![]() |
#21 | |
![]() Alıntı:
Pantolon giyilmesinde bir mahzuru yok diyenlerin,hemen ortaya koyduğu görüş "üstüne tunik, bol bir elbise..." .. Konumu ne olursa olsun, faketmez. Pantolon bir erkek giysisidir. Bu nedenle müslüman bir bayanın giymesi uygun değildir, bu konuda tartışılması bile abes geliyor.. ...................... Buradaki yazıda mevzubahis olan konu ifade edilmiş.. Peygamberimiz (s.a.v.) Hz. Ali (r.a.) ile Bâki mezarlığında iken yoldan eşeğe binmiş bir kadın geçiyordu. Hava az yağışlı olduğundan eşeğin ayağı bir çukura girdi. Hayvan tökezleyince kadın yere düştü. Peygamberimiz (s.a.v.) hemen yüzünü ters tarafa çevirdi.Ya Rasülûllah! Kadının üstünde sirval var dediler. Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.v.): “Allah’ım! Sirval giyen kadınları bağışla. Ey insanlar! Hepiniz sirval giyiniz. Kadınlarınız dışarıya çıkacakları zaman sirval kadar örtülmesi gereken yerleri örten birşey yoktur.” buyurmuşlardır." (Beyhaki, Edep. Şuabü’l-İman. Dârkutni, el-Efrâd, el-Kenz: 8/55. Hayatü’s-Sahabe: 3/367 Buradaki bahsedilen "sirval" ; "Uzun ve vücudu belli etmeyen bolluktaki don" demektir. Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvar tipinde bir dondur. Bu derece bolluktaki donun kimseyi rahatsız etmeyeceği ayrıca tesettürü muhafaza edeceği malumdur. Bazı zevat sirvali pantolon olarak açıklıyor ve üzerinde bir giyim olması halinde kadınların pantolon giyebileceklerini ifade ediyorlar. Bu hatalı ve zorlamalı bir beyandır. Asla isabetli de değildir. Silvar, asla pantolon olamaz; o bir dondur. Giyenler Efendimiz (sa.v.)’in lânet bedduasının muhataplarıdırlar. Etek altına pantolon, liberal modanın saçmalıklarından biridir. Moda furyası kadınların yüzde 85’ini, bu arada bir bölüm erkekleri de çekirdek gibi çatlattı. Pantolon giyen, burunlarına hızma takan, kaşına göbeğine ve bilumum yerlerine piercing takan “kız”lar piyasayı doldurdu. Sağcısı-solcusu, başını örteni, örtmeyeni erkeği-kadını hep aynı çizginin acınasıcıları oldular.Kadın-erkek gençliğin (istisnaları hâriç) tümüne yakını 1980 sonrasında marka pantolon giymeye başladılar. C 21 marka kot pantolonla başlayan mâcera Lee Cooper’le, Levis’la, Lee’yle, FBI’la sürüyor. Başını örtenler de pardesü ve tunik altına (veya pardesüsüzler de) marka pantolonlar giyiyorlar. Marka, toplum anlayışında önemli bir sınıf atlama taşıdır. Bundan dolayı doğası gereği gizlenemez. Pantolon markaları arkada ve bir hayli de üstte olduğundan bir kısımları pardesüyü kısalttılar. Son yıllarda düşük bel pantolon modası çok sürmeden düşük kalça pantolon modasına inkilâp etti. Çünkü kapitalizm insanların bedenlerini istiyor: “Bedenini özgür bırak. Zihnini bana emanet et” Kapitalizmin sömürü sloganı budur. Bu slogana aldananlar kim olursa olsun kişiliksiz olmaya ve evde kalmaya mahkumdurlar. Kendilerini özgür zanneden köleler de bunlardır... Diz kapaklarına kadar dar bir üst elbise giyip, dizden aşağısında sadece pantolon bulunması sünnet ölçülerinden giyim şekli değildir ve tesettürü de oluşturmaz. Böyle giyinen kadın da tesettürlü değildir.Sadece pantolon giymek konumu ne olursa olsun 104 kitabın hiçbirinde yeri yoktur. Kesinlikle câiz değildir. ( Mevlüt Özcan ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
![]() şalvar giymek yöreye göre değişir.
bir kişi şalvarı sünnet diye giyer kınanır ve denirki bu zamanda şalvarmı olur. ama bir başkası üst kıyafetlerinide saç sakal bıyık tıraşını öyle bir uydururki onun bu şekiller ile şalvar giymesi ayrıcalık olur ve resim karelerine yansır. bizim şalvar giyerek sünnete uymamız belki bizi tatmin eder ve deriz elhamdulillah efendimizin mirası olan hal ve tavra uydum ama dışarıdan bakan kişiler ne düşünür? halkın nazarında nasıl bir bakış açısı ve hissiyat uyandırırız onuda iyi tahlil etmek gerektir. bol kıyafetler sağlık açısından tavsiye olunur. bununla beraber otururken kalkarken kullanım rahatlığı ile edepli bir görünüş içinde bol kıyafet vaz geçilmez tarzdır. bol giyeceğiz diye illaki şalvar giymek gerekmez. şalvar giydiğimiz zaman bize gtirisi ne olur bizden götürüsü ne olur iyi tahlil etmek gerek. diye düşünüyorum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
![]() Peygamberin sünnetini bize tavsiye ettiği bir şeyi halkın nazarına göre değerlendirirsek "Ümmetimin fesada uğradığı zamanda benim sünnetimi diriltene 100 şehit sevabı vardır" diyen Peygamberimizin (s.a.v) bu sözünü algılama noktasında sıkıntı var demektir..
