![]() |
#41 |
![]() Sayfaları baştan sona okudum ama tartışmanın nerden patlak verdiğini anlıyamadım :-[
Bu ruhsatın veriliş nedeni aşıkar çok eşli olan yeni müslümanların bu cahillikten kurtarmak için eşlerin dörtle sınırlandırılması. Benim merak ettiğim bu zamanda bu ruhsat kullanılmalı mı? Beni aydınlatırsanız sevinirim. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
![]() Nisa suresinin 3. ayeti şöyledir:
“Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır”. Nisa suresi 3. ayetle birlikte çok kadınla evlenme dört ile sınırlandırılmış oldu...Fakat ayete dikkat edilirse “eğer haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın” şeklinde bir açıklama vardır... Bu açıklama ile esasında İslâm’da tek eşliliğin adalet için en uygunu olduğu öngörülmektedir... Nitekim yine Nisa suresinin 129. ayetinde: “Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın.” Açıkça bir erkeğin birden fazla kadınla evlendiği zaman adaleti sağlayamayacağı söylenmekte... Bu ayetle de İslam’da tek eşliliğin esas olduğu, birden fazla kadınla evlenmenin istisnai olduğu ortaya çıkmaktadır. Nedir çok kadınla evlenmenin istisnai durumu? İslâm evliliği neslin devamı için gerekli bir kurum olarak görmüş ve Hıristiyanlığın aksine tavsiye etmiştir. İnsanların evlenmelerini teşvik etmiştir. Amaç müslümanların sayısının artmasıdır... Eğer eşinden çocuk sahibi olamıyorsan, ayrılmak istemiyorsan, o taktirde, eşinin de rızası ile başka bir evlilik yaparsın... Ama bu yapılırken dikkat edilecek temel husus adalettir. Adalet göz ardı edilerek gerçekleştirilecek sonraki evlilikler, her ne kadar amaç çocuk sahibi olmak bile olsa, ilk eşi huzursuz edeceğinden, tavsiye edilmemiş. Çocuk sahibi olunamasa bile birden fazla kadınla evlenilmemesi tavsiye edilmiştir. ----------------------------------------- Dinimiz aslında tek eşliliği tavsiye ederken, bu defileyi düzenleyen adam bunu istismar etmiştir bana göre...Nefsine ne derece esir olduğunu göstermiştir...Bugün pek çok erkek tek eşle evlilik sürdürüyorken onun yapamaması ilginçtir...Ancak değindiği husus doğru...Zina yapacağına evlen daha iyi... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
![]() Başta Tolay adlı arkadaşımıza olmak üzere bir şeyler söylemek istiyorum ben de:
Bu konuda tartışmayı buraya getiren meselenin doğruluğu yanlışlığı değil ki. Herkes doğrunun ne olduğu konusunda hemfikir. Tartışma üsluptan yola çıkılarak bu noktaya geldi. Yunus ne diyor: Söz ola kese savaşı Söz ola kestire başı... İşte sözü söylerken ölçmek biçmek gerekir ki, yanlış anlaşılmalara meydan vermeyelim. Mesele budur. İçerik değil, üslup tartışılıyor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
![]() Zina yapacagina evlen daha iyi diye bir soylem bana sadece Irandaki muta sistemini hatirlatmaktan baska bir sey hatirlatmiyor.
Evlilik neden yapilir? sorusunu sorsak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
![]() Alıntı:
Mesela içki konusunda Kur'an'da " La Tagrabüssalate ve entüm sükara " İçkili iken namaza yaklaşmayın geçer. Bu insanların içkiyi yavaş yavaş azaltmaları için insanlara emredilmiştir. Ama daha sonrasında içkinin haram kılınması ile bu ayetin hükmü ortadan kalkmıştır. Yani kalkmış derken, sadece namaza değil, içkiyi hiç kullanmamak emredilmiştir. Evlilik konusunda da erkeklere böyle bir ruhsat verilmiştir. Şartlar ve kurallarlar yerinde olduğu sürece, insanlar bu ayetler ile amel edebilirler. VesseLam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
![]() Alıntı:
zina yapmamak için evlenmek....bunu bir bayan olarak yanıtlayamam...ama kişisel fikrim asla böyle biriyle evli kalamam...ama o şahıslar içlerine sindirmişler...ya gerçekten islam izin verdiği için veya tamamen duygusal...ilkiyse ne ala ...eğer ikincisi ise o zaman işte durmak ve düşünmek lazım... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
![]() Alıntı:
Ancak hangi bayan eşinin bu iradesizliği nedeniyle ikinci bir evlilik yapmasına razı gösterir bunu da irdelemek lazım... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
![]() Alıntı:
Benim kafamı karıştıran husus şimdiki kanunlar buna elverişli değil günümüzde İmam nikahı kadınların haklarını güvence altına alamıyor ve genel fikir İmam nıkahı olmaksızın resmi nikahın dinen de yeterli olduğu Resmi nikah geçerliyse ve bir erkek çok evlilik yapabilmesi için eşler arasında adil bir dağıtım yapması şartsa, şimdiki şartlarda bunu olur vermiyorsa nasıl bir yol izleyeceğiz. madur kadının hakkını nasıl vereceğiz. Erkeğin vicdanınamı bırakacağız. Yani dediğiniz gibi ''Şartlar ve kurallarlar yerinde olduğu sürece, insanlar bu ayetler ile amel edebilirler.'' şartlar yerinde değil gibi |
|||
![]() |
![]() |
#49 | |||
![]() Alıntı:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
![]() Alıntı:
Bunu zina bağlamana indirgemek ise çok yanlış sadece demek istediğim o. Sünnet te var olan da odur .Peygamberimizin evlilikleri konu başlığında adı geçen şahsın ifadesiyle(zina yapmayayım diye dört eş alayım) izah edilemez. Çünkü Peygamberimizin ilk kez ikinci bir hanımla evlenmesi 54 yaşında iken gerçekleşmiştir. Bu yaş istek ve arzuların etkilerinin azaldığı bir döneme tekabül eder.Eğer bu konuda bir eleştiri olacak ise Peygamber'in 25 yaşına kadar ki yaşamı dönemi ile olması (ki biyolojik olarak arzu ve isteklerin en yoğun olduğu gençlik dönemi bu yaşlardır.) gerekir.. İkinci husus ise bu düşünceyle evlenen birinin eşlerine sevgi şefkat ve merhamet verebilmesi çok zor.! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 6 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 6 Misafir) | |
|
|