02-16-2012, 02:01 | #31 | |
Alıntı:
BAKARA 219. Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür. Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını sorarlar. "İhtiyaç fazlasını" de. Allah size âyetleri böyle açıklar ki düşünesiniz. bakara suresinde diyorki İHTİYAÇ FAZLASINI VERECEKSİN DİYOR 40 DA 1 FALAN DEMİYOR BAKIN. Konu xfce tarafından (02-16-2012 Saat 02:03 ) değiştirilmiştir.. |
||
02-16-2012, 02:04 | #32 | |
Alıntı:
üretim araçlarının ortak mülkiyetinden bahsediyorsun bende üretimimi baltalamasındab bahsediyorum yanlış olan ne ? ben neden tek yürütebileceğim birşeyde başkasıyla ortak olayım ? prim sistemi kapitalizmde de uygulanıyor bu sosyalizmin bir artısımı ? ayrıca sosyalist bir ülkede üretilen gömlekte büyük ihtimal 1 ayda yırtılır gider... rekabet yok olmayınca standart tabiki düşük ha ha ha he biliyoruz sosyalizmde işçinin nasıl işini sahiplendiğini,bizim halkçı fabrikalar örnektir... nasılsa devlet sübvanse ediyor diye yattılar durdular iyi biliyoruz o kadar sahiplenirki insanlar işlerini amerikan jeanini gördükleri an yıktılar sosyalist devleti klimalı makam odasında oturan devlet başkanına gideceğini ve kendisine ait hiç birşeyi olmayacağını bilen işçi gayet sahiplenir gerçekten işini soyalizm bir ütopyadır gerçekliği,uygulaması başarılı olamadı,olamayacak ya sovyetler birliği gibi dağılırsın ya kübadaki gibi karın,kızın fahişe olur ya da çindeki gibi ismen sosyalist cismen karma ekonomi uygularsın |
||
02-16-2012, 02:11 | #33 | ||||
Alıntı:
gelirken bazı eşyalar getirdik mesela çelik tencere gibi hala kullanıyoruz aradan 25 sene geçmesine ragmen çizik yok. kilima meselesine gelince gerçek sosyalizmde işçiler yoneticilerini kendileri seçerler. tabi sovyetlerde bazı ulkeler bu bozuldu işçi egemenligini brokrasi ele geçirdi. boyle sakıncalarıda vardır elbette.
Konu xfce tarafından (02-16-2012 Saat 02:14 ) değiştirilmiştir.. |
|||||
02-16-2012, 02:12 | #34 | |
Alıntı:
İşte burada kelimenin de etimolojisi atlanan ve ıskalanan budur. “İhtiyaçtan fazlasının infakı” tavsiye edilmektedir. Peygamberimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Ömrünün son gününde, altı ya da yedi dirhem para gelmiş onu da Hz. Aişe`ye infak etmek üzere vermiş. O hastalık telaşesi içerisinde o para infak edilememiş. Efendimizin, vefatından saatler önce uğraştığı meseleye bakın. “Onu bana getir” diyor. Yani ayılıyor, bayılıyor, artık vefata saatler kalmış. “Aişe, o dirhemleri bana getir” diyor. Aişe, dirhemleri efendimizin avucuna sayıyor. Efendimiz, o dirhemleri oracıkta Abbas`a veriyor. “Bunları infak edin” diyor ve o anda rahatlıyor. Efendimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Peki, bunu bir emir olarak algılamış mıdır? Emir olarak algılamış olsaydı, efendimizin vefat etmeden önce sahabenin ihtiyaç fazlası hiçbir şeye sahip olmaması, efendimizin de buna izin vermemesi lazımdı. Oysaki böyle değil. Yani on bin tane köle azad eden sahabe var. Bin tane askeri, Hz. Osman gibi techiz eden sahabe var. Abdurrahman bin Avf gibi, binlerce askerin ihtiyacını karşılayan sahabe var. Bunlar daha efendimiz yaşarken oluyor. Efendimizin borç aldığı sahabeler var. Hakeza borç aldığı gayri müslimler de var. Dolayısıyla sahabenin, daha efendimiz yaşarken ihtiyaç fazlası elindeydi. Bunu böyle anlamak şu demektir; “kira getiren bir şeye sahip olmak haramdır!?.” Bakara 219`u doğru anlamak lazım. Burada teşvik edilmiştir. Rabbimiz tavsiye etmiştir. Fakat tersi haramdır. Bu da bir emirdir. “İhtiyaç fazlası haramdır” diyecek ne ayetin metlulü ne lafzı ne maksadı ne manası ne Allah Rasulünün uygulaması ne de sahabenin uygulamasında bunu doğrulayıcı asla bir şey göremeyiz. |
||
02-16-2012, 02:15 | #35 | ||
Alıntı:
Alıntı:
Zenginler ve toplumun geneli İslamın kurallarına ne kadar çok uyarlarsa toplumdaki sosyal adalet de o ölçüde sağlanır. Toplumda fakirler olabilir; ama fakirlikten dolayı mağdurluklar olmamalıdır. İslamın zekât ve sadaka müesseseleri toplumdaki fakirlerin asgari yaşam şartlarının altında kalıp çaresizlik içinde perişan olmalarını önler. Serbest piyasa ve özel mülkiyetin var olduğu her sisteme illa da kapitalizm denilmez. İslamın ekonomik modelinde de serbest piyasa ve özel mülkiyet vardır; ama İslamın ekonomik düzeni kapitalizm değildir ve kapitalizmin ekonomik düzeni altta kalanın canının çıktığı zalim bir ekonomik düzenken, İslamın ekonomik düzeni altta kalanın canının kurtarıldığı adil bir ekonomik düzendir. Konu Cihannur tarafından (02-16-2012 Saat 02:18 ) değiştirilmiştir.. |
|||
02-16-2012, 02:17 | #36 | |
Alıntı:
çelik tencere belki,arabada belki... dayanıklı mallardır... ama gömlek,pantolon falan zor... kalite yakalayamazsın kardeşim... Sakıncaları var... zaten onu dile getiriyoruz... kapitalizminde sakıncaları var... tamamen berbat hiç doğru yanı yokmu kapitalizmin var... ama lanet bir sistem... sosyalizme bakıyorsun doğru yanı yokmu var,ve bence kapitalizme göre ehveni şer sosyalizm ama olmaz... mülkiyet hakkı,ticaret ve serbets piyasa insanlar içindir... yasaklarsan böyle yıkılırsın... kapitalizm bugün ayakta ise sosyalizm sayesindedir... |
||
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|