Halkın nazarı ne olur bu noktada en kötü düşünenleri yani sözüm ona çağdaş geçinen tayfanın nazarını ele alırsak "psikolojik tedavi görmesi gereken hastalar,akıl yoksunu cahiller,Arap milliyetçileri" böyle gider.. Buda "İslami yaşayışınız dolayısıyla size deli denmedikçe kamil manada iman etmiş sayılmazsınız" diyen Peygamberimizin (s.a.v) sözünü doğrulamıyor mu ![]() Şalvar giyenin getirisi sevap olur götürüsü halkın gözünde küçümsenmek ise bu daha çok sevap olur (: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 |
![]() islam akıl dinidir.lütfen hasan sabbahın diniyle karıştırmayaılm...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
![]() Allahü teâlâ sevgili Peygamberi ve Onun Ehl-i beyti (aleyhi ve aleyhimüssalevâtü vetteslîmât vettehıyyât velberekât) hurmetine, kuvvetinizi artdırsın! Yardımcınız olsun! Hadîs-i şerîfde buyuruldu ki: (Bir kimseye deli denmedikçe, onun îmânı temâm olmaz!). Bu zemânda, islâm sevgisinin, islâm gayretinin alâmeti olan, bu cünûn, sizin temiz rûhunuzda görülmekdedir. Bu nimeti veren, Allahü teâlâya hamd olsun! Bugün, öyle bir gündür ki, az bir hareket, hemen kabûl olunup pekçok sevâb verilir. Eshâb-ı Kehfin (rahmetullahi teâlâ aleyhim), bu kadar kıymet ve şöhret kazanmasının sebebi, yalnız hicret etmeleri idi. Düşman saldırdığı zemân, suvârîlerin az bir hareketi, çok kıymetli olur. Sulh zemânında, pek ince, güç talîmleri, bu kıymeti alamaz. Bugün sizin, söz ile yapdığınız cihâd, cihâd-ı ekberdir. Size nasîb olan bu nimetin kıymetini biliniz. Var kuvvetiniz ile, din düşmânlarını rezîl edip, hakkı söylemeğe çalışınız! Bu söz ile olan cihâdı, kılınç ile olan cihâddan dahâ kârlı biliniz! Bizim gibi eli yazmaz, dili söylemez zevallılar, bu nimetden mahrûmuz. (İmamı Rabbani-Mektubat 65. Mektup) Değerli kardeşim bakın İmamı Rabbani mektubatında bu hadise yer vermiş bu kafidir aslında.. Ama kaynağıda bulunca paylaşıcam.. Belki ben karıştırırımda İmamı Rabbani bu Dini Hasan Sabbahın Diniyle karıştırmaz ![]() Hasan Basri Hazretleri vaazlarında sık sık "Siz bizden öncekileri (Sahabe ve Tabiin) görseydiniz bunlar delidir derdiniz onlar sizi görseydi "bunlar şeytandır" derdi buyuruyor ( ihya,a.g) Bu Din elbette akıl Dinidir bundan nasıl böyle bir sonuç çıkardınız anlayamadım.. Demek istenen basit aslında Peygamberin sünnetine,İslama tahammülü olmayanların bizlere deli demesi bu Dinin akıl Dini olmadığını göstermez ki bunları diyenlerin akıl yoksunu olduğunu gösterir ![]() Konu depare tarafından (01-10-2010 Saat 21:38 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
![]() Alıntı:
![]() bende giyiyordum açıkken pantolonu. vazgeçemeyeceğimi düşünüyordum hatta ama elhamdülillah şu an eteklerimle çok mutluyum. bencesi yok bu işin şeriatın kestiği parmak acımaz. ![]() Konu isimsiz tarafından (01-10-2010 Saat 21:49 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
![]() Alıntı:
![]() "Dinen sadece çarşaf uygundur" demek, bayanları tek tip bir kıyafete sokmaya çalışmak demektir. Hz. Peygamber (sav)'in hayatına baktığımızda, giyim konusunda şu üç ölçüyü öne çıkardığı görülür: 1. İsraftan sakınmak; 2. Giyinmeyi, kibir, gurur, azamet ve gösteriş vesilesi yapmamak; 3. İçinde bulunduğu sosyal sınıfın imkan ve şartlarına uygun biçimde giyinmek.* *http://www.sorularlaislamiyet.com/su...icle&aid=10968 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
![]() "Kolaylastiriniz, güçlestirmeyiniz, müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz". Diye buyuruyor Efendimiz... Peygamber efendimizin bu sözünden bazı küçük ayrıntılara takılmamamız gerektiğini anlamamız lazım... Bu konuyu bizimle paylaşan arkadaştan Rabbim razı olsun ... Güzel bir paylaşım olmuş ama ondan sonraki bazı tartışmalar bana gereksiz gibi geldi.... Yok kadınlar pantolun giysinmi ,giymesinmi ?... Saçma bir soru olduğu gibi bu, sonu olmayan tartışmalarada sebebiyet veriyor... İslamı konuları içeripte ;kişilerin bence ile başlayan tartışmaları islama hep zarar vermiştir... Ondan dolayı diyorumki :"Ameller niyetlere göredir " ... Kimin ,neyi, hangi düşünce ile yaptığını kimse bilemez .... Pantolun giyen bir hanım kardeşimizin o pantolunu ne niyetle giydiğini kimse bilemez... Ve kimseninde pantolun giydi diye birilerini eleştirme hakkı yoktur... Herkes kendi yüzünün karasına ( günahlarına )baksın ve ona yansın ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |