Alıntı:
KaraEsref Nickli Üyeden Alıntı
Ben aslında çok fazla kızmadım Zaman'a. Herkesin bir protesto sınırı vardır. Coca Cola daha çok bu protesto da sembolik olmuş bir markadır. Mesela hemen her şehrimizde olan bir Tesco Kipa, Coca Cola'dan çok daha büyük bir şirket. BP, HSBC veya Vodafone'da Coca Cola'dan büyük şirketler. Coca Cola gibi dünyanın en büyük şirketleri sıralamasında 100 küsurlarda yer alan mesela bir Microsoft var. Windows'un MSN'in sahibi yani. Ayrıca Google'ı da unutmamak gerekir.
Aradaki fark ise Coca Cola'nın dünyanın en tanınan markası olmasıdır. Bu nedenle de protestonun da hedefi durumundadır. Ama protesto edilmesi gereken Coca Cola'dan çok daha büyük o kadar çok şirket var ki, bunları biz bile protesto edemiyoruz.
Demek ki herkesin bir protesto sınırı var. Zaman gibi dürüst, değerleri olan bir gazeteyi sorgulamadan önce kendimizi bir sorgulayalım. Bu protestoyu ne kadar başarabildiğimizi yoksa protestomuzu sembolik değerler üzerine mi oturttuğumuzu bir düşünelim, ondan sonra Zaman'a kızalım.
|
değilmi, coca cola içmeyelim dersek ozaman kimse Microsoft kullanmazsın bilgisayarı olmzsın yada yazmazsın yine aynı şey amerikan mallarıdır