzer bir kaza yaşadığı öğrenilmiştir. Mustafa Koç'un olayı "UH-1 H tipi helikopterde 2 pilot ve 1 teknisyen ile 500 feet irtifada (150 metre) 80 nutt hızla tören geçisi yaparken, arkadan gelen bir F-4 uçağının helikopteri son anda gördüğü ve üzerinden tırmanışa geçtiği, helikopterin uçağın rüzgarı dolayısıyla tutunamadığı, aşağı itildiği ve savrulduğu, hızla gölete düştüğü, pilotun belinin kırıldığı öğrenilmiştir" bilgilerine yer verildi. Feleğinizi şaşırırsınız Raporda, F-16'ların sesten hızlı uçmaları halinde patlama gibi ses çıkardığı, helikopter kazasından önce köylülerin patlama sesi duyduklarına da dikkat çekildi. Raporda, "Sivil havacılık ile ilgili bakım şirketlerine yapılan ziyaretlerden birisinde, helikopter pilotları yaşadıkları zor anları anlatırken, 'Üzerinizden bir F-16 geçer feleğinizi şaşırırsınız' şeklinde örnekler verdikleri görülmüştür" denildi. BUGÜN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() muhsiz yazıcıoğlunu sadece bir siyasi parti genelbaşkanı olark gören insanlar için önem arzetmeyebilir bu kaza...
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Muhsin Reis katledildi bu açık.Helikopteri düşürüldü bunu ya füze ile yaparsın ya uçak ile yada gelişmiş sinyal cihazları ile bunların üçünün de sivillerde olması mümkün değil.Asker işi zaten fotoğraf manzarayı ortaya koymaya kafi..
Umarız akıbeti Eşref Bitlis Paşa gibi muallakta kalmaz.Failler yakalanır.Nerede oldukları da aslında belli..Bu kuruma güvenmiyorum |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|