Bakın kasım bey, anladım ki ben boşuna yazıyorum, çünkü mesajları akl-ı selim ile dahi okumuyorsunuz, cümleleriniz sizi aşikar etti.. Ben "abes" soru diyorum siz bilmemezlikten bahsediyorsunuz. Üzerime yapışan sıfatların altına sığınarak söz söylemek istemem ama ben İlahiyat son sınıf öğrencisiyim.. Eğer cümelelrimi okumayacaksınız boşuna konuşmayalım.. Ya da "abes"in ne demek olduğunu lügatlarınızda bulamıyor iseniz susayım ben.. Söylediğiniz sözü şahsıma hakaret olarak addediyorum.. Lütfen alıntı yapıyorsanız bari okuyun mesajlarımı..
Benim hocam, PEygamberimdir ve rehberim Kur'an-ı Kerim'dir. Her insan hata yapabilir, ben hataları savunmam, taasub yapmam ama siz de kalıplarınızın dışına çıkmayı deneyin. Bir alim belli ilkelere bağlı kalarak ictihadda bulunabilir. İslam'ın yapısı tam da buna uygundur. Ama bu herkesin bilen bilmeyen herkesin ezbereden konuşması demek değildir.
Sorarım size hüküm istinbad yollarını bilir misiniz? Alimler nasıl ictihadda bulunmuşlar okudunuz mu hiç? Alimler arasında çıkan tartışmaların derinine vakıf oldunuz mu hiç? Zihninizi kapatmayın Kasım Bey, lütfen okuyun araştırın.. İslam tarihi okuyun, Fıkıh usulü okuyun, hadis tarihi ve usulü okuyun neler olmuş dünyada neler bitmiş.. Sonra gelin konuşalım..
73 fırka hadisinden bahsetmişsiniz. Alimlerin bu hadis hakkındaki yorumlarını inceleyin okuyun.. 73 fırkanın yazıldığı el-milel ve'n-nihal kitapları var ve mesela Şehristani'nin eserinde bu sayı 73'e tamamlanıyor ve 11.yy. yazılmış bir eser.. Peki bundan sonra ortaya çıkan mezheplerin hepsini batıl deyip rafa mı koyacağız? İslam hiçbirimizin tekelinde değil Kasım bey? Lütfen, okuyun , ilgilenin, vakit ayırın sonra klavye başına geçin..
Ve lütfen yazdıklarımı okumadan bari alıntı yapmayın.. Kul hakkıdır, söylenmiş şeyleri yanlış anlayarak onun üzerine yorum yapmak ve kendi dalgınlığınız sebebiyle karşınızdakini "bilgisiz" olarak addetmek..
Uslubum sert olduysa affola.. Hakkınızı helal edin..
Öncelikle abes olduğunu okudum, buna oradaki cevabım peygamber efendimizin mezhepsiz olduğunu ve sizi teyit eder niteliğindeydi.
Yazdıklarınızı gayet iyi okuyorum, karşılıklı hakaret etmeden tartışılınca hiç hakkı göz önünde buludurmam.
Bu adam şunu yapmıştır ama bunun başka bir boyutu vardır.Ben buna vakıf değilim ondan bunu eleştiremem mantığını savunuyorsunuz.
Sizin dediğiniz halde kimseyi eleştirmeyelim.
Ayrıca uzun bir yazı ekledim onu okudunuz mu merak ettim.