AK Gençliğin Buluşma Noktası
Anketler Tüm anketlerimizi burada paylaşıyoruz.



Anketimiz: İdam Geri Getirilmeli mi?
Evet Geri Getirilmeli 85 70.25%
Hayır Geri Getirilmemeli 25 20.66%
Fikirim yok 11 9.09%
Katılımcı sayısı: 121. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor

Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-13-2012, 23:27   #21
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart
Alıntı:
El Emin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Öcalan akıllara geliyor direk idam denilince..
Değerli kardeşlerim az hukukla ilgilenenler bilirler ki öcalanın bu saatten sonra asılması mümkün değil..Yanlış değilsem kararı verilmiş kesinleşmiş hükmü var..Ki hala süren bir davada olsa bile ,kanun değişikliğinde hala görülen davalarda davalının lehine kanun uygulanır hükümde..
Öcalana gözdağı için getirmeye calısmak embesilce cabadan öteye gitmez.
Mümkün yinede mümkün,cünkü biz adaletin değil gücün ve rantın konuştuğu bir ülkede yaşıyoruz kişilere özel kanun cıkarılır,özel insan asılır hatta itinayla,itinayla davalar paklanır,hasır altı edilir yeter ki gücü elinde tutanın keyfi istesin.

Ve iki üc ülkücü kafasında gencin facede baslattığı yaygara ile hükümet kendine rota ciziyorsa vay bizim halimize ki ne vay..Apoyu assınlar ama asacaklar iyi düşünsün pkk iki katı güce ulaşır ve en az elli yıl daha bu sorun cözülmez.Pkk benzeri bir cok örgütten farklı bir yapıya sahiptir o da destekleyen kürt halkının mayasından mıdır bilemem ama cökmesi icin tüm şartlar oluştuğunda bile pkk ayakta kalmayı başarmış,buhranlı süreclerinde tam tersine daha da güclenmistir.Şu kanlı davayı daha cok kana bulamaktan baska hic bir halta yaramaz apoyu asmak.


Kimsenin değinmediği bir noktaya değiniyorum eğer idam getirilirse bende sonuna kadar ötenazi hakkını isteyeceğim,eğer devlet kişinin yaşama hürriyetine son verme yüceliğini kendinde görüyorsa insan devletten önce bedenin bütünlüğü ve yaşama hakkını yönlendirme hakkına sahiptir.Olmaması tezat olur.
Ali Karahasanoğlu - Yeni Akit

İdam cezası tartışması sürüyor.

Geri gelir mi gelmez mi?

Gelirse, kimlere uygulanır?

Özellikle de Apo'ya bir zararı olur mu, olmaz mı?

"Çok bilmiş"ler, şimdiden hükmü vermişler: "İdam cezası geri gelse bile, Apo'ya bir zararı olmaz. Apo artık idam edilemez."

Kendisi de hukukçu olan Selahattin Demirtaş, gerekçesini de şöyle açıklamış: "İdam cezasının yeniden yasalaşması durumunda, Abdullah Öcalan'ın asılması teknik olarak mümkün değildir. Yasalar geriye doğru yürütülemeyeceği için Öcalan'a idam cezası uygulanamaz. Bunu hukuk fakültesi 1. sınıf öğrencileri bilir" demiş..

Hukuk fakültesinin 1. sınıfında ceza hukuku dersi yok ki, ceza hukukunda kuralların geriye yürüyüp yürümeyeceğini de 1. sınıf öğrencileri bilsinler..

Tabii ki Demirtaş'ın kasdettiğini anlıyorum.. "Ceza Hukuku'nda en temel kural, eski olaylara uygulanamazlıktır" demek istiyor..

Doğrudur, bugünkü kanunda üç yıl ceza öngörülen bir fiil için, yarın ceza 5 yıla çıkarsa. Eski kanun yürürlükte olduğu zaman diliminde o suçu işleyen kişiye, 5 yıl ceza verilemez.

Ama..

Apo işinde, olay o kadar basit değil..

Bence idam cezası yeniden mevzuata girerse..

PKK'nın eylemleri sürdüğü takdirde, Apo pekala idam edilebilir.

Nasıl mı?

Diyelim ki bugün itibari ile, ilgili mevzuatta kurallar değiştirildi ve idam cezası 13 Kasım itibari ile yeniden geldi. Terör örgütü yönetmenin cezası idam oldu..

Bugünden sonraki ilk terörist eylem sonrasında, Apo'ya idam cezası verilebilir.

Bunun için, yeni ceza kanununun yürürlüğe girmesinden sonraki o eylem için ceza davası açılır.

Sanık olarak Apo da gösterilir.

Terörist eylem içinde olanlar, hatta onların sivil uzantıları, Apo'yu zaten önder kabul etmiyorlar mı?

"Apo liderimizdir" demiyorlar mı?

Onun adına eylem koyduklarını söylemiyorlar mı?

Apo'nun kendisi; istenildiği takdirde PKK'lıları dağdan indireceğini söyleyerek, cezaevinde iken bile örgüte hükmettiğini itiraf etmiyor mu?

Öyle ise..

Öyle ise, idam cezasının yürürlüğe girmesinin ardından gerçekleştirilen ilk eylem, PKK'nın Apo öncülüğünde işlediği yeni bir suç sayılır.

İdam cezası 13 Kasım'da gelir. PKK'nın 14 Kasım'daki eylemi sebebi ile Apo yargılanır ve idam cezasına mahkum edilir.

Bu kadar basit.

Tabii ki, "Apo 1999'da yakalandığında yargılanıp aldığı idam cezasını şimdi infaz ediyoruz" denilemez.

MHP-DSP-ANAP iktidarı, o işi bitirdi bir defa..

"İdam cezası aldı ama, biz idam yerine, onu cezaevinde tutacağız" dediler.

Bu; bir nevi af idi..

Bu af yapıldı, bitti.

Artık 1999'dan önceki eylemler için, tekrar idam cezası vermenin veya o cezanın infazının yolu hukuken kapandı..

Ama..

Yarın yeniden bir PKK eylemi gerçekleştiğinde.

O eylem ile Apo arasında irtibat, pekala aranabilir.

Ve eylemi gerçekleştirenlerin açıklamalarına bakılır.

Onların Apo'ya bağlılıklarına bakılır.

Ve o eylemden dolayı Apo da yargılanabilir.

"Yok canım, cezaevindeki adam, dışardaki eylemden nasıl yargılanabilir" diyecekler.

Niye yargılanmasın?

Terör örgütü yöneticiliğinden yargılanmak için, kanunda "cezaevinde olmama" şartı mı var?

Yok böyle bir madde.

O halde?

Niye olmasın?

Biliyorum "Apo idam edilemez" diyenlerin buna itiraz gerekçelerini..

Yargıtay'ın bir kararına dayanacaklar..

Yargıtay, "Örgüt yöneticisi, cezaevine girmekle, örgüt ile ilişkisi kesilmiş olur" diyordu..

Diyordu da..

Bu içtihad, kanun değil.

Kaldı ki, üç tane sabıkalının bir araya geldiği örgüt için verilen içtihadı, binlerce teröristin barındığı, dış devletlerle irtibatlı, ağır silahları bile bulunan PKK'ya da mı uygulayacağız?

Üç tane sabıkalıyı yöneten örgüt başının, cezaevine girdikten sonra örgütü yönetmesi mümkün olmayabilir.

Örgüte talimat vermesi, yeni suçlar işlenmesini sağlaması mümkün olmayabilir.

Ya PKK?

Kendileri söylüyorlar, "Apo önderimizdir" diye..

O halde, PKK'nın işlediği suçlardan da, Apo sorumludur.

Var mı itirazınız?
Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 03:09   #22
Kullanıcı Adı
El Emin
Standart
Alıntı:
_Ednâ_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Katılıyorum kesinlikle...
Ve endişem o tezatçıların hala ülkemizde mevcut olmasındandır...



Dinimizde idam, haksız yere öldüren için Haktır ve devlete idam etme hakkı verilir bunu atlamamak lazım..
Ben dini boyuttan değerlendirmedim o işin çok farklı bir boyutu..
Ben sekülarizm üzerine kurulmuş olan tc devletinden bahsettim..
Malum dini kıstasları olmadığı gibi bizzat düşmanıdır..
Dini boyutu ondan direk geçtim..
21. yy dünyası ve hukugu sosyolojik olarak tarihsel sürecinde getirisiyle birlikte cezai ve kısas müeyyidesinden ziyade eğitime yani kazanmaya yönelik ve o düşünce üzerine kuruludur.
Yani işin kısa mantığı biz "bu kısas senin hakkın oh olsun bak sallandır bir tanesini bir tanesi daha yapıyor mu" düşüncesine değil " evet kardesim adam öldürmüs olabilirsin,yaşama hakkın var ama birsey yapamayız biz seni eğitip rehabilite edeceğiz" yani kazanma mantığı üzerine kuruludur.
Bu hukuk mantığındada idam gibi kol kesme gibi cezalar mümkün değildir ki mevcut örnek aldıklarımızda ortada..
Ondan idam getirmesi tezat olur,eğer seküler bir devlet olarakta bir kişinin yaşam ve bedensel dokunulmazlık hürriyetini elinden alacak kadar yüce görebiliyorsan en başta o kişinin kendi yaşam hakkı üzerinde tasarruf hakkını yani "ötenazi" hakkını vermen gerekir.
Bunu ifade etmeye calıstım..
El Emin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 03:21   #23
Kullanıcı Adı
El Emin
Standart
Meçhul abim ne dedim, mümkün apoyu asmak..
Cünkü biz adaletin ve kanunun işlediği bir ülkede değiliz zaten..
İtinayla adam asarız,makam veririz,dava paklarız,faili meçhul yaparız,itinayla şehit veririz,itinayla kendi komutanımız kendi askerini öldürür,itinayla polisimiz cocuk döver kadın döver joplar..
Yani eğer "T.c" deniliyorsa benim eller mantık olarak zaten havadadır her an bir yerden patlayabilirler..


Yok hukuk açısından ali beyin yazısını değerlendirirsem tek kelime ile saçmalamıs..
Hukukçu olarak nasıl becermis bilemiyorum ama işte hep bunu söylüyorum.
Matematik cözmesiyle bir kisinin hukukcu olacağına karar veren bir ülke olursan işte nerde bir tane hukuktan anlamayan varsa inekliğinden ötürü ya hakimsavcı olur yada avukat ,ee klavuzu karga olanında..velhasılı kelam durumumuz zaten ortada..

Ceza dersi almasına gerek yoktur,hukuk fakültesine girdiğinde hocalar bangır bangır kafana sokar " Herkes aksi ispatlanana kadar iyi niyetlidir,Kanunlar geçmişe yürümez,ihtilaf halinde lehe olan kanun uygulanır " diye..
El Emin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 03:44   #24
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart
Alıntı:
El Emin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Meçhul abim ne dedim, mümkün apoyu asmak..
Cünkü biz adaletin ve kanunun işlediği bir ülkede değiliz zaten..
İtinayla adam asarız,makam veririz,dava paklarız,faili meçhul yaparız,itinayla şehit veririz,itinayla kendi komutanımız kendi askerini öldürür,itinayla polisimiz cocuk döver kadın döver joplar..
Yani eğer "T.c" deniliyorsa benim eller mantık olarak zaten havadadır her an bir yerden patlayabilirler..


Yok hukuk açısından ali beyin yazısını değerlendirirsem tek kelime ile saçmalamıs..
Hukukçu olarak nasıl becermis bilemiyorum ama işte hep bunu söylüyorum.
Matematik cözmesiyle bir kisinin hukukcu olacağına karar veren bir ülke olursan işte nerde bir tane hukuktan anlamayan varsa inekliğinden ötürü ya hakimsavcı olur yada avukat ,ee klavuzu karga olanında..velhasılı kelam durumumuz zaten ortada..

Ceza dersi almasına gerek yoktur,hukuk fakültesine girdiğinde hocalar bangır bangır kafana sokar " Herkes aksi ispatlanana kadar iyi niyetlidir,Kanunlar geçmişe yürümez,ihtilaf halinde lehe olan kanun uygulanır " diye..
Sana muhalefet olsun diye paylaşmadım o yazıyı muhterem kardeşim yanlış anlaşılmayalım...
Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 10:38   #25
Kullanıcı Adı
Ertuğrul ÖZGÜL
Standart
Alıntı:
El Emin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


21. yy dünyası ve hukugu sosyolojik olarak tarihsel sürecinde getirisiyle birlikte cezai ve kısas müeyyidesinden ziyade eğitime yani kazanmaya yönelik ve o düşünce üzerine kuruludur.
Yani işin kısa mantığı biz "bu kısas senin hakkın oh olsun bak sallandır bir tanesini bir tanesi daha yapıyor mu" düşüncesine değil " evet kardesim adam öldürmüs olabilirsin,yaşama hakkın var ama birsey yapamayız biz seni eğitip rehabilite edeceğiz" yani kazanma mantığı üzerine kuruludur.
Bu hukuk mantığındada idam gibi kol kesme gibi cezalar mümkün değildir ki mevcut örnek aldıklarımızda ortada..
Ondan idam getirmesi tezat olur,eğer seküler bir devlet olarakta bir kişinin yaşam ve bedensel dokunulmazlık hürriyetini elinden alacak kadar yüce görebiliyorsan en başta o kişinin kendi yaşam hakkı üzerinde tasarruf hakkını yani "ötenazi" hakkını vermen gerekir.
Bunu ifade etmeye calıstım..
Kardeşim ülkenin hukuk yoksunluğu konularda hemfikiriz ama ben sizden şu yukarıdaki ifade ettiğiniz konuda ayrılıyorum...
Kısasa kısas ya da el kesme gibi hükümler hakkında tam olarak ne biliyorsunuz bilmiyorum ama o tabirler esnektir ve belli şartlara bağlıdır... yani her çalanın eli kesilmez, her adam öldüren de idam edilmez...
hukuk sosyolojisi konusuna gelince haklısınız rehabilite yöntemi daha güzel daha insancıl ama her büyük suçu asalım demiyoruz ki... idam suçları itina ile düzenlenirse hiç bir sorun olmaz... adam 1-2 kişi öldürmüştür yada cinnet halinde daha fazla cana kıymıştır rehabilite et ama zev olsun diye cana kıyabilen insan dışı şahısların idam edilmesi gerek bence... binlerce kişinin canına kasbeden ve tekrar edebilecek olan şahıslar idam edilsin...
ötenazi hakkı da verilmeli bence...
Ertuğrul ÖZGÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 12:26   #26
Kullanıcı Adı
MEÇHUL ADAM
Standart
Alıntı:
Armağan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İdam sokağın ortasında kurulacak bir darağacında olmamalı. Zehirle olmalıdır. Sadece terör ve çocuk tecavüzüne idam gelmelidir... Tecavüz suçuna ise hadım gelmelidir. Türkiye'de tecavüz oranı maalesef çok yüksek. Hadım gelirse oran çok aşağılara iner. Amerika'da %45 oranında azalmıştı.Katı kurallar koymak şart.İdam ve hadım, terör ve tecavüz oranlarını azaltır. İdam suçuna sadece abdullah öcalan olarak bakmak yanlış olur..Benim düşüncelerim budur.
Bende katılıyorum aynen senin görüşlerine...
MEÇHUL ADAM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 15:37   #27
Kullanıcı Adı
Muhammed Esed
Standart
Çok riskli . Yarınlarıda düşünmek lazım. İdam'dan en çok canı yanan kesimlerden biriyiz. (İstiklal Mahkemeleri , Adnan Menderes )
Muhammed Esed isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 15:40   #28
Kullanıcı Adı
Muhammed Esed
Standart
Alıntı:
Yalçın KARACA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Başbakanımız ne zaman ki dava insanlarını yaralamaya başladı o vakitten sonra sürekli çıkışları ve tavırları ile yalpalamaya başladı.

İdamın geri getirilmesine dair uygun olmayan zemini arkadaşlarımız çok güzel izah etmişler.
Başbakanımızı ameliyat günü bıçak altına yatması gereken gün ama iptal olan o ameliyat gününde satan dava insanlarını yaralamasından bahsediyorsanız o insanlar öldürülmediklerine dua etsinler (mecazi anlamda ).
Muhammed Esed isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 16:47   #29
Kullanıcı Adı
_Ednâ_
Standart
Alıntı:
El Emin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Ben dini boyuttan değerlendirmedim o işin çok farklı bir boyutu..
Ben sekülarizm üzerine kurulmuş olan tc devletinden bahsettim..
Malum dini kıstasları olmadığı gibi bizzat düşmanıdır..
Dini boyutu ondan direk geçtim..
21. yy dünyası ve hukugu sosyolojik olarak tarihsel sürecinde getirisiyle birlikte cezai ve kısas müeyyidesinden ziyade eğitime yani kazanmaya yönelik ve o düşünce üzerine kuruludur.
Yani işin kısa mantığı biz "bu kısas senin hakkın oh olsun bak sallandır bir tanesini bir tanesi daha yapıyor mu" düşüncesine değil " evet kardesim adam öldürmüs olabilirsin,yaşama hakkın var ama birsey yapamayız biz seni eğitip rehabilite edeceğiz" yani kazanma mantığı üzerine kuruludur.
Bu hukuk mantığındada idam gibi kol kesme gibi cezalar mümkün değildir ki mevcut örnek aldıklarımızda ortada..
Ondan idam getirmesi tezat olur,eğer seküler bir devlet olarakta bir kişinin yaşam ve bedensel dokunulmazlık hürriyetini elinden alacak kadar yüce görebiliyorsan en başta o kişinin kendi yaşam hakkı üzerinde tasarruf hakkını yani "ötenazi" hakkını vermen gerekir.
Bunu ifade etmeye calıstım..
Ben onu hatırlatma için söyleme gereği duydum yoksa elbetteki dininin yasalarla net olmadığı bir ülkede şeriat hükümlerinin uygulanması beklenemez..
Zaten bu mesele şeriat perspektifindede değerlendirilemez bu ülke için...
_Ednâ_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-14-2012, 17:02   #30
Kullanıcı Adı
_Ednâ_
Standart
Alıntı:
Muhammed Esed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Başbakanımızı ameliyat günü bıçak altına yatması gereken gün ama iptal olan o ameliyat gününde satan dava insanlarını yaralamasından bahsediyorsanız o insanlar öldürülmediklerine dua etsinler (mecazi anlamda ).

Mecazi anlamda ölmekten korkan Başbakan ve bazı ekip arkadaşları olmalıki yaptıkları yasaların korkaklıklarının tezahürü olduğu aşikar...

Rabbim davası Hak olanı korusun... Davası menfaate kayan elbet biyerlerde tokadını yiyecektir zaten...
Bu ama bir cemiyet ama bir cemaat ama bir parti ama bir devlet hiç farketmez....
_Ednâ_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog çarşamba pasta